سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعویق تمامی کنکور‌های سراسری و جنجال زهوار دررفته داوطلبان

داوطلبان کنکوری با اوج‌گرفتن مجدد کرونا، خواستار تعویق تمامی کنکور‌های سراسری هستند، اما درخواست تعویق چند باره کنکور امکان پذیر است؟

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کنکور در آستانه نیم قرن شدنش در کشورمان با وقایعی روبرو شد که تاریخ به خود ندیده است؛ ویروسی که ترمز حرکت جهان را کشید و کنکور را نیز فلج کرد.

کنکور‌های سراسری در کشور ما، همیشه با جنجال‌های زیادی همراه بوده و هیچ چیز نتوانسته است حرکت آن را متوقف کند اما حضور این سوغات ناخواسته چینی، برگزاری این آزمون‌ها را با مشکل مواجه کرده است. اولین تیر ترکش کرونا به کنکور دکتری ۹ اسفند ۹۸ برخورد کرد و آن را به تاریخ دیگری موکول کرد. ادامه شیوع کرونا و افزایش تلفات آن در کشور باعث ایجاد موج نگرانی در بین افراد جامعه از جمله داوطلبان کنکور شد.

این نگرانی‌ها به مطالبه‌ای بزرگ در فضای مجازی تبدیل شد و در نهایت تمامی کنکور‌ها شامل سراسری، دکتری، ارشد، فنی وحرفه‌ای و کاردانی به کارشناسی را به تاریخ جدیدی موکول کرد.

تاریخ برگزاری کنکور‌های سراسری سال ۹۹

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور در همین رابطه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به منظور مساعدت و همراهی با داوطلبان کنکور سراسری و بر اساس جلسه ۱۴ اردیبهشت ستاد ملی مبارزه با کرونا، تاریخ برگزاری آزمون‌های سراسری تغییر کرد. کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در تاریخ ۲۶ تیر برگزار می‌شود.

زرین آمیزی گفت: کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته در ۲ و ۳ مرداد، کنکور سراسری در تاریخ ۳۰ و ۳۱، کنکور کارشناسی ناپیوسته در تاریخ ۱۴ شهریور و کنکور فنی و حرفه‌ای در تاریخ ۱۴ شهریور برگزار خواهد شد.

سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور درباره احتمال تغییر تاریخ برگزاری کنکور‌های سراسری گفت: تاریخ‌های اعلام شده برای برگزاری کنکور‌های سراسری سال ۹۹ قطعی است و به هیچ وجه تغییری نمی‌کند.

زرین آمیزی بیان کرد: به دلیل درخواست‌های داوطلبان برای تعویق تاریخ‌های برگزاری کنکور‌های سراسری زمان‌های جدیدی برای برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، دکتری و سراسری سال ۹۹ به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال شد و در نهایت ستاد ملی مبارزه با کرونا در جلسه ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۹، تاریخ برگزاری آزمون‌های سراسری سال ۱۳۹۹ را تعیین کرد.

این سخنان پایانی بود بر تمام بحث و جنجال‌ها برای تعویق کنکور، اما به یکباره از اوایل خرداد آمار مبتلایان به کرونا افزایش پیدا کرد و وضعیت حدود ۷ استان کشور قرمز و برخی در وضعیت هشدار قرار گرفتند. این امر باعث شد که داوطلبان، چه از سر نگرانی سلامت خود و خانواده‌هایشان و چه به دلیل مطالعه نکردن برای کنکور، درخواست تمدید تمامی کنکور‌های سراسری را مطرح کنند.

با وجود واقف بودن همگان بر لزوم برگزاری کنکور و عواقب تعویق‌های مداوم، این سوال مطرح شد که آیا کنکور در شهر‌های قرمز برگزار می‌شود؟


بیشتر بخوانید


خدایی، رئیس سازمان سنجش در پاسخ به این سوال به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای برگزاری کنکور در شهر‌های قرمز تصمیم‌گیری خواهد شد.

خدایی افزود: هنوز زمان زیادی تا برگزاری کنکور مانده است. براین اساس با توجه به وضعیت قرمز چند استان کشور از لحاظ شیوع کرونا درباره نحوه برگزاری کنکور در این استان‌ها، تصمیم گیری خواهیم کرد.

او ادامه داد: تا زمان برگزاری اولین کنکور در کشور بیش از ۲۰ روز زمان باقی مانده است و مشخص نیست که کدام شهر‌ها وضعیت قرمز داشته باشند. همه‌گیری کرونا در کشور متغیر است به طوریکه بعضی شهر‌ها که هم اکنون در وضعیت قرمز هستند چند روز بعد، از این وضعیت خارج می‌شوند و یا چند شهر دیگر که وضعیت مناسبی داشته اند به جمع شهر‌های قرمز اضافه می‌شوند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: در حال حاضر اولین آزمون ما دکتری است که ۲۶ تیر برگزار می‌شود. باید ببینیم که در زمان آزمون کدام یک از شهر‌ها در وضعیت قرمز خواهند بود قاعدتا درباره آن تصمیم گیری خواهد شد.

کنکور در زمان مشخص حتی در شهر‌های قرمز برگزار می‌شود

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره تجدید نظر در زمان برگزاری کنکور‌های سراسری به دلیل شیوع مجدد کرونا به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در زمان برگزاری کنکور هیچ تجدیدنظری صورت نخواهد گرفت.

وزیر علوم ادامه داد: برای برگزاری کنکور برنامه زمان‌بندی مشخصی اعلام شده است.

غلامی افزود: سازمان سنجش بارها اعلام کرده است که داوطلبان فرصت دارند محل برگزاری آزمون خود را عوض کنند؛ بنابراین دلیلی برای تعویق مجدد کنکور وجود ندارد.

او تاکید کرد: پیش‌بینی‌ها برای برگزاری کنکور بر اساس آمار فعلی انجام شده و قرار است فاصله صندلی‌ها به دلیل شیوع کرونا بیشتر از سال‌های قبل شود.

وزیر علوم درباره برگزاری آزمون در شهر‌های قرمز نیز گفت: کنکور حتی در شهر‌های قرمز در زمان اعلام شده برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


خواسته داوطلبان کنکوری چیست؟

داوطلبان، اما در فضای مجازی درخواست‌های زیادی را مطرح کرده اند به گونه‌ای که «تعویق تمامی کنکور‌های سراسری» و  «سلامت دانشجو» در توئیتر به هشتگ‌های داغ تبدیل شده است. این داوطلبان به دو دسته موافقین و مخالفین تقسیم بندی می‌شوند.

مخالفان تعویق کنکور نظرات مختلفی را مطرح کرده‌اند که در ادامه می‌خوانید:

یکی از داوطلبان کنکور نوشت: به دوستانی که ادعای هوای گرم دارند و می‌گویند که باید هوا خنک بشود و بعد کنکور را برگزار کرد، باید بگوییم که شما همان افرادی هستید که اگر کنکور به تعویق بیفتد در فصل پاییز هم خواهید گفت هم اکنون کرونا و آنفلوانزا شیوع پیدا کرده و بهانه‌هایی از این دست. همان طور که ما در حال شرکت در امتحانات نهایی به صورت حضوری هستیم به همان صورت هم می‌توانیم در کنکور شرکت کنیم. کسی که زمانی را برای درس خواندن قرار نمی‌دهد، تعویق کنکور هم چاره کار نیست.

مخاطب دیگری نوشته است: تعویق کنکور بی عدالتی است، چون شرایط در مهر بدتر از الان است، لطفا منطقی باشید اگر خرداد گرفته بودن تعداد کرونا کمتر بود.

داوطلبی نیز خواستار برگزاری کنکور دکتری در موعد مقرر شد و نوشت: کنکور باید در ۲۶ تیر برگزار شود. خواهش می‌کنیم کنکور دکتری تخصصی را زودتر برگزار کنید.

