سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش نوری المالکی به بازداشت نیرو‌های حزب‌الله عراق

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در واکنش به بازداشت نیرو‌های حزب‌الله در بغداد اعلام کرد: باید احترام پیشروان پیروزی را نگه داریم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  بغداد الیوم، نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق به بازداشت نیرو‌های حزب الله در شب گذشته در بغداد واکنش نشان داد.

نوری المالکی در توئیتی نوشت: الحشد الشعبی پیشروان پیروزی بوده و نیروهای آن نمادی از قدرت ملت و کشور هستند، ما باید به آن‌ها احترام بگذاریم، اقتدار آن‌ها را حفظ کنیم و نباید به آن‌ها تعدی کرده یا ارزش آن‌ها را کم جلوه دهیم.

وی افزود: کشور متعلق به خودمان است و نیرو‌های مبارزه با تروریسم فرزندان ما هستند که به جهاد و دلاوری آن‌ها افتخار می‌کنیم و نباید جایگاه آن‌ها و هر نیروی ملی کم اهمیت جلوه داده شود.

المالکی در پایان پیام خود همگان را به خویشتن‌داری و اهتمام به حل مشکلات با یک رویکرد ملی مسئولانه به دور از کینه‌ها و مداخله‌های خارجی فراخواند.

شب گذشته نیرو‌های آمریکایی با حمایت نیرو‌های عراقی وارد مقر کتائب حزب الله عراق در بغداد شدند و شماری از نیرو‌های آن را بازداشت کردند.

یک افسر عراقی درباره جزئیات بازداشت نیرو‌های حزب الله اعلام کرد که اعضای حزب‌الله عراق به دست نیرو‌های یگان مبارزه با تروریسم عراق بازداشت و به فرماندهی عملیات مشترک تحویل داده شدند سپس نیرو‌های الحشد الشعبی و افرادی از کتائب حزب الله با حضور در منطقه سبز بغداد، خواستار آزادی آنان شدند و آنان هم اکنون در دفتر اداره امنیتی الحشد در منطقه القناه در شرق بغداد هستند تا تصمیم قاضی ویژه تحقیق در این پرونده صادر شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۶ تير ۱۳۹۹
نیروهای آمریکایی تکلیفشان معلومه ، فقط اون طرف ماجرا که شاید لباس یگان مبارزه با تروریسم در تن آمریکا باشه ...