سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش سهمیه کاروان‌های حج سیستان و بلوچستان شایسته تقدیر است

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: افزایش سهمیه کاروان‌های اعزامی از این استان به حج تمتع در مدت اخیر شایسته تقدیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در دیدار فعالان حج و زیارت، ضمن گرامیداشت دهه کرامت و هفته حج با اشاره به اینکه برخی زائران سیستان و بلوچستان در سال‌های گذشته برای اعزام به حج تمتع مجبور به حضور در استان‌های دیگر و نام‌نویسی در آنجا بودند، اظهارداشت: افزایش سهمیه کاروان‌های اعزامی از استان در مدت اخیر، شایسته تقدیر است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تأکید کرد: کادرسازی از علما و روحانیون شیعه و سنی استان و بهره‌گیری از آنان در کاروان‌های حج، اقدام خوبی بود که امسال اجرایی نشد و لازم است در سال آینده مدنظر قرار گیرد.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه انسان باید بداند چه وظیفه‌ای بر عهده دارد و چه کاری باید انجام دهد، افزود: حجاج و فعالان حج می‌توانند در حد امکان به مردم خوب، مهربان، غریب و وفادار سیستان و بلوچستان که با مشکلات زیادی مواجه هستند خدمت کنند حتی اگر هزینه حج در این مسیر صرف شود خداوند راضی است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی اظهارداشت: با وجود محرومیت حجاج از این فریضه مهم، تعلق پاداش و ثواب در دستگاه خداوند به نیات، مایه امیدواری و تسکین‌دهنده قلوب محرومان از حج است.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس روایات، اگر مؤمنی نیت انجام کار خیری را داشته باشد و به هر دلیل نتواند آن را انجام دهد ثواب آن را کسب کرده و این در حالیست که در کار شر تا گناه صورت نگیرد عقوبتی برای وی در نظر گرفته نمی‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان با اشاره به فرازی از دعای پایان ماه مبارک رمضان و با تاکید بر اینکه دلشکستگی ناشی از محرومیت حج در دستگاه خداوند محاسبه می‌شود، افزود: همه‌کسانی که برای برگزاری بهتر مراسم حج امسال تلاش کردند و همچنین حجاج که برای رفتن به این مراسم آماده‌شده بودند اجر خود را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.