اما موافقان تعویق کنکور می‌گویند: متقاضی کنکور ارشد هستیم و خواهش می‌کنیم آزمون ارشد را به پاییز موکول کنید.

داوطلبی می‌گوید: من در شرایط بد کاری زحمت زیادی کشیده ام، اما هم اکنون از نفس کشیدن در محیط بیرون هم ترس دارم. تقاضا دارم کنکور در فصل پاییز برگزار و ترم جدید از بهمن شروع شود.

داوطلب دیگری نیز نوشته است: پدر و مادر من سنشان بالاست و نگران این هستم که با حضور در جلسه کنکور کرونا گرفته و به پدر و مادر خود منتقل کنم، برگزاری کنکور در این شرایط بسیار خطرناک است. خواهش می‌کنم کنکور را به تعویق بیندازید.

داوطلب دیگری با بیان اینکه هر کرونایی ۴۰۶ نفر را آلوده می‌کند از برگزاری کنکور ابراز نگرانی کرد.

این داوطلبان معتقدند؛ با توجه به تعطیلی‌های متعدد مدارس کشور در سال گذشته، مطالب درسی به خوبی تدریس نشده است و بالتبع این اتفاق، یادگیری دانش آموزان برای شرکت در این آزمون کافی نیست.

در تمامی صحبت‌های موافقان و مخالفان تعویق کنکور، نکات قابل تأملی دیده می‌شود. اما توجه به چند نکته اساسی شاید هر مخاطبی را بر لزوم برگزاری کنکور قانع کند.

کنکور تنها راه ورود به دانشگاه‌ها است و هیچ راهی جز این وجود ندارد. مسئولان نیز از ابتدای شیوع کرونا چندین بار برای حفظ سلامت دانشجویان کنکور را به تعویق انداخته‌اند و مخالفان تعویق کنکور معتقدند با توجه به پیش‌بینی ادامه‌دار بودن این ویروس، تعویق‌های مجدد چاره کار نیست. موافقان تعویق کنکور نیز معتقدند با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا، اوج‌گیری دوباره این بیماری و افزایش چشمگیر آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کشور، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم برگزاری تجمعاتی مانند کنکور اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. حال باید ببینیم مسئولان امر چه تصمیمی در این خصوص می‌گیرند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷۴
در انتظار بررسی: ۰
N
۲۰:۱۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
صدای ما میرسه؟؟؟ ما این پایینیم ...تصمیم گیران این موضوع لطفا خیلی بالاتر از ما نرید ...
N
۲۰:۱۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
صدای ما میرسه؟؟؟ ما این پایینیم ...تصمیم گیران این موضوع لطفا خیلی بالاتر از ما نرید ...
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
جمع کنید این مسخره بازیارو دیگ
یه روز میگن تعویق میوفته فرداش میگن نمیوفته
تر زدید به تمرکز و برنامه ریزی ما
هر کاری میخواید بکنید ثابت قدم باشید لطفا
باز دو روز ب کنکور نیاید یه تصمیم جدید بگیرید جهت افزایش بدبختی ما
بخدا ک خسته شدیم از این بلاتکلیفی
امیر
۱۴:۳۸ ۱۸ تير ۱۳۹۹
حضرت علی می گفتن:(( اگه تمام چیزای تو ۷ آسمون و زمین رو بهم بدن یه پوست جو از مورچه ای به ظلم نمی گیرم))

اون وقت شما با مصلحت اندیشی راحت جون آدما رو می گیرید...
قبلا به صورت غیر مستقیم(با فشار روانی و استرس؛ در حالی که راه های بهتری برای سنجیدن جز کنکور هست و بعضی کارشناسا دربارش میگن و شما حتی نمی زارید این حرفا به گوش مردم برسه)
و حالا هم به طور مستقیم...


براتون آدما فقط اعداد رو رقمن نه؟!


این قتله...
و قرار نیست یه دویستم گناه مرده ها رو بندازن رو دوشتون...
تمام و کمال گناه قتلشون پای هر کدومتونه که ازین کنکور حمایت کنید(تا جایی که من می دونم البته)

منطق و اینا رو بیخیال...
وجدان هم کافیه برای فهمیدن بعضی چیزا
سعید
۱۰:۲۷ ۱۷ تير ۱۳۹۹
کنکور اختیاریه هرکی به نظرش سلامتیش به خطر میافته نیاد
مطمعن باشید با تعویق کرونا ازبین نمیره
Mkk
۲۳:۳۱ ۱۷ تير ۱۳۹۹
دقیقا.هرکی دوست نداشت کنکور نده مگه اجبار کردن کسی رو....
سیروس
۲۰:۲۳ ۱۹ تير ۱۳۹۹
مطمنی که کرونا نمیگیری؟
Nazanin
۰۱:۴۵ ۱۷ تير ۱۳۹۹
من مخالف تعویق کنکورم :(
شکیبا
۱۹:۱۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
مهم
موافقین تعویق کنکور توجه کنید.
لطفا برید توی سایت کارزار. اونجا یه کارزار با عنوان "تعویق کنکور های ۱۳۹۹" هست. فقط کافیه نام کامل و یه شماره همراه توی صفحه مربوطه ثبت کنید تا یه امضا به اسمتون ثبت بشه و اگر تعداد امضاها به هزار برسه میتونیم امیدوار باشیم.
به دوستاتونم بگید.
Yjc لطفا اینو منتشر کن.
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۷ تير ۱۳۹۹
نیست
میشه لینکشو بزاری
سعید
۱۷:۵۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
حاجی میرزایی :در حال حاضر چاره‌ای جز برگزاری کنکور سراسری ۹۹در زمان مشخص شده فعلی نیست؛ زیرا در غیر این صورت شروع سال تحصیلی در دانشگاه با اختلال رو به رو می‌شود.
مخالف تعویق
۱۷:۵۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
مگه تو ایام امتحان نهایی که ۱۱ روز رفتین حوزه اتفاقی افتاد برای شما
که سر جلسه کنور بیفته اگر ماسک بزنید هیچ چی نمیشه
#مخالف تعوق کنکور
سعید
۱۷:۴۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام چقدر میخواید کنکور رو عقب بندازین ، با عقب انداختن کنکور فقط شرایط تحصیلی دشوار تر و استرس داوطلبانی که واقعا برای کنکور خوندن بیشتر میشه بالاخره که باید کنکور برگزار بشه پس هرچی زود تر بهتر چون در حال حاضر شیوع کرونا روز به روز بیشتر میشه.
باتشکر
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
کسایی که میگن ما به خاطر درس نخوندن داریم کنکورو به تعویق میندازیم واقعا درکی از 4 ساعت ماسک زدن تو اوج گرمای تابستون درحالیکه باید نهایت تواناتو به کار بگیری و با نهایت سرعت عمل کنی دارن؟!درک میکنن که ما ها تو اوج دوران جمع بندی که مهمترین دوران کنکوره نتونستیم تو ازمون ازمایشی حضوری شرکت کنیم و درنتیجه شاید امادگی کامل برای شرکت تو کنکورم نداشته باشیم؟خیلی مطالب به خاطر قرنطینه و تعطیل شدن مدارس و کلاسها به درستی اموزش داده نشده! اتفاقا کسایی که دارن خودخواهی میکنن کسایین که افراد با شرایط جسمانی مختلفو در نظر نمیگیرن و صرفا فکر دادن کنکور و خلاص شدن خودشونن نه کسی که فکر سلامتیشه
حسین
۰۹:۱۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
برگزاری امتحانات نهایی در آمار فعلی کرونا تاثیر داشته
وزیر آموزش و پرورش قبل امتحانات قول داد که پروتکل های بهداشتی و فاصله گزاری رعایت میشود که تقریباً عملی نشد و حتی افرادی در امتحانات مبتلا شدند تازه مدیریت امتحانات نهایی از کنکور با این جامعه آماری خیلی راحت تر بود
انسان عاقل از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشه
آن موقع که آمار پایین بود اکثر استان ها سفید بودند نتیجه ش این شد
حالا اکثر استان ها قرمز و هشدار هستند معلوم نیست چه خواهد شد
ال
۲۳:۲۱ ۱۴ تير ۱۳۹۹
سلام . ببینید ما باید منطقی باشیم الان هوا گرمه ۴ ساعت زیر ماسک بودن خیلی سخته به خصوص که کسی تنگی نفس هم داشته باشه برا نهایی ما توان تحمل ماسکو تا اخر جلسه نداشتیم و میاوردیم پایین حالا که دیگه ۴ ساعت معلومه تموم تمرکزمون بهم میخوره . لطفا لطفا در زمان مناسب برگزار کنین
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۴ تير ۱۳۹۹
چطور تهران ک وضعیت قرمز بود تند تند ب تاخیر انداختین حالا ک شهرستانا قرمزه اهمیتی نداره ؟؟؟؟
مانیسا
۲۱:۳۰ ۱۴ تير ۱۳۹۹
بندازین شهریور..کنکور رو...تعویق لطفا
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
کنکور تا زمان استیبل شدن شرایط باید عقب بیفته
که با سخت گیری های مجدد برای رعایت پروتکل های بهداشتی امکاتش هست
و بهترین زمانش نیمه دوم شهریور ماه به بعد میشه که اکثر استان ها سیر صعودی رو پشت سر گذاشتن
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران جوان این همه داوطلبان نظر دادن
چرا این هارا به مسئولین نشون نمی دید

