سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات بیشتر در مورد افزایش ۴ برابری هزینه تلفن ثابت/ هزینه بیشتر صرف چه اموری خواهد شد؟

در مورد افزایش ۴ برابری حق اشتراک تلفن ثابت، در مصاحبه‌ای با محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات، سؤالات مردمی مطرح شد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تلفن ثابت از جمله مواردی است که در تمام خانه‌ها وجود داشته و توسط تمام قشرهای مختلف جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد، بنابراین هرگونه تغییر و تحول در ارتباط با این موضوع، از اهمیت ویژه‌ای برای عموم مردم برخوردار خواهد بود.

چند روز پیش، با برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده توسط شرکت مخابرات ایران، افزایش حق اشتراک تلفن‌های ثابت با نظر مثبت حاضرین مجمع و همچنین حمایت فرامرز رستگار دبیر و عضو هیئت مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، همراه شده و در نتیجه این تفاهم نظرها، این اقدام مخابرات با اکثریت آراء تصویب شد.


بیشتر بخوانید


افزایش ۴ برابری حق اشتراک تلفن ثابت

بعد از تصویب افزایش حق اشتراک تلفن ثابت نیز محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، با اشاره به اینکه تعرفه خدمات مخابراتی در تمام بخش‌ها، اعم از صوت و دیتا به مدت ۱۵ سال و از سال ۸۴ تاکنون،  افزایش نیافته،بیان داشت: لزوم توسعه شبکه و جایگزینی تجهیزات جدید به جهت ضرورت تغییر تکنولوژی، افزایش قابل توجه هزینه‌های ناشی از اقلام رفاهی کارکنان و بازنشستگان، از جمله مهم‌ترین اولویت‌های شرکت مخابرات ایران است. و در آخر نیز انواع نرخ‌های تعیین شده در این مورد را اعلام کرد و مشخص شد که هزینه اشتراک تلفن ثابت ۴ برابر قیمت پیشین افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید


به دنبال افزایش ۴ برابری هزینه حق اشتراک تلفن ثابت، شاهد واکنش بسیاری از مخاطبان به این موضوع بودیم که سؤالات مختلفی را در این زمینه مطرح کرده و پاسخ سؤالات خود و همچنین دلیل این افزایش قیمت ناگهانی و ۴ برابری را خواستار بودند، در نتیجه، بنا بر خواست مخاطبان و به منظور مطرح کردن سؤالات و ابهامات موجود در این زمینه، باشگاه خبرنگاران جوان اقدام به تهیه گزارشی با هدف شفاف‌سازی برخی موارد کرد.

مبالغ دریافتی از مردم صرف چه اموری می‌شوند؟

محمدرضا بیدخام مدیرکل روابط بین‌الملل شرکت مخابرات در پاسخ به این سؤال که مبالغ پرداختی از سوی مردم ناشی از افزایش ۴ برابری هزینه اشتراک تلفن ثابت صرف چه اموری خواهد شد به طور کلی توضیح داد: مبالغ حادث شده از این افزایش قیمت که خود نوعی درآمد به حساب می‌آید، صرف تجهیز شبکه‌های مخابراتی، زیرساخت‌های مخابراتی و توسعه و پشتیبانی خدمات مخابراتی در لایه‌های مختلف دسترسی و ارتقای تک‌روشی خواهد شد.

بیدخام به منظور توضیح بیشتر در این زمینه، دسترسی را ارائه سرویس‌های بهتر با تنوع و کیفیت بیشتر به مردم یاد کرد و بیان داشت با توجه به وضعیت بازار و بررسی نیازمندی‌های مردم، می‌توانیم سرویس‌های مختلفی را طراحی کرده و در اختیار مشتریان قرار دهیم، که خب ارائه از این سرویس‌ها نیاز به استفاده  از تکنولوژی‌های جدید را دارد و قاعدتا از این درآمدی که حاصل خواهد شد در این امور می‌توانیم استفاده کنیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، با اشاره به اینکه با گذشت هر سال، فناوری‌هایی زیادی وارد بازار کار شده و نیاز است بسیاری از برنامه‌های مورد استفاده نیز به روز شوند گفت: به روز کردن سرویس‌ها و دستگاه‌ها نیاز به صرف هزینه در این زمینه دارند و این کار می‌تواند تغییراتی در نحوه خدمات‌دهی به مشترکین، در هر برحه زمانی چه هنگام خریداری و چه بعد از آن ایجاد و ارائه کند.

