سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۶۱۱ پرونده قاچاق کالا در سیستان و بلوچستان ۵۷ میلیارد تومان جریمه شدند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: پنج هزار و ۶۱۱ پرونده مرتبط با قاچاق کالا با رویکرد امنیت اقتصادی سال گذشته بیش از ۵۷ میلیارد تومان جریمه در حوزه تعزیرات شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدعلی حمیدیان  معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان در نشست خبری با خبرنگاران هفته قوه قضاییه را گرامی داشت و بیان کرد: ۵۰ برنامه پیشگیری از وقوع جرم سال گذشته در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، وضعی انتظامی، امنیتی، حقوقی و قضایی، پیشگیری‌های مردمی، مشارکت‌های مدنی و حوزه پژوهش در این استان اجرا شده است.

او  اظهار داشت: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلف به صورت حضوری برگزار می‌شد، اما شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی این کلاس‌ها شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: سال گذشته سه هزار و ۶۰۰ نفر ساعت کارگاه و کلاس در حوزه آموزش زندانیان برگزار شد.

او  با بیان اینکه در فرآیند طلاق نیز در این مدت ۲۵ درصد صلح و سازش انجام شده است گفت: بیش از یکهزار و ۴۰۰ نفر در این بخش به چهار مرکز مشاوره سیستان و بلوچستان ارجاع داده شده اند.

حمیدیان افزود: ۲۰۰ نفر از سربازان یگان‌های امنیتی و انتظامی سیستان و بلوچستان در قالب هفت کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی و ایرانی، به مدت یکهزار و ۸۰۰ نفر ساعت آموزش دیده اند.

او  تصریح کرد: آموزش ۳۰۳ نفر از والدین دانش آموزان سیستان و بلوچستان به مدت سه هزار و ۶۳۶ نفر ساعت در قالب کارگاه‌های پیشگیری رشدمدار انجام شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آموزش ۲۷۱ نفر از معلمان و کادر اجرایی مدارس ۱۰ شهرستان استان به مدت چهار هزار و ۳۳۶ نفر ساعت در زمینه پیشگیری‌های رشد مدار انجام شده است.

او  تصریح کرد: سال گذشته ۱۵۸ رای بر مبنای نهاد‌های ارفاقی در شعب مورد حکم برای کودکان و اطفال صادر شده است که از این تعداد حدود ۵۲ پرونده مشاوره شده منجر به صلح و سازش شده است.

حمیدیان با اشاره به فعالیت اداره پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی گفت: فعال سازی، ساماندهی و بررسی دقیق گزارشات دیده بانان سیستان و بلوچستان در بستر سامانه سجام، دریافت گزارشات مردمی در بحث کرونا و شناسایی تخلفات صنفی صورت گرفته، نظارت و ارزیابی بر عملکرد ستاد‌های شهرستانی از جمله فعالیت‌های این بخش بوده است.

او  به ظرفیت دیده‌بانان پیشگیری از طریق سامانه سجام که یک سامانه جامع اطلاعات مردمی است اشاره کرد و ادامه داد: دیده‌بانان پیشگیری می‌توانند در هر جایی که کسی مرتکب جرم شد گزارش خود را برای پیگیری ارائه کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان از دستگیری ۱۰ هزار و ۴۶۱ سارق با رویکرد بالا بردن هزینه‌های ارتکاب جرم اشاره کرد و افزود: ۲۷۱ مالخر و خریدار اموال مسروقه سال گذشته دستگیر شدند و سه بازار خرید و فروش اموال مسروقه براندازی و ۱۲ واحد اموال مالخری نیز پلمب شد.

او تصریح کرد: ۲۵ هزار بطری مشروبات الکلی خارجی و ۲۱ هزار و ۶۰۰ لیتر مشروبات الکلی دست ساز کشف و ۵۴۴ پرونده تخلف مرتبط دراین زمینه تشکیل شد.

حمیدیان تصریح کرد: آمار قتل‌های به وقوع پیوسته از ۱۸۴ مورد در سال ۹۷ به ۱۷۸ مورد در سال ۹۸ کاهش یافته است.

او  افزود: همچنین آمار نزاع دسته جمعی از ۱۳۵ مورد در سال ۹۷ به ۱۲۲ مورد در سال ۹۸ کاهش یافته است.

حمیدیان گفت: اداره پیشگیری‌های امنیتی، انتظامی و وضعی دادگستری سیستان و بلوچستان سال گذشته رتبه نخست رفع تصرف عرصه‌های حاکمیتی در سطح کشور را بدست آورده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.