ماهم بچه های سرزمین تون هستیم
کی قراره صدای ما را به این مسئولین بفرسته
به جای اینکه باهاشون مصاحبه کنید و اون ها بگن با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود
این مشکلات که بچه ها دارن
را بپرسید جواب بدن
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
چی میگید امکان پذیر است؟
من که درسم تموم شد
از این کشور میرم
می دونم جونم انقدر براشون بی ارزش هست
می خوان کنکور برگزار کنند
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۲ تير ۱۳۹۹
با توجه به مطالب نوشته شده بهترین زمان برگزاری کنکور سراسری 30 و 31 شهریور . اولین دلیل اینکه هوا خنک تر میشه دومین دلیل در آن زمان بحث کرونا با انفولانزا و سرماخوردگی در کار نیست.
شکیبا
۱۰:۲۵ ۱۲ تير ۱۳۹۹
واقعا اگر مسئولین و رسانه ها به این همه درخواست داوطلبان برای تعویق کنکور هیچ واکنشی نشون ندن باید به صلاحیتشون شک کرد!
چون عملا دارن نشون میدن حالا که وضعیت تهران سفید شده ، جون جوونای بقیه ی شهرای کشور هیچ اهمیتی نداره.
از کانت ها میشه فهمید تعداد کسانی که خواهان تعویق کنکور هستن چند برابر بیشتر از مخالفینه.
و اگر کنکور عقب نیوفته و تو این شرایط بد و هوای گرم برگزار بشه حق منی که زحمت کشیدم پایمال میشه چون سر جلسه هیچ تمرکزی ندارم...
فقط باید بعضیارو به خدا سپرد.
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۲ تير ۱۳۹۹
درود
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
جناب وزیر علوم شما چهار ساعت با ماسک بشین تو این هوای گرم رو اون صندلی‌های خوبتون که کمر آدم رو داغون میکنه بعد بفرمائید سیستم آموزشی کشور به هم میریزه تازه نمیتونیم چشمامون که خسته شد ی دست به صورتمون بکشیم عجبا ما بازیچه دست شماییم
دریا
۲۰:۵۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
من عینکی هم هستم یعنی علاوه بر تحمل ماسک باید بخاری که عینک میگیره رو هم پاک کنم
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
به فکر کسانی که سه گروه شرکت کردن باشید اونا شش بار باید رفت و آمد کنن سه بار سر جلسه بشینن
#خواستار تعویق کنکور هستیم
تصمیم گیرنده ستاد مقابله با کروناست هیچ کسی نمیتونه صرفاً اظهارنظر کنه و با جون داوطلبان بازی کنه پس از ستاد مقابله با کرونا درخواست تعویق کنکور رو داریم
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
خواهان تعویق کنکور هستم.
۱.درحال حاضر استرس از کرونا درس خوندن رو سخت میکنه
۲.استرس کنکور ک خودش ی داستانیه استرس کرونا بهش اضافه میشه ماسک و دست کشم که انگار داره خفت میکنه
من نهایی رو با این اوضاع با زور دادم.
کنکور که دیگه جای خود دارد.
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام‌ هیچ کس ب فکر سلامتی ما نیس فقط اون موقع ک تهران تو وضعیت قرمز بود کنکور عقب افتاد !!!و ما جنوب کشور یا هیچ وقت و برای هیچ کس مهم نبودیم .پس بچه ها دل ب اینکه کنکور عقب بیوفته نبندید چون عقب نمیوفته و بهترین کار اینه ک تو خونه هامون با ماسک و دستکش درس بخونیم. تا سر جلسه برامون تا حدی عادی شده باشه
حال دوستان تهرانیمان ک خوب باشد برایمان کافیست !!!
سعید
۱۷:۴۰ ۱۳ تير ۱۳۹۹
واقعا درست میگید . باعث خجالته !
محمد
۱۱:۵۲ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام بنده خواستار تعویق کنکور هستم خواهش میکنم تاریخ کنکور را به اواخر شهریور موکول کنید. این تنها صدای من نیست صدای هزاران نفر داوطلب هست بحث جون داوطلبا درمیان هست.بنده تمام درس هارا تمام کردم ولی من میگم سلامتی را با هیچ چیز نمیشود عوض کرد.استرس کنکور داشتیم استرس و ترس از کرونا دو برابر شد. بنابراین خواهش میکنم التماس میکنم کنکورو به اواخر شهریور موکول کنید.
ترانه
۰۰:۲۰ ۱۱ تير ۱۳۹۹
این مخالفان تعویق رو با ذره بین گیراوردید چون انقدر تعدادشون کمه که به چشم نمیان و واقعا راجبشون صحبت کردن کاری مضحک این رو هم اضافه کنید که ما داوطلبان کنکورهای سراسری فقط میخوایم در شرایط اب و هوایی و امار پایین تری نسبت به الان کنکور بدیم که خواسته ی غیرمنطقی نیست
سعید
۱۷:۴۱ ۱۳ تير ۱۳۹۹
تازه نظر همین تعداد کم رو هم بیشتر از موافقا توی متن خبرشون نوشتن !
امیرحسین چمنی
۲۲:۳۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
دوستان خدایی کنکور خودش ترسناکه کرونا بدتر کرده من هر دو روز با هزار ترس و لرز میرم حوزه امتحان نهایی هیچکس رعایت نمیکنه کنکور باید تعویق بیفته چون نسبت به جون بچه ها مسئولن مسئولین #تعویق_کنکور
السا
۲۱:۰۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
سلام ، ریس وزارت علوم گفته مسولیت برگزاری کنکور با ماست خواستم بگه اصلا نظر شما ضمانت اجرایی ندارد و ستاد مبارزه با کرونا با همکاری استانداری ها تصمیم نهایی رو میگیرن و در ضمن اگه کنکور دکتری برگزار بشه و آمار مبتلایان بره بالا کلا کنکورهای ۳۰ و ۳۱ مرداد هم تحت تاثیر تاثیر واقع میشن پس تعویق یا عدم اون توسط ستاد ملی هست اونا به وضعیت کشور بیشتر آگاهن . لطفا چاپ شه
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
این مسئول علوم چه رویی داره انگار میخواد همه عقده های زندگیشو رو ما خالی کنه ،ما بمیریم تو جوابگو هستی ؟فکر و ذکرشون اینه که فقط رفع تکلیف کنند آخه این چه وضعشه بیچاره به ما ها که شماها تصمیم گیرندمونید
...
۱۹:۴۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
سلام ما تو استان کرمانشاه هستم ... مدرسه ایی که میریم امتحان نهایی میدیم مدیرش کرونا گرفته ما دانش اموزا الان متوجه شدیم که ایشون کرونا دارن حتی به علت وضع بدش مجبور شده بره تهران ....الان اگه خدایی نکرده کسی مبتلا شده باشه کی جوابگو هست؟؟؟؟
Asal
۱۶:۴۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
خطاب به اون دوستانی ک گفتن موافقین تعویق کنکور درس نخوندن: هیچکس نمیخواد از کنکور فرار کنه همه ما از خدامونه ک زودتر کنکور بدیم و این اضطراب و فشار روانی از رومون برداشته بشه اما در شرایط بهتر ک حداقل استرس اینو نداشته باشیم که "نکنه کرونا" بگیرم
یکم منطقی فکر کنید ما باید زنده بمونیم تا بتونیم ادامه تحصیل بدیم
مریم
۱۶:۲۳ ۱۰ تير ۱۳۹۹
خواستار تعویق
ما خیلی استرس داریم
۲ماه تعویق بیفته
اسمون زمین میاد
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۰ تير ۱۳۹۹
کنکور سراسری تقریبا دوماه دیگر برگزار میشود.باتوجه به بدتر شدن روزانه ی وضعیت کرونا و امکان ابتلا مجدد به بیماری اینده ی خوبی برای بهبود وضع موجود قابل پیش بینی نیست و هر روز رکورد جدیدی رسما از طریق وزارت بهداشت اعلام و عمومی میشود

