سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۲۸۸ روستای کردستان

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: امسال ۲۸۸ روستای کردستان از مزایای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری بهره مند می‌شوند.

سردار مهرجو معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به اجرای عملیات بیومکانیکی در سال ۹۸ اشاره کرد و یادآورشد: به جهت مدیریت رواناب در دامنه‌ها عملیات بیومکانیکی و بانکت بندی در سطح ۱۲۲ هکتار از اراضی استان اجرا و به اتمام رسیده است.

او با بیان اینکه در سال ۹۹ از محل صندوق توسعه ملی در مرحله اول اعتباری بالغ‌بر ۲۳۳ میلیارد ریال به بخش منابع طبیعی و آبخیزداری استان تخصیص داده‌شده است بیان کرد: این اعتبار در قالب ۲۵ زیر حوزه در ده شهرستان تقسیم‌بندی می‌شود تا در قالب عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری و عملیات توسعه جنگل و غنی‌سازی و اصلاح مراتع عملیاتی شود.

مهرجو با اشاره به اینکه سال گذشته برای ۲۴ زیر حوضه در مرحله اول ۳۲ میلیارد تومان اعتبارات مصوب شد افزود: با پیگیری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و همچنین پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در استان میزان اعتبارات مصوب در سال ۹۸ از ۳۲ میلیارد تومان به ۴۹ میلیارد تومان افزایش‌یافته که از رشد ۱۵۶ درصدی برخوردار بوده است.

او یادآور شد: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در سال ۹۸ قریب به ۲۶۶ روستا به محدوده اجرایی ۵۴ هزار هکتار از مزایای اجرای این طرح‌ها بهره‌مند شدند و قرار است در سال جاری نیز ۲۸۸ روستا مشمول اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری قرار گیرند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.