افزایش سرعت و کیفیت اینترنت به دنبال افزایش هزینه‎ها

او همچنین با بیان اینکه ارائه سرویس‌های اینترنتی نیز از خدمات ذکر شده مستثنی نمی‌باشد اضافه کرد: سعی می‎کنیم کیفیت کار را بالا برده و پشتیبانی بهتری برای مشترکین اینترنت مخابرات، سرویس‌ها و بسته‌های متنوع‌تری را برای استفاده به آنان عرضه کنیم پس این امر قطعا افزایش سرعت و کیفیت اینترنت را نیز به همراه خواهد داشت و چه اینترنت ADSL  و چه اینترنت VDSL  از آن بهره‌بر خواهد بود. او همچنین در ارتباط با این موضوع خاطر نشان کرد: افزایش خدمات‌رسانی در این زمینه هم مربوط به مشترکین خانگی و هم مشترکین تجاری می‌باشد.

 امنیت شبکه و مشترکین در ازای مبالغ دریافتی از مردم

محمدرضا بیدخام، در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر چگونگی تأثیر افزایش هزینه اشتراک تلفن ثابت در ایجاد امنیت بیشتر و نحوه حفاظت از اطلاعات مشترکین این شرکت اظهار داشت: قطعا یکی از بخش‌ها در بحث توسعه شبکه، پایداری در شبکه‌های مخابراتی است که امنیت شبکه و مشترکین را نیز شامل می‌شود.

او در این باره اضافه کرد: در توسعه‌ شبکه‌های مخابراتی چند اصل برای ما حائز اهمیت می‌باشد که یکی از آن‌ها بحث امنیت است و زمانی که قرار است دستگاهی را تهیه و از آن استفاده کنیم قطعا امنیت حاصل از آن برای ما مهم است و سعی می‌کنیم در خریدها و توسعه‌هایی که صورت خواهد گرفت با خرج مبالغ بیشتر، امنیت بیشتری را در شبکه ایجاد کنیم.


بیشتر بخوانید


افزایش ۴ برابری حق اشتراک به جای رایگان بودن VDSL 

در ادامه مصاحبه، با توجه به نظرات مردمی مبنی بر اینکه رایگان بودن هزینه‌های نصب VDSL برای مشترکین مخابرات ،از دلایلی است که باعث شده هزینه اشتراک تلفن ثابت به یکباره ۴ برابر افزایش یابد، این نظریه را با مدیرکل ارتباطات شرکت مخابرات ایران در میان گذاشته و واقعیت آن‌ را جویا شدیم.

او در ارتباط با این مورد توضیح داد: ارتقای ADSL به  VDSL برای مردم رایگان، اما برای ما هزینه‌بر است، بنابراین  ما برای تسریع این امر قطعا درآمد حاصل شده از بخش مذکور را درنحوه سرویس‌دهی VDSL نیز مصرف خواهد شد و حتما هم در مدت زمان ارائه، و هم در کیفیت انجام کار مؤثر خواهد بود.

اگر آبونمان پرداخت می‌کنید اطلاع دهید!

در پایان این مصاحبه، به دلیل دریافت پیام‌هایی از سوی مردم در ارتباط با پرداخت هزینه آبونمان با وجود ممنوع بودن این امر، علت را از مدیرکل روابط عمومی مخابرات سؤال کردیم، در ادامه، محمدرضا بیدخام با اشاره به این حکم داده شده توسط دیوان عدالت در سال گذشته، علاوه بر تکذیب شدید و قوی این موضوع و تأکید بر عدم دریافت هزینه با عنوان آبونمان، از مردم خواست اگر همچنان مبالغ آبونمان پرداخت می‌کنند با شماره‌های ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۰ تماس گرفته و اطلاع دهند، اگر چنین مواردی وجود داشته باشد مبالغ حتما باید به حساب مشترکین عودت داده شود.