باتوجه به اینکه برای برگزاری ازمون چند میلیون نفر باید زیر سقف جمع شوند ایا جان مردم مهم تر است یا برنامه ریزی وزارت علوم؟
با جان جوان هایی که اینده ی کشور هستند بازی نکنید
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۰ تير ۱۳۹۹
تو برنامه بریز واسه دوماه دیرتر.باشه؟ آخه دوماه؟ نه واقعا چی فکر کردی که 2 ماه؟ اصلا کی بندازن؟ مهر؟ که اونموقع با آنفلوانزام هماهنگ بشن دوتایی بیوفتن به جون داوطلبا؟ من مخالف تعویق نیستم. موافقشم نیستم
محمدرضا
۱۵:۳۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
من ساکن یکی از روستاهای دورافتاده آذربایجان‌شرقی باکمترین امکانات هستم
خواهش میکنم کنکور سراسری روعقب بندازین
من تابه حال توی عمرم ماسک نزدم ولی الان مجبورم سیصدکیلومتر راه رو
برم تابرسم مرکز استان یعنی جایی که وضعیتش قرمزه و سرجلسه حاضر شم
من مسلما نمیتونم این ریسکو بپزیرم چون جان خودم و خانوادم برام ارزشمنده
عاجزانه خواهش میکنم کنکورو عقب بندازین
پارسا
۱۵:۰۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
خیلی جالبه وقتی که تهران وضعیتش قرمز بود کنکور رو عقب انداختن ولی الان که استان های محروم قرمز هستن میگن تحت هر شرایطی برگزار می کنیم
...
۱۹:۴۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
معلومه چون بچه های تهران همشون توی مدارس خاص درس میخونن نباید اب تو دل اونا تکون بخوره
سعید
۱۷:۴۵ ۱۳ تير ۱۳۹۹
چرا واقعا اولویت با تهرانه ؟ بابا تمومش کنید این تبعیضا رو !همین تهران هرچی که شده و به هر جا رسیده بیشترش به خاطر شهرستانیاس ! من نمیدونم بخدا توی این تهران همچین خبریم نیس که همه خودشونو بخاطرش هلاک کردن!
فاطمه
۱۳:۵۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
به نظرمن مسئولین را دعوت کنند و همه مشکلات و سوالایی که داریم بپرسیم و اونها باید برای تک تک سوالات ما جواب داشته باشن
اون موقع ما کنکور میدیم
از الان که بهتره یه عده میگن عقب بیوفته
نازيلا
۱۳:۴۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
جالبه كه مخالفان تعويق كنكور چپ ميرن راس ميان ميگن كنكور شهريور هم برگزار بشه شما درس نمي خوني! خدمت اين دسته از عزيزان درس خون عارضم كه ما بهتر از امثال شما پروفسورا درس خونديم. همين جمعه هفته قبل من كنكور آزمايشي داشتم و رتبم مثل هميشه عالي شد. حرف حساب ما درس خوندن و نحوندن نيست - بحث اصلا اين نيس - مساله اينه كه سلامتي خودمون و خانوادمون برامون مهمه. اگه ناقل باشيم مسئوليت انساني به گردن ماست. تازه اين بخشي از مشكلاته و بُعد ديگر ماجرا عزيزان كنكوري هستن كه تو خط مقدم مبارزه با كرونا هستن كه قطعا اين دوستان هم از خودشون دفاع مي كنن. دوستاني هستن كه براي شركت تو كنكور بايد با اتوبوس سفر كنن و 24 ساعت تو جاده باشن. تفاوت ما و امثال شما نوابغ در اينه كه ما مثل شما فقط جلوي پامون رو نميبينم و يكم اون ور تر رو هم نيگا مي كنيم!
M
۱۳:۳۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
با سلام
بنده نیز مخالف تعویق مجدد کنکور هستم چرا که ویروس کرونا سیر سعودی دارد نه نزولی و در فصل پائیز و شدت گرفتن این بیماری باز هم عده ای مخالف برگذاری میشوند و سوال اینجاست که تا کی میتوان کنکور را به تعویق انداخت؟؟ این ویروس حالا حالاها هست پس تعویق چاره کار نیست..
ترانه
۰۰:۳۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
دوست عزیز(صعودی-پاییز-برگزاری) مطمئنید ک اماده ی کنکورهستید؟
ببنید امار اسفند و فروردین هم بالا بود ولی باایجاد محدودیت و شرایط سخت از روزی صد خورده ای فوتی رسیدیم به یک عدد دو رقمی پس بازم میتونیم برسم با محدودیتی که متاسفانه الان برداشته شده نتیجه اش شده این امار مجددا بالا پاییز هم فقط یک احتمال مثل همه ی شاید ها و احتمالاتی که درگذشته بیان شد و یکی ازاون ها اتفاق نیوفتاد(تضعیف کرونا با گرما-مهارکردن کرونا دراردیبهشت ...)پس چه بهتر که روی این احتمالات حسابی بازنشه سعی کنیم یک شرایط بهتر رو برای برگزاری کنکور مهیا کنیم امیدوارم مسئولین همه ی این موارد رو درنظربگیرن
فاطمه
۱۳:۱۸ ۱۰ تير ۱۳۹۹
خواستار تعویق کنکور
چرا کسی ازما حمایت نمی کند
بچه ها فقط از خدا بخواین کنکور عقب بیفته
این مسئولین صدای ما را نمی شنون
خدا صدای تک تک ما را می شنوه و درک می کنه
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
با وجود بدتر شدن اوضاع و شیوع بیشتر کرونا، خواهان تعویق مجدد کنکور و برگزاری آن در شرایطی بهتر هستیم.
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
بهترین کار اینکه کنکور سراسری اواخر شهریور باشه چون هوا خنک میشه و ماسک زدن راحت تره و دستکش بعد اینکه پارسال کنکور هنر در یک مدرسه ای برگزار شد در شهرمون ک اون حوزه امتحانی واقعا گرم بود امسال با ماسک چ جوری تحمل کنیم
شکیبا
۱۲:۰۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
yjc لطفا صدای مارو به گوش مسئولین برسون.
زمانی نتیجه ای که بچه ها از کنکور میگیرن واقعی و عادلانست که کنکور واسه همه در شرایط یکسان انجام بشه...
در شهر هایی که وضعیت قرمز دارن بالتبع استرس داوطلبان سر جلسه بیشتر از شهرهای وضعیت سفید هست.
الان هوای کل کشور گرم هست ولی اون بنده خداهایی که جنوب کشور هستن چجوری میتونن ۴ ساعت ماسک و دستکشو تحمل کنن... تازه یه سری از دوستان هم ۳ تا کنکور ثبت نام کردن. پس نتیجه این میشه که خیلیا وسط جلسه کلافه میشن و ماسکاشونو در میارن. کولرم که راحت ویروسارو منتقل میکنه.
از طرف دیگه داوطلبانی هستن مثل من که به شدت استرسی هستیم و سریعا تحت تاثیر شرایط بد قرار میگیریم... پس چطور میتونیم سر جلسه با تمرکز کامل به سوالا جواب بدیم؟؟؟ حداقل اگر ازمونای ازمایشی لغو نشده بود میتونستیم خودمونو با این شرایط سازگار کنیم.
