سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرامیداشت روز دریانوردی در بنادر آبادان و خرمشهر

به مناسبت روز جهانی دریانوردی، از دریاتباران آبادانی و خرمشهری توسط مسئولان بنادر این دو شهرستان، تجلیل و تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، مراسم نکوداشت روز جهانی دریانوردی مصادف با ۲۵ ژوئن، در بنادر آبادان و خرمشهر، و با تقدیر از دریانوردان نمونه در این دو شهرستان، توسط مدیران کل ادارات بندر و دریانوردی آبادان و خرمشهر، برگزارشد.

نورالله اسعدی، مدیر کل اداره بندر و دریانوردی خرمشهر در این مراسم گفت: دریانوردان کارکنان کلیدی در حمل و نقل دریایی هستند، حمل و نقلی که از طریق آن ۹۰ درصد صادرات و واردات جهانی صورت میگیرد. امروز نیز فرصت مناسبی است، برای تکریم و تجلیل ازاین دریا دلان، که با وجود سختی های فراوان، موتور محرک اقتصاد کشور در صادرات و واردات هستند.

رضا سفاری مدیرکل اداره بندر و دریانوردی آبادان نیز ضمن تبریک روز دریانوردی به فعالان این عرصه، اظهار داشت:دریانوردی نقش مهمی  در توسعه اقتصاد و تجارت دریایی دارد و در حال حاضر، رشد اقتصادی کشورمان در  صادرات واردات را مدیون فعالیت  دریانوردان هستیم و  اهمیت ماجرا از آنجایی شروع می شود که مردان دریا در ایران با وجود تحریم ها ظالمانه نیز برای رشد اقتصادی کشور در تلاش هستند.

گفتنی است، ایران دارای ۱۱ هزار و ۲۴۰ کیلومتر مرز بوده که ۳۷ درصد آن مرز آبی است و در این مرزهای آبی ۱۳۰ هزار دریانورد ایرانی فعالیت می کند.

انتهای پیام/ ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.