سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرطوب شدن ۲۴ درصد تالاب گاوخونی

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان اصفهان گفت:تنها ۲۴ درصد تالاب بین المللی گاوخونی اصفهان مرطوب شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین اکبری معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان گفت: با در نظر گرفتن حجم آب وارده به تالاب بین المللی گاوخونی در نیمه دوم سال ۹۸ و رهاسازی آب در خرداد ۹۹ و با استناد پایش‌های میدانی و تحلیل تصاویر ماهواره ای، ۲۴ درصد سطح تالاب بین المللی گاوخونی مرطوب شده، اما بدین معنا نیست که این حجم تالاب، آبگیری شده باشد.

حسین اکبری با بیان اینکه در فروردین امسال ۵.۲ میلیون مترمکعب پساب و زهاب‌های کشاورزی روانه گاوخونی شده افزود:در اردیبهشت ماه نیز حدود ۶.۱ میلیون مترمکعب پساب وارد گاوخونی شده است.

او ادامه داد: از اول تا ۱۵ خرداد نیز به طور میانگین حدود ۲ مترمکعب پساب وارد تالاب شده و در ۱۶ خرداد ماه، آب از سد رودشتین به سمت تالاب گاوخونی رهاسازی شد.

اکبری با اشاره به سطح ۴۷ هزار هکتاری تالاب بین المللی گاوخونی، گفت: برآورد می‌شود تاکنون حدود ۱۵۰۰ هکتار از تالاب بین المللی گاوخونی آبگیری شده است.

او قطع و وصل جریان زاینده رود را تهدیدی عمده برای احیای تالاب گاوخونی دانست و اضافه کرد: و با توجه به فصل گرما قطع آب مشکلات را تشدید خواهد کرد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.