سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح ضربتی ۲۱ روزه مقابله با کرونا در نهاوند

فرماندار شهرستان نهاوند از اجرای طرح ضربتی ۲۱ روزه مقابله با کرونا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مراد ناصری، فرماندار شهرستان نهاوند شامگاه شنبه ۷ تیر در جلسه قرارگاه زیستی ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا ویروس شهرستان نهاوند، با بیان اینکه کرونا یک بحران است و با کمک خود مردم از آن بیرون خواهد رفت، افزود: در بحران باید با هم بودن را تجربه کنیم، بنده به جز کار به چیز دیگری فکر نمی‌کنم و در کنار مردم هستم و حفظ پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باید برای مردم آموزش داده شود و همگی استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه در ادارات کارمندان الزام به استفاده از ماسک هستند، ادامه داد: مسئولان شبکه بهداشت و درمان، فوتی‌ها را چه کرونایی و چه غیرکرونایی تا زمانی که افراد نزدیک متوفی تعهدات لازم را انجام نداده‌اند، تحویل ندهند و آمبولانس هم به هیچ وجه درب منازل نرود.

فرماندار شهرستان نهاوند با بیان به اینکه اصحاب رسانه در بحران واقعیت‌ها را بگویند و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی لازم، از سوی اصحاب رسانه به طور درست انجام شود، بیان کرد: اصحاب رسانه اگر برای آگاهی رسانی به مردم میدان دار شوند به بهترین شکل می‌توانیم بحران را مدیریت کنیم.

ناصری با بیان اینکه بحران جای عقده گشایی و سهم خواهی نیست و هیچ وقت وارد حاشیه نخواهم شد ادامه داد: اصحاب رسانه که ظرفیت این شهرستان هستند در شرایط بحران کمک کرده و واقعیت‌ها را عنوان کنند.

او در ادامه با بیان اینکه طرح ضربتی ۲۱ روزه مقابله با کرونا در شهرستان نهاوند تا پایان تیرماه باید جواب بدهد، اظهار کرد: این طرح به طور مرتب در شهر‌ها و روستا‌ها با نظارت اعضای ستاد و اعلام وضعیت هشدار از سوی خودرو‌ها به صورت سیار در سطح شهر و روستا‌های شهرستان انجام شود و تمامی خانه‌های بهداشت با جدیت در روستا‌ها بر کار دهیاران نظارت کنند.

فرماندار شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه مدیران، بخشداران و دهیاران با اقتدار تمام بخش‌ها را مدیریت کنند و بعد از ۲۱ روز مردم باید آثار کار‌های انجام شده توسط ستاد کرونا را ببینند، اعلام کرد: روحانیون در هر روستا و هر نقطه از شهر که هستند ورود پیدا کنند و موارد لازم را به مردم اطلاع رسانی کنند و مساجد حق برگزاری هیچ‌گونه مراسم ترحیم و ختم را ندارند.

ناصری با بیان اینکه کرونا به تنهایی خطر نیست مگر عادی شمردن شرایط کرونا مطرح کرد: تالار‌ها مکلف هستند ماسک و دستکش جلوی درب ورودی توزیع کرده و با یک سوم ظرفیت واقعی خود آغاز به کار کنند.

او با اشاره به اینکه اوضاع حمل و نقل همگانی مطلوب نیست و استفاده رانندگان از ماسک الزامی است، گفت: افرادی که مشکوک به کرونا هستند، باید به نقاهتگاه‌ها منتقل شوند و اداره صمت شهرستان بیش از پیش پای‌کار باشد و جدیت بیشتری بر اصناف و اتحادیه‌ها داشته باشد در ضمن در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی و الزام استفاده از ماسک، مدیریت تاکسیرانی باید یک طرح کلی داشته باشد و رانندگان را مکلف به استفاده از ماسک کند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.