سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰۴ واحد صنفی آسیب‌دیده از کرونا تسهیلات می‌گیرند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: ۱۰۴ واحد صنفی مشمول تسهیلات ویژه بنگاه‌های به شدت آسیب‌دیده از ویروس کرونا هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سید حسین حسینی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: از اواخر خرداد تاکنون ۱۰۴ واحد صنفی مشمول تسهیلات ویژه بنگاه‌های آسیب‌دیده از ویروس کرونا با اشتغال ۶۶۱ نفر، در مجموع مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال جهت پرداخت به بانک‌های عامل استان معرفی شده است.

او افزود: بر اساس شیوه نامه پرداخت تسهیلات ویژه بنگاه‌های به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا، کلیه واحد‌های صنفی مشمول این طرح شامل رستوارن‌ها، طباخی، قهوه‌خانه، اغذیه فروشی، تالار پذیرایی، حمل و نقل درون شهری، تولید و عرضه پوشاک، تولید و عرضه کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، آموزشگاه رانندگی، آرایشگاه، سالن زیبایی و گرمابه هستند.

ئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: این اصناف می‌توانند از طریق سامانه کارا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس www.kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت نام تسهیلات اقدام کنند.

حسینی تاکید کرد: واحد‌های صنفی مشمول بر اساس افراد شاغل بیمه شده تحت پوشش واحد خود برای هر نفر ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون ریال با نرخ سود مصوب به منظور جبران آسیب‌های وارد شده به مشاغل و حمایت از کسب و کار‌ها با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق بانک‌های عامل پرداخت خواهد شد.

او یادآور شد: در راستای حمایت‌های دولت از کسب و کار‌های آسیب دیده، واحد‌های صنفی مشمول فرصت دارند نسبت به ثبت نام و انجام فرآیند کاری مرتبط از این تسهیلات حمایتی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.