من الان داوطلب نظام قدیم تجربیم و امسال آخرین سالیه که کنکور نظام قدیم برگزار میشه... سالهای قبل رتبم به پیراپزشکی ها می رسید ولی دلیل اینکه پشت کنکور نشستم این بود که دندان بیارم حتما... خب الان با این وضعیت بد همه ی زحماتی که کشیدم به باد میره و باز به نتیجه نمیرسم...
آمار کرونا روز به روز داره بدر میشه و با برگزاری کنکور ها صد درصد موج وحشتناکی شروع میشه.
خواهش میکنم از مسئولین و ستاد مبارزه با کرونا درخواست تجدید نظر کنید.
بهنام
۱۱:۴۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
سلام ..در شهر ما استخرها تعطیل سینماها تعطیل سالن های عروسی تعطیل هستن.چطور دور هم جمع شدن مردم برای یک ساعت فیلم دیدن در سینما خطرناکه ولی دور هم جمع شدن داوطلبان در خوزه ازمون خطرناک نیس؟؟؟ یا بقیه جاها را هم باز کنید یا کنکور به تعویق بندازید ی بوم و دو هوا نمیشه....
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
من خودم الان به کرونا مبتلا شدم و بالتبع از درسام عقب افتادم. تعویق کنکور در بهبود سلامتی من با همه فشار ها واسترس هایی که دارم میتونه به من کمک کنه
Fatemeh
۰۹:۱۳ ۱۰ تير ۱۳۹۹
کنکور دیرتر برگزار بشه تا حداقل از وضعیت قرمز بیایم بیرون. کاش با خودخواهیامون جان یک عده رو نگیریم
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
لطفاً به فکر کسانی که سه گروه واسه کنکور شرکت کردن باشید اونا باید شش بار رفت و آمد کنن باید سه بار سر جلسه بشینن واسه هر بار هم۴ یا ۵ ساعت باید سر جلسه بشینن
#تعویق کنکور سراسری
راضیه
۰۷:۲۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
سلام...اقا چیرو میگید عقب بیفته...حالم از کتابام بهم خورد ازبس خوندمشون
عذرافیروزدور
۰۶:۰۱ ۱۰ تير ۱۳۹۹
باسلام و احترام درصورت امکان کنکوررا همانندامتحانات ترمی دانشگاه های
هابصورت آنلاین برگزار کنید.باتشکرفراوان
ناشناس
۰۵:۱۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
کنکور به موقع برگزار بشه، کسانی که به هر دلیلی نمی خوان، خوب نرن سر جلسه
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
واقعا متاسف برات با این درک وفهم
سوگند
۰۳:۲۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
جان هزاران هزاران آدم درخطره.حالامگه اگه ترم سال آینده راازبهمن ماه شروع کنین اتفاقی میفته؟؟؟اگرهم حتی31 مردادبرگزارکنین بازهم ازآبان با
بایدبریم دانشگاه ........تعویق لطفا
یه پشت کنکوری بیچاره
۰۳:۱۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
خواااهش میکنم ازمسئولین ک برگزارنکنن
من افسردگی گرفتم بابت قرنطینه ی کرونا.
هرچی خونده بودم پریده ب قرآن ازذهنم
نظام قدیمِ بدبخت بی پولِ جامعه ام که تنهاامیدش رفتن به دانشگاه وآینده ی شغلیه مناسب هستش
من ۳ساله پشت کنکورم.امسالم هم آخرین سالیه که فرصت مانظام قدیماس.توروخدا مارو هم درک کنین
اگرکرونابگیریم بمیریم راحت میشین
فاطمه
۰۲:۲۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
با سلام لطف کنید کنکور رو بندازید عقب.من در خوزستان هستم وضعیت کرونا خیلی جدیه ن تنها در خوزستان بلکه در تمام شهرها.پس لطفا بندازیدش پاییز و بهمن ماه دانشجو بگیرید
ناشناس
۰۲:۰۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
وقتی که مهرماه قرار نیست دانشگاهی باز بشه پس عجله برای برگزاری کنکور و در اوج گرمای تابستان و با این شرایط اوج گیری مجدد کرونا چیست؟؟؟علت حتما این است که جان ما بازیچه دست شماست آقای وزیر!!!
ناشناس
۰۲:۰۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
بسه بابا جونمون ک از سر راه نیاوردیم !! ما ۲ملیون جوون با هزارتا امید و آرزو نشتتیم و خوندیم ولی حالا ک وضعیت این شکلیه آیا واقعا باید کنکور ۲۰روز دیگه برگزار بشه !!!امروز وحشتناک ترین آمار کرونا رو متاسفانه تو کشورمان مشاهده کردیم !! ما باید در ریلکس ترین حالت ممکن و با فراغ بال سر جلسه شرکت کنیم ن اینکه با هزارتا ترس و استرس بیایم سر جلسه !!! من حوضه امتحانی شیرازه ولی آیاشرایطم با دوستم ک داره تو اهواز کنکور میده واقعا برابره !!!! با ماسک ودسکش چطوری میشه کنکور داد اونم تو گرمای شدید جنوب کشور!!
فرحان
۰۱:۴۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
من بشخصه به دلیل اسم و بیماری تنفسی و توانایی استفاده از ماسک بیش از ۱۵ دقیقه را ندارم و از طرفی با نزاشتن ماسک حکم مرگ خود را امضا کرده ام چون هدف این ویروس افراد در شرایط من است
هدف ویروس ریه هاست و ما بیماران تنفسی خود مشکل ریه داریم و با گرفتن ویروس ب احتمال ۹۰ درصد جان خود را از دست میدهیم
و همچین علاوه بر جان خود سلامت دیگران را نیز ب خطر میندازیم
لطفا از تمامی مسئولین و داوطلبان خواهشمندم خود خواه نباشید و عاقلانه تصمیم بگیرید
باور بفرمایید همه ی ما خسته هستیم و نیاز ب استراحت داریم نیاااز ب تفریح و گردش و طبیعت داریم و منتظریم کنکور رو بدیم و ب تفریح و ازادی برسیم ولی باور کنید دادن کنکور در این شرایط باعث بد تر شدن وضع تمام شهر های کشور میشه و همه ی ما مجبور میشیم بعد از کنکور باز هم‌ در قرنطینه به سر کنیم و حتی نتوانیم ترم مهر رو ب دانشگاه برویم و تمام دانشگاه ها تعطیل باشند و شاید خیلی از ما مجبور ب شرکت در مراسم عذای اعضای خانواده ی خود بخاطر تنها کمی عجله و بچگانه تصمیم گرفتن شویم
از قدیم گفتن عجله کار شیطونه اجازه بدین اوضاع خوب شه یا لااقل واکسنی براش تولید شه تا با خیال راحت در جلسه حاضر بشیم
تنها ۱ سرفه در حوضه ی امتحانی , ارامش و تمرکز تمامی داوطلبان رو گرفته . تمامی تلاش ۱ سال و یا بیشتر تمامی داوطلبان حوزه را نابود ساخته . سلامت تمامی داوطلبان را تهدید کرده . و اینده ی چند صد نفر را تغییر خواهد داد

