سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قاچاق از عوامل اصلی افزایش نرخ ارز است

نماینده مردم ماکو در مجلس یازدهم با اشاره به خروج ارز از کشور برای واردات کالا‌های قاچاق از برنامه‌ریزی برای مقابله با این اقدام خبر داد.

محمد علیپور  نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به دلایل نوسانات نرخ ارز در ماه‌های اخیر، گفت: عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات و همچنین برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا مهم‌ترین علل این نوسانات قیمتی هستند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصادی نبودن بسیاری از مولفه‌های رشد نرخ ارز دلیل محکمی بر پیش‌بینی کاهش نرخ آن است، تصریح کرد: به طور حتم با توجه به مکانیزم‌های بازار هیجان‌های مقطعی بازار از میان رفته و ساماندهی نرخ‌ها آغاز می‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به واردات کالا‌های قاچاق به کشور تصریح کرد: ارز مورد نیاز کالا‌های قاچاقی که وارد کشور می‌شود، از سیستم بانکی منتقل نشده و از راه‌های غیرقانونی و به صورت پولشویی از کشور خارج می‌شود که این اتفاق هم در بر هم خوردن بازار و افزایش نرخ ارز تاثیرگذار است.


بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر حجم کالا‌های وارده به شکل قاچاق به نسبت گذشته کاهش پیدا کرده، اما به صفر نرسیده و موجب خروج ارز از کشور می‌شود، تاکید کرد: به طور حتم شبکه‌هایی وجود دارد و این قاچاق به صورت سازماندهی شده توسط این شبکه‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.