بیشتر بخوانید


گزارش از فاطمه کربلایی

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۳ تير ۱۳۹۹
دیگه تحمل ندارییییییییییییییییییییییییییییم
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۹ تير ۱۳۹۹
اخر مبلع که استفاده می کنم از هزینه حق اشتراک کمتراست اخر مردم را ترک کنید پول نداریم
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۹ تير ۱۳۹۹
چهاربرابرکمه هنوز یکم جاداره ،امتحان کنید ، جواب میده ، چون هنوز صدای مردم در نیامده ، یاعلی مدد همت کنید،
فرخ
۱۷:۵۳ ۰۹ تير ۱۳۹۹
تا کجا میخاهید بمردم فشار بیارید ؟؟!!
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۹ تير ۱۳۹۹
اگه مودم رو رایگان بدن که زهی خیال باطل چه برسد به VDSL رایگان راهندازی شود
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۹ تير ۱۳۹۹
چرا نام اصلی یعنی شرکت سهامی مخابرات را نمیگویید؟
این شرکت از اول سهامی بوده و سهامدار آن کسانی هستند که حق اشتراک پرداخته اند ولو یک خط.
چرا سود سهام پرداخت نمیشود؟
چند دهه است که سود سهام پرداخت نکرده اید و مدعی هستید حقاشتراک گران نشده!!!!
وقتی دوسال است قبض صادر نمیکنید و هر مبلغی که مایلید به عنوان هزینه مکالمه دریافت میکنید با چه مدرکی برای اخذ غیر قانونی آبونمان اقدام کنیم؟
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۹ تير ۱۳۹۹
ارزش پولی که آن موقع برای خرید اشتراک تلفن دادیم 40 برابریا بیشتر از 200 هزار تومانی که برای اشتراک میگیرید بوده پس این مابه التفات کجا میره واقعا انصاف نیست بیائید یک فرمولی ارائه دهید که حق وناحق نشه حداقل اشتراک خرید را واقعی کنید واینقدر از گرده مدم نخواهید بگیرید آخه مگه حقوقهای حداقل بگیرهای تامین اجتماعی 4 برابرشده که تعرفه ها چهار برابر بشه انصاف هم خوب چیزیه!!!
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۹ تير ۱۳۹۹
پوله قبض را پرداخت کرده ولی متاسفانه فعلا کم نشده چرا نظارت نیست
فرزند زاگرس
۱۳:۴۸ ۰۹ تير ۱۳۹۹
مخابرات باید تجهیزاتش را نوین و بروز رسانی کند و همپای دیگر کشورهای برتر جهان به سمت اینترنت پنج جی گام بردارد و اگر این تجهیزات و سیمکشیها و بوردها و دکلها و آنتن‌ها بروزرسانی نشوند و پرسنل هم بروزرسانی و آموزش داده نشوند در این صنعت هم عقب خواهیم ماند پس بهتر است هر که سهم خود را در پیشرفت کشورش پرداخت کند و این طرحهای ماندگار برای ما و یا نسل‌های ما بیادگار خواهند ماند در ضمن سرعت و کیفیت اینترنت که به یک نیاز تبدیل شده مخصوصا در دوران پسا کرنا ،بسیار بهبود خواهد یافت.
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۹ تير ۱۳۹۹
ما حاضریم سهم پیشرفت را بدهیم
مسترد حق آبونمان
۱۳:۴۰ ۰۹ تير ۱۳۹۹
مخابرات حق آبونمان از مشتركين تلفن ثابت دريافت مي كند كه خلاف قانون است و اين هزينه بايد بعنوان بستكاري محاسبه با بحساب مشتركين مسترد شود .
حایت
۱۳:۳۴ ۰۹ تير ۱۳۹۹
آنتن دهی موبایل درست میکنید مردم مجبورنشوندباخطثابت زنگ بزن باعث زحمت شما باشن شما تو زحمت بیافتد یدوگران کنیدزحمات رآ بجای خدمات رو
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۹ تير ۱۳۹۹
ازکجا بفهمیم ابونمان از قبض تلفن کسر میشود وقتی قبضی صادر نمبشود ؟چرا مردم را..... حساب میکنید؟
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۹ تير ۱۳۹۹
من خودم کارمند مخابراتم .میدانم مخابرات اگر مدیریت صحیح ودلسوزانه داشته باشد ازدرامدی که روی قبض مصرفی مشترک می اید حداقل 60درصد سوددارد که میتواند صرف دیگر امور خود ازقبیل توسعه ودیگر کرد
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۹ تير ۱۳۹۹
ما تولید کننده دستگاه های مخابراتیم الان 2 سال میریم طلب ها مون را بگیریم نمیدن . بچه های شرکت چند ماه حقوق نگرفتن
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۹ تير ۱۳۹۹
دیگه تلفن منسوخ شده اکثر خانه های نوساز تلفن ندارند و جز دردسر چیزی ندارد
علی