#تعویق_کنکور
#تمامی_رشته_ها_ارشد_دکترا_سراسری
ناشناس
۰۱:۱۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
من تنها حرفم اینکه باز همه جارو تعطیل کنن اما این دفعه جدی تر از قبل چون موج دوم کرونا جدی تر از قبله، تا این ویروس ریشه کن بشه...وقتی همه خیابونا پر آدم بدون ماسک و دستکشه دیگه اذهان عمومی فکر می‌کنن اگه ماسک بزنن زشته یا ترسو به نظر می‌رسن یا اینکه کرونا دیگه نیست...به نظرم تنها راه آگاهی دادن به مردم رسانه ای مثل تلویزیونه که دوباره مثل موج اول مردم رو آگاه کنه..
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
واقعا خنده داره تو همچین شرایطی حتما لازمه کنکور برگزار بشه؟؟
من خودم پشت کنکوریم ولی واقعا سربازی رو به سردخونه ترجیح میدم وقتی المپیک حداقل یکسال افتاده عقب واجبه کنکور ما فقط با تاخیر یک ماه و نیمه برگزار بشه؟؟فرض کنیم تمام داوطلبان کنکور از ماسک و دستکش سر عین ۴ ساعت ازمون استفاده کنن که تو همچین شرایطی احتمال انتقال یک و نیم درصده خب حالا با فرض اینکه فقط یک چهارم داوطلبا مبتلا باشن و ناقل این عدد رو در یک میلیون چند صد هزار داوطلب ازمونا ضرب کنید بببنید چه فاجعه ای میشه تازه بعد این افراد میرن و به خونواده هاشون انتقال میدن ایا سازمان سنجش پاسخگوی ابعاد وسیع این فاجعه خواهد بود؟؟؟، تازه این سوای اون ازدحام در هر حوزه است که خانواده ها منتظرند
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۰ تير ۱۳۹۹
من از اول مخالف تعویق بودم ولی با این آماری که امروز دادن وضع رعایت نکردن مردم، بنظرم جلسه کنکور بیشتر شبیه کشتارگاه باشه /:
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۰ تير ۱۳۹۹
کنکور باید ۱۵ شهریور برگزار شه!!!!!!!!
محمد
۰۰:۴۰ ۱۰ تير ۱۳۹۹
امروز 9 تیر بیشترین کشته کرونایی در کشور بود، آقااااااااا جلوی فاجعه رو بگیرید، چرا میخواید یه عمر پشیمونی بمونه، به چه قیمتی؟
فاطمه
۰۰:۳۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
میشه کنکور را مهر برگزار کرد و دولت هم تا اون موقع
سخت گیری کنه مثل فروردین که انقدر‌ آمار کم شد
ناشناس
۰۰:۳۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
این اصلا انصاف نیست بگیم اونایی که نگران سلامتیشونن نیان بقیه بیان، با این وضعیت فاجعه بار کرونا باید قطعا یه تصمیم دیگه گرفته بشه
زهرا
۰۰:۳۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
چرا همه باید به فکر خودشون باشن
اون بچه هایی که یک سال زحمت کشیدن و الان منطقه قرمز اند چه گناهی کردند
که یه ویروس باید زندگی شون را خراب کنه
تو رو خدا عقب بیندازید
خیلی از بچه ها کرونا گرفتن و نتونستن درس بخونن
به فکر اون ها هم باشیم
مادر یک کنک
۰۰:۳۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
اونا که میترسند خب نرن کنکور بدن بچه ها مون کلافه شدن بخدا
امیرحسین چمنی
۲۲:۳۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
والد گرامی بچه باید زنده بمونه یا نه
S. M
۰۰:۲۲ ۱۰ تير ۱۳۹۹
در جوابیه دوست عزیزم که میگه اگه اینطور باشه تشریف نیارید سر جلسه کسی اجبارتون نکرده باید بگم که من خودم به شخصه میانگین تراز ۷۹۰۰ قلمچی رو دارم و با تمام وجودم واسه ی این تراز تلاش کردم و هدفم تک رقمی کنکور تجربیه . حرف من با این دوست عزیز اینه که همه آرزو دارن هدف دارن و براش تلاش میکنن خیلی های خیلیا هستن که واقعا درس خوندن ولی شرایط خاص امسال باعث شده که همه نگران آزمون دادن تو این وضع باشن و با توجه به عدم تمرکز کافی در سر جلسه و استرس چند جانبه ای که همه رو درگیر خواهد کرد باعث میشه کسی نتونه بر اساس چیزی که تلاش کرده نتیجه بگیره و این یعنی بی عدالتی و من خواهان رقابت سالم و به دور از هر گونه استرسی هستم و موفقیت ما وقتی ارزش داره که در شرایط برابر به رقابت بپردازیم به امید اینکه همه به حق واقعیشون برسن .
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۰ تير ۱۳۹۹
بسیار حرف درست و منطقی زدین و منم همین نظرو دارم و خواستار تعویق کنکور تا موقعی که شرایط خیلی بهتر بشه تا همه بتونن بدون استرس کنکور بدن
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
خدایی خسته شدیم برای چی بندازن عقب کسانی که میگن عقب بیفته.سال بعد کنکور بدن .مغزمون پوکید اینقدرخوندیم وکتابا رونگاه کردیم حالمون از هرچی کتابه بد میشه داریم دبگه افسردگی میگیریم.عروسی وعزاو....شمال رفتن ترس از کرونا نداره .کنکور ترس داره کسی که میخواد کرونا نگیره نباید ازخونه بیرون بره .باید در هر شرایطی برگزار بشه
مهناز سمیع
۰۰:۰۳ ۱۰ تير ۱۳۹۹
من بیماری آسم دارم اگر کنکور دکتری تخصصی بدهم و آلوده به ویروس بشوم اولا فقط سه روز زنده میمانم بعد چطور منی که آسم دارم ۴ساعت تمام با ماسک سر جلسه دوام بیارم تو این گرمای تابستان یکم با درایت و عقل مسائل را برسی کنید نه از روی هیجان که چون چند بار زمان تغییر کرده دیگه امکان پذیر نیست قطعا باید زنده بمانیم که ادامه تحصیل بدهیم و این که فقط خودمان که نیستیم ۴۰۰نفر دیگه هم مبتلا میشن پس شرایط با دقت بسنجید و با جون ما بازی نکنید با تشکر.
