سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساختار‌های فسادزا باید اصلاح شود

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: باید با ساختار‌ها و قوانین فسادزا برخورد بیشتری بشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضاییه که با حضور اعضای شورای عالی قضایی استان، استاندار و رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: مشکلی در کشور داریم که معمولاً برخورد ما با معلول‌ها نسبت به علت‌ها قوت بیشتری دارد و در حوزه اجرا هم به همین ترتیب است.

او افزود: عدالت، اصلی‌ترین مساله جامعه بشری از ابتدای شکل‌گیری جامعه است و عدالت در بعد فردی و بعد اجتماعی معانی خاص خود را دارد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اسلام، پایه عدالت را عمل به شرع می‌داند و انقلاب اسلامی هم شکل گرفت تا شرع مقدس در زندگی اجتماعی مردم جاری بشود و این جاری شدن باید ابتدا در مقررات و سپس در اقدامات اجرایی خود را نشان بدهد.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: قوه قضائیه مسوولیت‌های گسترده‌ای پیدا کرده است و بخشی از این مسوولیت‌ها از جمله پیشگیری، احقاق حقوق عامه، نظارت بر اجرا و رسیدگی به شکایات و مظلمه خواهی مردم است.
 

مراجعه کمتر به دستگاه قضا نشان‌دهنده فعال‌تر بودن بخش اقتصادی و اجتماعی است


علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی هم در این نشست گفت: بخش قضا و داوری در دنیا هم به جهت اهمیتی که دارد بسیار مورد توجه کشور‌ها قرار گرفته است.

او افزود: مراجعه کمتر به دستگاه قضا نشان‌دهنده فعال‌تر بودن بخش اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است و هر جا از اول انقلاب رشد اقتصادی خوبی داشته‌ایم پرونده‌های قضایی کمتر وجود داشته است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: عملکرد بسیار درخشان رئیس دستگاه قضا تاکنون متوجه به ترک فعل‌ها و اساساً تشکیل نشدن پرونده است و در صورت ساماندهی این بخش پرونده‌های قضایی کمتر خواهد شد و زندانیان کمتری خواهیم داشت.
 

کاهش کثرت کاری

 
غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی هم در ادامه این نشست گفت: اگر در کسب و کار، اقتصاد، شهر و دنیای بهتر زندگی کنیم به طور قطع پرونده کمتری تشکیل شده و اختلافات خانوادگی کمتری را شاهد خواهیم بود و این نگاهی است که در استان ما تا حدودی شکل گرفته و اجرایی شده است.
 

بیشتر بخوانید: آرامش و امنیت جامعه مرهون زحمات دستگاه قضایی است

 او افزود: توقع ما این است که دو قوه مجریه و مقننه به کمک بخش قضا بیایند و این کثرت کاری که خدمتگزاران مردم در واحد‌های قضایی را فرسوده کرده است کمی کاهش دهند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی بعد از تصویب هر قانونی چند عنوان جزایی به آن اضافه می‌کند که اگر این رویه اصلاح نشود دستگاه قضایی نخواهد توانست با وجود قانون به مردم بگوید که به پرونده‌ها رسیدگی نمی‌کند.

صادقی بیان کرد: دستگاه قضایی خراسان رضوی علاوه بر این که به اقدامات جدید برای کاهش پرونده‌ها نیاز دارد با محدودیت‌های بودجه‌ای و مشکلات دیگری هم دست و پنجه نرم می‌کند و انتظار دارد که نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در این بخش هم مساعدت لازم را انجام دهند.
 
 

تقویت دستگاه فضا به نفع کشور است

 

احسان ارکانی رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: در همین مدت کوتاهی که رئیس جدید قوه قضائیه کار خود را شروع کرده‌اند بارقه‌های امید در باور و اذهان مردم و تغییر نگاه مردم نسبت به قوه قضاییه را شاهد هستیم.

او با تاکید بر این که قوه قضائیه در جایگاه شایسته خود قرار گرفته است افزود: هر چه قدر که دستگاه قضا تقویت و برای آن اعتبار تخصیص داده شود عواید و منافع این سرمایه‌گذاری چندین برابر به کشور برمی‌گردد.
 
انتهای پیام//ف.ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.