سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ترافیک در مرز دوغارون با افغانستان

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی گفت: ترافیک در مرز دوغارون ایران با افغانستان برای محموله‌های ترانزیتی افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدعلی امیر فخریان رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به آخرین وضعیت مرز‌های استان، گفت: هم اینک در مرز دوغارون با افغانستان شاهد ترافیک هستیم و مسیر ریلی به سمت ترکمنستان هم باز شده است.

او افزود: با توجه به اعمال محدودیت در مرز‌های میان پاکستان و افغانستان، ترافیک در مرز دوغارون ایران با افغانستان برای محموله‌های ترانزیتی افزایش یافته است.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: اکثر بار‌هایی که به مرز دوغارون حمل می‌شوند، به صورت ترانس شیپمنت است و این تخلیه بار از کامیون ایرانی و بارگیری کالا‌ها در کامیون‌های افغانی باعث توقف‌های طولانی کامیون‌ها در مرز می‌شود و چون حجم بار زیاد است فرآیند انجام کار کمی طولانی می‌شود.
 

تردد خودرو‌های ترانزیتی به ترکمنستان همچنان ممنوع است

 
امیر فخریان بیان کرد: مرز خراسان رضوی با ترکمنستان هم در سه حوزه سرخس، لطف آباد و باجگیران قرار دارد که هم اینک تردد خودرو‌های صادراتی و ترانزیتی به ترکمنستان ممنوع است و رفت آمد مسافران در این مرز جریان ندارد.

او تصریح کرد: با این حال مسیر ریلی به سمت ترکمنستان باز شده است و روزانه حدود ۳۰ واگن محموله صادراتی به مقصد آسیای میانه و ترکمنستان از خراسان رضوی خارج می‌شود.
 
ترانس شیپمنت یک شرط در بیمه باربری است که بیمه گر موافقت یا عدم موافقت خود را با انتقال و جا به جایی محموله بیمه شده از یک وسیله نقلیه به وسیله نقلیه دیگر در طول مدت سفر اعلام می‌دارد.
 
انتهای پیام//ف.ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.