سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرخ دنده‌های موتور صنایع خلاق، با قدرت بیشتری خواهد چرخید

استاندار یزد گفت: یزد شهر کسب و کار، صنعت و فرهنگ است و می‌تواند جایگاه اول کسب و کار‌های خلاق و فرهنگی را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدعلی طالبی استاند یزد یزد در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی گفت: یزد شهر کسب و کار، صنعت و فرهنگ است و در نتیجه می‌تواند جایگاه اول حمایت از کسب و کار‌های خلاق و فرهنگی را داشته باشند؛ بنابراین همه دستگاه‌های فرهنگی به منظور توسعه این کسب و کارها، هماهنگی لازم را با بخش خصوصی و تشکل‌های این حوزه برقرار کنند.

او به ضروت حمایت از کسب و کارهای خلاق و فرهنگی اشاره و تاکید کرد: همکاری‌های بین دستگاهی در استان  باید به منظور تشکیل صنف تخصصی صنایع خلاق، صورت پذیرد.

 طالبی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های استان باید رویکرد‌های خود را در مسیر تسهیل ایجاد اشتغال در حوزه کسب و کار‌های خلاق و فرهنگی تنظیم کنند، گفت: از طرفی شهرداری‌ها همراهی لازم برای برگزاری وورکشاپ و رویدادهاب تخصصی را داشته باشند و  از طرف دیگر حمایت مالی دستگاه‌های دولتی مربوطه و بانک‌ها به سمت کسب و کار‌های اینچنینی هدایت شود.

استاندار یزد ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها موظف هستند حداکثر همکاری را با کمیته پایش و ارزیابی مصوبات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی داشته باشند و این کمیته گزارش‌ها به صورت شفاف ارائه کند.

او تصریح کرد: ادارات و دستگاه‌هایی که مصوبات اقتصاد مقاومتی را اجرا نمی‌کنند و گزارش شفافی از اقدامات خود به کمیته پایش نمی‌دهند، به لیست قرمز برده شده و حضورشان در جلسات اقتصاد مقاومتی و دیگر جلسات تعلیق می‌شوند.

این مقام مسئول اظهارداشت: گزارش اقدامات مدیران استانی در زمینه اجرای مصوبات اقتصاد مقاومتی به وزرای مربوطه ارائه می‌ شود تا در صورت کم کاری مدیران در اجرای این مصوبات، برخورد‌های لازم صورت پذیرد.

طالبی بیان کرد: خاموشی صنایع استان به منظور مدیریت مصرف برق با برنامه ریزی و مدیریت دقیق انجام شود تا حداقل آسیب را به تولید و اقتصاد استان وارد کند.

استاندار یزد در پایان تاکید کرد: در رابطه با نحوه مدیریت مصرف برق در صنایع دیگر استان‌ها کسب اطلاع شود تا خاموشی صنایع استان بیشتر از میزان خاموشی دیگر استان‌ها نباشد.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.