سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور فعال در رسانه از اولویت‌های دستگاه قضا

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: حضور فعال در عرصه رسانه از اولویت‌های دستگاه قضا استان در حوزه ارتقای سرمایه اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی شفاف و سریع به مردم در حوزه‌های مختلف، گفت: رسانه بستری مناسب برای  تبیین و رساندن خدمات دستگاه قضا و از سوی دیگر مظلومیت این دستگاه به مردم است.

او افزود:  یکی از برنامه‌های تحولی و عملیاتی در حوزه ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی و اعتماد مردم به قوه قضائیه بحث استفاده از فضای رسانه‌های جدید است.

دهشیری در تبیین محدودیت‌های اطلاع رسانی در دستگاه قضا، اظهار داشت: به دلیل حکم قانون حفظ اسرار و اطلاعات مردم اطلاع رسانی بخشی از فعالیت‌های دستگاه قضا تا صدور حکم قطعی امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: اما تا حد امکان نسبت به شفاف سازی خدمات قضایی و فعالیت‌ها در دستگاه قضا اهتمام خواهیم داشت.

او بیان کرد: در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پاسخ به جوسازی‌ها و شایعات می‌توانیم از بستر رسانه برای اقناع افکار و اعتماد عمومی بهره ببریم.

دهشیری بر لزوم ارتباط دو سویه دستگاه قضا با مردم تاکید کرد و افزود: جمع آوری بازخورد‌های مردمی از فعالیت‌های دستگاه قضا در حوزه‌های مختلف از دیگر اهداف فعالسازی صفحات عدلیه یزد در شبکه‌های اجتماعی مجاز است.

دهشیری بالابردن آگاهی‌های حقوقی وقضایی مردم را یکی از راهکار‌های کاهش پرونده به دستگاه قضا دانست و گفت: حضور دستگاه قضا در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بستری مناسب برای انتقال آموزش‌های حقوق شهروندی در حوزه‌های حقوقی و قضائی باشد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.