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۹ تير ۱۳۹۹
منم موافق تاخیر کنکورم،همه ش دارم فکر میکنم چطور بریم چند ساعت توی یک محیط بسته بشینیم و کنکور بدیم؟آیا ارزشش رو داره که خودمون و خانواده رو به خطر بندازیم؟؟
هوا هم خیلی گرم هست ودر نتیجه کولر ها روشن،بنابراین شانس ابتلا بیشتر میشه.
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۹ تير ۱۳۹۹
به فکر شهرهایی که وضعیت قرمز دارند باشید هر نه ۹ دقیقه یه ایرانی به خاطر کرونا میمیره روزانه از ۱۰۰ نفر به بالا میمیرن هنوز تعداد افرادی که مبتلا میشن هم خیلی زیاده یک طرفه قضاوت نکنید ما نه عروسی میریم نه مسافرت و نه عزا و مهمانی خیلی هم رعایت میکنیم از ستاد مقابله با کرونا درخواست میکنم کنکور رو به تعویق بندازه
# تعویق کنکور = سلامت داوطلب نه مرگ داوطلب
فائزه
۲۳:۳۶ ۰۹ تير ۱۳۹۹
یعنی خداوکیلی بچه هایه خود همین مسئولا تو این شرایط میرن کنکور بدن؟مشکل مسئولین ما همینه که ب فکر سلامتی ما جوونا نیستن واگرن نمیگفتن چند بار تاحالا عقب افتاده باید بگن هر چقدم عقب بیفته اولویت باید سلامتی مردم کشورمون باشه چه جوون چه پیر اما متاسفانه..............
حسین رحیمی
۲۳:۳۰ ۰۹ تير ۱۳۹۹
سلام.....اگه قرار باشه توی این وضعیت کنکور برقرار بشه ما اصلا تمرکز لازم نداریم با یه ماه تعویق هیچ چیزی عوض نمیشه که.....
الان بد ترین دورانی ک شما میخواین کنکور بگیرید خواهشا خودتون جای ما بارید بعد تصمیم گیری کنید
تعویق کنکور سراسری....
خدایی
۲۲:۴۷ ۰۹ تير ۱۳۹۹
از الانم ماسک بزنید تا عادت کنید
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۹ تير ۱۳۹۹
با سلام. خواستار تعویق کنکور هستم. لطفا مسعولان منطقی فکر کنند اجرای کنکور در این شرایط یعنی بازی با جان چند میلیون انسان. با این که بنده هم مانند تمامی دانش آموزان به شدت بلاتکلیف مانده ام و باتمام تلاش مطالعه کرده ام اما به خاطر خانواده ام و بستگان و همسایگان نمیتونم ریسک کنم. چون صددر صد دوباره عرض میکنم صددرصد هزاران نفر در این کنکور ها مبتلا خواهند شد بس باید به صورت کلی فکر کرد با وجود این مساعل به نظر مسعولان گرامی آیا ما میتونیم سر امتحان با اون جو موجود امتحان بدیم؟؟ ن اصلا امکان نداره. لطفا به فکر آینده ما نیز باشید. با تشکر و امید به تعویق کنکور.
خدایی
۲۲:۴۵ ۰۹ تير ۱۳۹۹
سلام
کنکور رو نندازین تعویق والا منم میخوام تابستون رو حال کنم
کسی که نخونده ب دروغ مینویسه
به چه قیمتی !!!
#نه ب تعویق کنکور
مجتبی
۲۲:۴۱ ۰۹ تير ۱۳۹۹
تو رو خدا یه بار دیگه تغییر حوزه امتحانی را در سایت سنجش جهت ویرایش اجازه دهید. من الان مجبورم دوباره حوزه امتحانی اولم را انتخاب کنم. پشیمانم که چرا تغییر دادم. البته اون موقع مجبور بودم.
یه دختر نظام قدیم
۲۲:۳۳ ۰۹ تير ۱۳۹۹
به نطر من تعویق نکنید هممون بمیریم شما ها راحت شین والله نسل جوان ،آینده ساز نخبه ملی افتخار ملی رو میخواین چی کار
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۹ تير ۱۳۹۹
یه چیز بگم یه کم بخندین فضا عوض شه
سارا
۲۲:۲۲ ۰۹ تير ۱۳۹۹
تورو خدا کنکور سراسری بندازین عقب به اندازه ی کافی استرس کنکور رو داریم دیگه از جونمون سیر نشدیم که مسئولین بچه های خودشون رو می زارن بره به استقبال مرگ #تعویق کنکور سراسری خدایاکمکمون کن آقای رئیسی تو به دادمون برس
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۹ تير ۱۳۹۹
کنکور باید در ۱۵ شهریور برگزار شود.
۱۵ شهریور آخرین و قطعی ترین زمان برای کنکور سراسری تعیین شود
و در هر شرایطی برگزار شود.
این کار بهترین کار است. انجامش دهید تا پشیمانی نداشته باشید!!!!!!!!
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۹ تير ۱۳۹۹
کنکور نباید برگزار شه و شرش نباید کنده شه بره!
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۹ تير ۱۳۹۹
بهتره ک حداقل در فضای باز برگزازش کنند
این مسئولین تا همه ما رو نکشن بیخیال نمیشن
آریا
۲۱:۵۹ ۰۹ تير ۱۳۹۹
نه توروخدا دیگه عقب نندازین به هیچ وجه .
دیگه طاقتمون بریده. تا میتونید زودتر برگزارش کنین . دیگه تعویق لامصب بسه .
طاهری
۲۱:۳۸ ۰۹ تير ۱۳۹۹
سلام واااااااااقعععععااااا اگر کرونا همچنان باشه یعنی به نظر برخی دوستان ما هم همچناااان باید پشت کنکور بمونیم ؟؟؟؟؟!!!!!
بهترین کار اینه هموطنان عزیز ماسک بزنن و بهداشت رو رعایت کنن تا آمار بیاد پایین ؟؟؟؟؟؟
فاطمه
۲۱:۳۲ ۰۹ تير ۱۳۹۹
هیچ کس به فکر ما نیست
ماهم باید بریم کنکور بدیم با رعایت پروتکل های بهداشتی که تا الان ۲۵۰۰نفر مریض شدن
کنکوری ها که انتی ویروس تو بدن شون هست کرونا نمی گیرن
فقط کار مسئولین راه بیفته و کلاس هاشون برگزار بشه
سلامتی کنکوری ها براشون مهم نیست

