محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره سازو کار به کار گیری سیستم درهای محافظ سکو برای جلوگیری از حوادث احتمالی در مترو گفت: در حال حاضر سیستمی که در متروهای تمام اتوماتیک برخی از کشورها مانند فرانسه به کار گرفته میشود با عنوان psd شناخته میشود که برای جلوگیری از حوادث احتمالی بر روی سکو نصب میشود.
رئیس شورای شهر تهران افزود: علت استفاده این سیستم در متروهای تمام اتوماتیک کشورها این است که سیستم کار psd به گونهای است که اگر همزمان با باز شدن دربهای قطار درب سکو باز نشود و یا یکی از آنها نقص فنی پیدا کند قطار امکان ادامه مسیر نخواهد داشت.
هاشمی با اشاره به هزینه بر بودن اجرای تکنولوژی psd در متروی تهران گفت: هر واگن از مترو دارای ۴ در است و هر رام قطار از هفت واگن تشکیل شده است که در مجموع میشود ۲۸ در که اگر این عدد را در ۲ ضرب کنیم تعداد درهای یک رام قطار به ۵۶ در میرسد.
او بیان کرد: به طور حتم با سیستم راهبردی قطار در مترو تهران امکان به کار گیری سیستم psd در خطوط با ایستگاههای بالا وجود ندارد.
رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر شاهد هستیم که مردمدر زمان سوار و پیاده شدن از قطار لای دربها گیر میکنند که همین اتفاق موجب بر هم خوردن نظم حرکت قطارها میشود.
او با اشاره به این نکته که در حال حاضر نزدیک به ۱۳۰۰ واگن در خطوط مترو در حال فعالیت هست گفت: نصب سیستم psd برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی نیاز به سیستم یکپارچه سینالینگ دارد و بر همین اساس برای اجرای این چنین طرحهایی باید تمام ایستگاهها به این سیستممجهز شوند.
رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: برای اجرای آزمایشی جهت اثر بخشی طرح میتوان psd را در خطوطی کمایستگاه مانند فرودگاه مهرآباداجرا کرد تا پس از آزمون و خطا درباره توسعه آن تصمیم گیری کرد.
بیشتر بخوانید
ایستگاههای خط ۷ مترو به پله برقی و آسانسور مجهز میشوند
انتهای پیام/