سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل ۲۰ پرونده قضایی برای آتش زنندگان کاه و کلش مزارع در بیله سوار

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار از تشکیل ۲۰ پرونده قضایی برای آتش زنندگان کاه و کلش مزارع در بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهنام برزگر، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار گفت: با توجه به فرارسیدن فصل برداشت محصولات کشاورزی در منطقه، یگان حفاظت محیط زیست بیله سوار طبق برنامه ریزی انجام گرفته با خاطیان آتش زدن کاه و کلش مزارع برخورد و تعداد ۲۰ فقره پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شده و افراد خاطی به مراجع قضایی معرفی شدند.

او افزود: طبق ماده ۲۰ قانون هوای پاک سوزاندن کاه و کلش پس از برداشت محصول ممنوع است و علیرغم اینکه این موضوع از طریق صدا و سیما، نصب بنر و شبکه‌های مجازی به کشاورزان اطلاع داده شده است، ولی متاسفانه آتش زدن مزارع همچنان به عنوان روش سنتی جهت از بین بردن آفات و آماده سازی زمین کشاورزی برای کشت بهاره در بین زارعین کاربرد دارد.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار گفت: با سوزاندن کاه و کلش، مواد آلی خاک از بین رفته و حاصلخیزی آن کاهش می‌یابد ضمن آنکه دود حاصله موجب آلودگی هوا در سطح منطقه می‌شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.