سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسانه بازوی کمکی قوه قضاییه است

مدیرکل صدا وسیمای خراسان رضوی گفت: رسانه‌ها در موضوع قضا تاثیر غیر قابل انکاری دارند بگونه‌ای که این نقش در ایجاد و تقویت امنیت روانی و اجتماعی جامعه بسیار برجسته می‌باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن نصرپور مدیرکل صدا وسیمای خراسان رضوی گفت: قوه قضائیه به عنوان یکی از قوای سه گانه، جایگاه و اعتبار ویژه‌ای در شاکله جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشورمان دارد اختصاص یک فصل از قانون اساسی، شامل ۱۹ اصل به قوه قضائیه به خوبی نشان از اهمیت و جایگاه این قوه رفیع دارد.

او افزود: از سوی دیگر قوه قضائیه به عنوان مرجع رسیدگی به تظلمات و دعاوی مردم، پناهگاه آنان در برابر ستم و خانه عدل جمهوری اسلامی ایران است این قوه از سوی دیگر وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین در محاکم و نیز دستگاه‌های اداری را بر عهده دارد و از این جهت هم محل رجوع مردم است.
 
 
مدیرکل صدا وسیمای خراسان رضوی ادامه داد: ابراین قوه قضائیه با مردم مسایل و مشکلات آنان و نیز با دستگاه‌های اجرائی رابطه‌ای تنگاتنگ و گسترده دارد از سوی دیگر، چون بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی، اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین هم از وظایف ذاتی قوه قضائیه است.

صدا و سیما زبان گویای مردم  است

نصرپور بیان کرد: رسانه‌ها تاثیر غیر قابل انکاری بر هدایت و جهت دهی به افکار عمومی و فرهنگ سازی در جامعه دارند از جمله در موضوع مهم قضا و تحقق عدالت اجتماعی بگونه‌ای که این نقش موثر در ایجاد و تقویت امنیت روانی و اجتماعی جامعه بسیار برجسته می‌باشد.

او تصریح کرد: قوه قضاییه و به تبع آن ادارات دادگستری در استان‌ها  نیازمند رابطه تنگاتنگ، میدانی، چندلایه، حامل تاثیر دوطرفه و هدفمند و درازمدت با اصحاب رسانه به خصوص صدا وسیما به عنوان پل ارتباطی مردم و ساختار‌های رسمی است چرا که رسانه‌ها و در راس آن صدا و سیما زبان گویای مردم و محل رجوع و تاثیرگذاری و تاثیرپذیری آنان است.
 
مدیرکل صدا وسیمای خراسان رضوی تاکید کرد: در واقع ارتباط هرچه بیشتر نهادقضاء با رسانه‌ها خصوصا رسانه ملی برکات گسترده‌ای را ایجاد میکند که انتفاع آن به صور مختلف به ابعاد گوناگون جامعه در سطوح فردی و اجتماعی برمیگردد.

نصرپور اظهار کرد: با توجه به ضرورت حمایت از اقدامات برجسته و مهم قوه قضاییه و اهمیت انعکاس آن‌ها بویژه در دوره جدید که بر محور تحول قضائی می‌باشد، تعامل و همکاری مشترک جهت بهره برداری مناسب از ظرفیت رسانه استانی می‌تواند بیش از پیش، چهره مصمم و انقلابی و درخشان مجموعه قوه قضاییه را در مبارزه با فساد، اعاده حق و برقراری عدالت در جامعه منعکس نماید.
 
او در جهت تعامل بیشتر بین دستگاه قضائی و اصحاب رسانه، افزود: جهت اثربخشی هر چه بیشتر، با همکاری، پیوست رسانه‌ای جهت برنامه‌های حوزه قضایی تعریف گردد، مانند؛ حل‏ و فصل‏ دعاوی‏ و رفع خصومات‏، احیای‏ حقوق‏ عامه‏ و گسترش‏ عدل‏ و آزادی های‏ مشروع، نظارت‏ بر حسن‏ اجرای‏ قوانین ، کشف‏ جرم‏ و تعقیب‏ و مجازات‏ و تعزیر مجرمین‏ و پیشگیری‏ از وقوع‏ جرم‏ و اصلاح‏ مجرمین‏ که در اصل ۱۵۶ قانون اساسی به آن ها اشاره شده است.
 
مدیرکل صدا وسیمای خراسان رضوی ادامه داد: رسانه می‌تواند به عنوان پل ارتباطی بین مردم و دستگاه قضا در نقش انعکاس دهنده و بیان کننده اثرات و نتایج قابل لمس اقدامات قوه قضاییه، جهت تقویت اعتماد عمومی، با اطلاع رسانی و تولید محتوای مناسب، در موضوعات مهمی از قبیل: حقوق شهروندی، تقویت قانون مداری، پاسخگویی مسئولین و متولیان، مبارزه با مفسدان اقتصادی و مفسدان اجتماعی، تقویت حضور و مشارکت‌های سازنده همگانی در برقراری و پایداری عدالت و فرهنگ سازی در این زمینه، اصلاح سبک زندگی و امید آفرینی و ارتقاء اعتماد و باور عمومی، پیشگیری و مبارزه با جرم و آسیب‌های اجتماعی، همکاری و ایفای نقش نماید.
 
نصرپور بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در حکم رئیس محترم قوه قضاییه آیت الله رئیسی، بر لزوم تحول در قوه قضائیه و آغاز پرقدرت دوران جدیدی که زیبنده گام دوم انقلاب است تاکید فرمودند، صدا و سیما، در جهت محوریت این فرمایش معظم له، علاوه بر فعالیت‌ها و اقدامات رسانه‌ای فعلی خود آمادگی هر گونه همکاری و مشارکت بیشتر رسانه‌ای با مجموعه پرتلاش و ولایی و انقلابی قوه قضاییه در خرسان رضوی را دارد.
 
انتهای پیام//ف.س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۸ تير ۱۳۹۹
چرا چشم آقای نصر پور قرمزه؟؟ بنده خدا کرونا گرفته؟