سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاجی میرزایی خبر داد؛

تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای ساخت مدارس خیرساز در سال ۹۹

وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ امسال ۳ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان سهم دولت برای پروژه های خیرساز مدرسه است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌ميرزايی وزیر آموزش و پرورش در مراسم رونمایی از کتاب زهرا گیتی نژاد خیر مدرسه‌ساز بیان کرد: حضور در جمع خیرین مدرسه‌ساز فرصتی مغتنم است و هر زمانی که اجتماعی از خیرین باشد مشتاق حضور هستم.

او ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران به تلاش های خیرین مدرسه ساز ارج می نهد و امسال ۳ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان سهم دولت برای پروژه های خیرساز است که ثمرات ارزشمندی در پی دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دایره کار خیر گسترده است، گفت: کسانی که می کوشند رنج محرومیت ها را کاهش دهند و زندگی بهتری را برای مردم رقم بزند، به دنبال ناب ترین حقایق انسانی هستند و هیچ کاری ارزشمندتر از این نیست.

او ادامه داد: در میان تمام کارهای خیر مدرسه سازی کاری متمایز است چون مدرسه کار متمایزی خواهد بود. هرجا که سخن از تمدن سازی، فرهنگ سازی، تعالی و پیشرفت و توسعه است، سه ابزار کلیدی چشم و گوش و قلب به عنوان اصلی ترین عامل شکل دهنده تحول انسانی دخیل است و همه آنچه به عنوان تمدن می شناسیم و تمایز جوامع را رقم می زند محصول این سه ابزار کلیدی است، انسان ها در شرایطی پا به دنیا می گذارند که هیچ نمی دانند و این سه ابزار انسان را شکل می دهد و فرهنگ ها را پربار می کند.

او افزود: مدرسه جایگاهی است که بالاترین مشروعیت برای تغذیه این سه عنصر کلیدی را بر عهده دارد و خانواده و جامعه تغذیه کننده این سه ابزار خواهد بود، افراد در بهترین سنین عمر خود در مدرسه تحت تعلیم قرار می گیرند و آینده ما را مداری می‌سازند، آینده در مدرسه شکل می گیرد و آنهایی که مدرسه ساری را برگزیند آینده یاز می شوند.


بیشتر بخوانید


حاجی‌ميرزايی با اشاره به اینکه مدرسه یک ساختمان نیست بلکه رفیع ترین بنا برای ساختن انسان و جامعه است، گفت. این مکان برای ساخت آنچه در مدرسه آموخته می شود مهم است، مدرسه بابد آدم ها را برای زیستن خوداتکا و توانمند آماده کند و ما این را ماموریت خود می دانیم و تلاش داریم تا نسل ما نسلی توانمند، کارساز و تمدن ساز باشد و دست خیرین را می فشاریم.

او گفت: بیش از مدرسه سازی به فرهنگ همراهی و مسئولیت پذیری اجتماعی نیازمندیم و طرحی تحت عنوان «آجر به آجر» را راه اندازی کردیم تا افراد با هر میزان سرمایه به این کار بزرگ بپردازند، دیگر کسی نمی تواند بگوید به دلیل سرمایه اندک نمی توانم وارد مدرسه سازی شوم، با اجرای این طرح هر شخص با سرمایه اندک هم می تواند وارد این عرصه شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حادثه کرونا در کنار همه محدویت هایی موجود خانواده ها را با فرایند آموزش درگیر کرد و این فرصتی مناسبی است تا پیوند خانواده و مدرسه را ادامه دهیم.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.