سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنتاگون برنامه خروج نظامیان آمریکا از آلمان را به ترامپ تحویل می‌دهد

وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه برنامه‌های این وزارتخانه برای خروج نظامیان این کشور از آلمان را به رئیس‌جمهور ایالات متحده تحویل خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه برنامه خود برای خروج نظامیان ایالات متحده آمریکا از خاک آلمان را به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ارائه خواهد کرد.

جاناتان هافمن روز شنبه اعلام کرد مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا قرار است روز دوشنبه گزینه‌های احتمالی خود در خصوص انتقال نظامیان این کشور از آلمان به یک کشور دیگر اروپایی را با دونالد ترامپ در میان بگذارد.

مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند گزینه‌های اسپر به طور کلی مطابق با برنامه اعلام شده از سوی رئیس‌جمهور در اواسط ماه ژوئن است. ترامپ پیش‌تر اعلام کرده بود ۹ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکایی مستقر در خاک آلمان را از این کشور خارج خواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا تهدید کرد شمار نظامیان این کشور در آلمان را کاهش خواهد داد. ترامپ گفت: آلمان به عنوان بزرگترین عضو اروپایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید هزینه‌های بیشتری از این سازمان را تامین کند. اگر آلمان هزینه‌های نظامی خود در ناتو را افزایش ندهد ما آمادگی داریم شمار نظامیان خود در این کشور را کاهش دهیم.

سازمان ناتو از اعضای خود خواسته است دستکم معادل ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود هزینه نظامی کنند. اقدامی که بیشتر کشور‌های اروپایی از انجام آن سر باز می‌زنند. آلمان در سال میلادی گذشته تنها ۱.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی‌اش را هزینه نظامی کرد و همین مسئله به بهانه‌ای برای رئیس‌جمهور آمریکا برای کاهش تعداد نظامیان خود در این کشور تبدیل شده است.

در حال حاضر آمریکا ۳۴ هزار و ۵۰۰ نظامی، مستقر در آلمان دارد و قصد دارد این تعداد را به ۲۵ هزار نفر تقلیل دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.