۱۲:۴۲ ۰۹ تير ۱۳۹۹
صرف ریخت و پاش و حقوقهای نجومی
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۹ تير ۱۳۹۹
بجای افزایش 4 برابری هزینه مصرف حق امتیاز واگذاری را افزایس و بروز رسانی کنید اون موقع که ثبت نام کرد؟ سکه بهار آزادی صد هزار تومان بود حالا شده 8/5 ولی قبمت واگذاری خط 200 تومنه یعنی 40 برابر کمتر ... بجای افزایش تعر فه خرید اشتراک را بروز رسانی کنید!!!
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۹ تير ۱۳۹۹
یکی به این ایرانسل بگه زیاد پیام نده.
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۹ تير ۱۳۹۹
خدا خیر دهد این سازمان حمایت از مصرف کننده را که این قدر به فکر مردم هستند روی نفس کشیدن هم باید مالیات بست
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۹ تير ۱۳۹۹
چراافزایش 4برابری؟ جالب است بدونیدرئیس جمهورمحترم روحانی فرمودندماتورم نخواهیم داشت واگرداشته باشیم به مرور.. .
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۹ تير ۱۳۹۹
بدترین طرح و در بدترین موقع انجام شد یعنی دارید گرانبهای دیگر را به رسمیت میشناسید
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۹ تير ۱۳۹۹
با تلفن ثابت ما با مامانمون بابامون صحبت میکنیم اینم دارین میگیرین؟
امید
۱۱:۲۶ ۰۹ تير ۱۳۹۹
ریش وقیچی دست خودتان هست هر طور دلتان میخواهد اقدام کنید.
مشترک
۱۱:۰۸ ۰۹ تير ۱۳۹۹
قبلا قبض می دادند خیلی خوب بود چون تقریبا میفهمیدیم چقدر بابت چی دادیم اما حالا نه ؟
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۹ تير ۱۳۹۹
کالاهای عمومی اینطوری افزایش قیمت داره ولی کالاهای مردمی نهایت ۱۵ درصدافزایش قیمت داره
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۹ تير ۱۳۹۹
یعنی ۴۰۰ درصد زیاد شه
سامی
۱۰:۵۳ ۰۹ تير ۱۳۹۹
یک بار که داشتم رد میشدم از کنار پست ترمینال تلفن که تکنسینها مشغول عیب یابی بودند انبوهی از سیمها بصورت کلاف سر در گم و بهم پیچده بودن که همونجا در دلم گفتم صد رحمت به لونه کلاغ , چون یک نظم و ترتیبی نسبت به ترمینالهای مخابرات داره
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۹ تير ۱۳۹۹
مگه خدمات مخابرات درمقابل خدمات دیگر چقدر هزینه بر است چهارتا دکل ودستگاه یکبار خریداری میشه هر روز که تعویض نمیشه درآمد مخابرات نسبت به خدمات که ارائه میدهند واقعا زیاد ه خیلی خیلی زیاده این درآمدها صرف
چه اموری میشود ودرامد اپراتور ها بطور میانگین هر مشترک تلفن همراه در ماه ۵۰۰۰۰ هزینه میپردازند
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۹ تير ۱۳۹۹
این توجیه نمودن مسئولین در خصوص افزایش قیمتها درست نیست
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۹ تير ۱۳۹۹
با سلام گران کردید نوش جان لااقل خدمات و کیفیت اینترنت و.... بیشتر کنید
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۹ تير ۱۳۹۹
تلفن ثابت خانه ها تنها راه ارتباطی مادران و فرزندان
جای اینکه با افزایش علم و پیشرف و کمرنگ شدن تلفن ثابت آنها را رایگان کنید 4 برابر هم میکنید. در منازل واقعا چه استفاده ایی دارد این تلفن ثابت؟
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۹ تير ۱۳۹۹
من دیگه هیچ امیدی به آینده خودم ندارم
کاربر
۰۹:۵۴ ۰۹ تير ۱۳۹۹
ما ماهی 2400 حقوق داریم .جایی که نمیتونیم مسافرت بریم یه کاری میکنید که تلفنم بشه جزو ارزوهامون !!!!!!!!!!!
عطا
۰۹:۳۲ ۰۹ تير ۱۳۹۹
سلام من دو خط بی استفاده دارم که چند ساله استفاده نمی کنم ولی هر 2 ماه مبلغ 4400 تومان واسه هر خط پرداخت می کنم
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۹ تير ۱۳۹۹
بجای اینکه جلوی افزایش قیمت هزینه مکالمه تلفن ثابت رو بگیرند , خودشون دارند گرونش می کنند
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۹ تير ۱۳۹۹
چرا همه چیز داره گران میشه!؟!؟
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۹ تير ۱۳۹۹
خدا کمکمون کنه