سلامتی ما و خانواده ما مهم نیست
واقعا که
نگار
۲۱:۲۳ ۰۹ تير ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر بنظرم کنکور سراسری اگه به تعویق بیوفته خیلی بهتره من خودم یک هفته شده مریض شدم و علائم کرونا دارم خودم سعی میکنم رعایا کنم و امتحانات نهایی هم به زور میخونم میدم و از یه طرفم میترسم خدایی نکرده به کسی سرایت بدم خودم سعی در رعایت دارم ولی کنکور سراسری با این وضع فقط باعث بیماری و حتی شاید مرگ نسل اینده ساز کشور میشه من کلا بیرون نرفتم از یه طرف فشار امتحانات نهاییی و استرس کنکور تنها جایی که میرم حوزه امتحانیه و همونجا مریض شدم واقعا خیلی خطرناکه درک کنید
مریم
۲۱:۰۷ ۰۹ تير ۱۳۹۹
خواهشمندم به تعویق بندازید. حقیقتا همچنان برای قبولی تلاش میکنم نمیخوام یکسال عقب بیفتم چون واقعا نمیتونم با ماسک و دستکش ازمون بدم. لطفا نظر مارو به گوش مسئولین برسونید
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۹ تير ۱۳۹۹
برا ماهایی که درس خوندیم فرقی نداره فقط یعنی تست بیشتر
وحید
۲۰:۴۲ ۰۹ تير ۱۳۹۹
سلام دوستان منم تا دیروز میگفتم به خاطر همه سختیهایی که از تابستون پارسال کشیدم کنکور نباید عقب بیوفته راستش اگه عقب بیوفته برنامه هام بهم میخوره
ولی آمار مرگ امروز که گفتن ۱۶۲ نفر واقعا منو ترسونده
ای کاش آقای خدایی زودتر مصاحبه کنند و توضیح بدن همین خودش میتونه واسه ما کنکوریها دلگرمی باشه
YJCلطفا پیگیر باش ممنون.
The_...
۲۰:۲۶ ۰۹ تير ۱۳۹۹
یادش به خیر قبل کرونا به این فک میکردیم 13 تیر کنکور میدیم میره رد کارش الان باس سه روز دیگه کنکور داشته باشیم دنیا طوری گردید فردا امتحان نهایی هویت اجتماعی داریم! (شاید باورتون نشه ضریبش تو کنکور 20!تاثیری که تو نتیجه کنکور میذاره از زیست تجربی خیلی بیشتره!!!!!!)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۹ تير ۱۳۹۹
هر ۹ دقیقه یه ایرانی به خاطر کرونا میمیره فکر کنید تو مرداد چند مرحله آزمون ها قراره برگزار بشه
#خواستار تعویق کنکور
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۹ تير ۱۳۹۹
زمانی که کنکور عقب افتاد دقیقا مثل الان وضعیت بیماری شدید بود و برای جلوگیری از شیوع بیشتر اینکار رو انجام دادن. الان که کرونا دوباره اوج گرفته و با چند ماه قبل هیچ تفاوتی نداره و حتی بدتر هم شده.
ما دوازدهمیا یه ماه داریم امتحان میدیم من برای امتحان زبان مجبور شدم دوساعت سرجلسه بشینم و آخرای امتحان نفس کم می اوردم و ماسکم رو پایین می اوردم و نفس عمیق میکشیدم چون احساس خفگی میکردم.
لطفا تصمیمی منطقی و علمی برای کنکور بگیرید و با جون مردم بازی نکنید
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۹ تير ۱۳۹۹
باور کنید منم خسته شدم از خوندن تست زدن اما سر امتحانات نهایی هم که یه ساعت بود همه‌ی ما نفس تنگی میگرفتیم به خصوص توی این هوای گرم و تابستون خواهش میکنم انصاف داشته باشین
چطور قراره 4 ساعت با ماسک بشینیم و تست بزنیم؟
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۹ تير ۱۳۹۹
ن کنکور دیگه ب تعویق نیفته خیلی خسته کننده ست
حمید
۱۹:۵۶ ۰۹ تير ۱۳۹۹
من نزدیک یک سال هست دارم میخونم اما با ماسک نمیتونم کنکور بدم چون همبن جوری تنگ نفس دارم
مطمئنم با ماسک اگه برم سر جلسه کل زحمتم به فنا میره
با یک ترم نرفتن دانشگاه هیچ اتفاقی نمیفته
اما با برگزاری کنکور با این اوضاع حق خیلی مثل من خورده میشه.
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۹ تير ۱۳۹۹
بیشتر از یک ساله که دارم برای کنکور سراسری میخونم و اتفاقا این عقب افتادن به ضرر امثال ما حساب میشه اما اونقدر خودخواه نیستم که جون خانواده‌مو به خاطر این مسئله به خطر بندازم..و اینکه توی اون شرایط گرمای هوا چطور باید با ماسک و دستکش تست زد و تمرکز حواس داشت وقتی هر لحظه نگرانی و استرس داری؟
تا اخر شهرویر ماه طبق روند پیک اول از پیک دوم در میایم و هوا مقداری خنک‌تر شده و هنوز هم انفلونزا یا.. شیوع پیدا نکرده خواهش میکنم کنکور رو بندازید شهریور چون از هر نظری بهترین زمانه! خواهش میکنم یه مقدار انصاف داشته باشید.
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۹ تير ۱۳۹۹
یه سوال؟ سال‌های گذشته که بچه‌ها نمی‌خوندن ایا می‌اومدن بگن کنکورو عقب بندازید؟ چه حرف مسخره و بی‌ سر و تهی زدید واقعا!
توی این شرایط کرونا و استرس وحشتناکش و با ماسک و دستکش توی گرم‌ترین زمان سال چطور ما باید بهترسن خودمونو نشون بدیم؟ مایی که حتی نتونستیم ازمون های سنجشی رو شرکت کنیم و توی شرایط کنکور قرار بگیریم!
ما بیشتر از ٩ ماهه فقط امسال درس خوندیم و تلاش کردیم واقعا هم این عقب افتادنا به نفع منی که از اول خوندم نیست چون مطالب قدیمی‌تر رو یادم میره اما اینکه تمام تلاشای این سه سال دبیرستانم به خاطر شرایط کنکور امسال نابود شه خوبه؟ یکم انصاف داشته باشید.. خودمون هیچی خانواده‌هامون چی؟
امتحانای نهایی رو هم به بدبختی دادیم و حتی از استرس نتونستیم خیلی خوب از پسش بر بیایم. و اینکه میگن میگن رعایت پروتکل‌های بهداشتی؟؟؟ خوب دیدیم رعایت پروتکل‌های بهداشتی رو!!! توی حوزه‌ی امتحان ما و خیلی جاهای دیگه، مراقب‌ها هم بعضیا ماسک نمی‌زدن چه برسه دانش‌اموزا!
یاسمن
۱۹:۴۴ ۰۹ تير ۱۳۹۹
اخرین دوره کنکور نظام قدیمه توروخدا تعویق بندازین من ۳هفته‌س کرونا گرفتم تازه امروز یکم حالم خوب بوده تونستم دوساعت درس بخونم بخدا خود مریضی بد نباشه قرنطینش روانتو داغون میکنه اصلا امیدی برام نمونده همش تو یه اتاقم خوب بشم باید برم پیش روانشناس احساس میکنم افسرده شدم ۳ساله پشت کنکورم امسال اخر سالمه پارسال رتبم ۶هزار شد امسال میگفتم باید حتما زیر ۱۰۰۰بشم ولی کرونا یه ماه طلاییمو ازم گرفته خدا حقمو از چینی های نکبتی بگیره حداقل خودمون به خودمو رحم کنیم مسئولین توروخدا عقب بندازین کرمانشاه وضعیت خیلی خرابه خیلی از اقوام گرفتن اما ازمایش نمیدن امار واقعی خیلی خیلی بالاتره
Usfi
۰۲:۰۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
سلام، دقیقا به تنها چیزی که فکر نمیکنن حال ماست، خیلی از دواطلبا با مشکلات روحی مواجه شدن و هزیزاشونو از دست دادن، من خودمم امسال نهایی داشتمو خودم یک ماه قبلش مبتلا شدن، فکر میکنن ما داستانمون با بقبه جداست
امیررضا
۱۹:۲۸ ۰۹ تير ۱۳۹۹
واقعا با توجه به اینکه تو این مدت آزمون های آزمایشی که برای آمادگی و شبیه سازی جلسه کنکور خیلی مهم هستند برگزار نشده برگزاری کنکور بدون آزمون آزمایشی قبل آن بی انصافیه
حداقل دوتا آزمون جامع خود سازمان سنجش برگزار کنه
(البته گفته تو مرداد 2 تا به صورت حضوری برگزار میکنه ولی تاریخ یکیش جمعه قبل کنکوره که ولقعا بدرد تمی خوره)
Kurdi.m
۱۹:۱۵ ۰۹ تير ۱۳۹۹
با سلام و احترام
عزیزان؛استدعا دارم همدل باشیم ما توی شرایط بغرنجی قرار داریم طبق اخبار رسمی و غیر رسمی کرونا بیش از ان چیزی ک گزارش میشود در سطح میدانی شیوع و بروز پیدا کرده و در اکثر استان ها غیر قابل کنترل شده است من جمله خوزستان،هرمزگان،مشهد که همه گیر شده و زندگی و جانمان را تحت شعاع خود قرار داده است..لطفا خودخواه نباشیم و اسنادهای غیر منطقی نیاوریم و موجی نباشیم خلاف هم نوعانمان...
#تعویق_کنکور_سراسری
#تعویق ارشد_دکترا_ سراسری
#سلامت_دانشجو
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۹ تير ۱۳۹۹
باقی ماندن در شرایط آزمون و استرس برای همه سخته و با تعویق کنکور بر استرس ما افزوده خواهد شد اما بحث ما بحث خودمان و خانواده هایمان است خواهشا درک کنید که جان بسیار مهم تر از هر چیزیه و ما رو قضاوت نکنید لطفا