سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز بهداشت خوزستان:

نگران شیوع بیماری‌های روده‌ای در روز‌های کرونایی هستیم

علوی گفت: بیماری‌های روده‌ای در فصل تابستان شایع می‌شوند که با وجود بیماری کرونا، نگرانی نسبت به این مساله بیشتر است.

سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان در حاشیه نشست با شیوخ و بزرگان شهرستان کارون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در حال حاضر که درگیر بیماری کرونا ویروس هستیم، دغدغه شیوع بیماری‌های روده ای و اسهالی را نیز داریم.

او افزود: با توجه به اینکه در فصل تابستان بیماری‌های روده‌ای و اسهالی به واسطه نوشیدن آب آلوده شیوع پیدا می‌کنند و می‌توانند منجر به مرگ فرد یا افراد شوند، بنابراین سازمان آب و فاضلاب خوزستان وظیفه دارد آب آشامیدنی سالم در اختیار مردم قرار دهد تا از ابتلا به این بیماری‌ها در امان بمانند.

علوی، جولان سگ‌های ولگرد در سطح شهر‌ها را یکی دیگر از دغدغه‌های مرکز بهداشت استان خوزستان عنوان کرد و اظهار داشت: سگ منشا بسیاری از بیماری‌ها از جمله هاری بر اثر گازگرفتگی و سالک است و جمع آوری این حیوان از خیابان‌های شهر در حوزه وظایف شهرداری بوده و این موضوع را از طریق شورای سلامت استانداری و فرمانداری‌ها پیگیری خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


کنترل بیماری کرونا در گرو تغییر سبک زندگی

رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: کرونا ویروس یک بیماری رفتاری است و در صورتیکه سبک زندگی خود را تغییر ندهیم، هرگز نمی‌توانیم این بیماری را کنترل کنیم، بنابراین برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون نقش مهمی ایفا می‌کند، اما اگر آموزش‌های ارائه‌شده، منجر به تغییر رفتار نشود مهار کرونا غیرممکن است.

این مقام مسئول ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکید می‌کنیم که این بیماری از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود و باید حداقل فاصله ۲ متر بین افراد رعایت شود، همچنین مردم باید نسبت به رعایت فاصله و اصول بهداشتی همکاری کرده و به آن پایبند باشند، ضمن اینکه تاکید بر خودداری از تردد‌های غیرضروری، ماندن در خانه و اجتناب از برگزاری عروسی، ختم و دورهمی‌های خانوادگی براساس اسناد علمی است.


بیشتر بخوانید


ماسک کتانی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا مناسب است

او درخصوص کاربرد‌های ماسک در روز‌های کرونایی گفت: ماسک در ۲ مکان شامل؛ مراکز بهداشتی و درمانی کاربرد دارد و باید بعنوان وسایل حفاظت فردی استفاده شود، البته بهترین نوع ماسک برای حضور در جامعه، ماسک‌های با جنس کتانی و دو لایه است که قابلیت جلوگیری از ورود و خروج ویروس کرونا را دارد، ضمن اینکه افراد می‌توانند آن را در منزل تهیه کرده و پس از استفاده بصورت روزانه نسبت به شستن آن اقدام نمایند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.