سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست جمهوریخواهان از ترامپ برای تجدیدنظر درباره نیرو‌های آمریکایی مستقر در آلمان

جمعی از نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا از رئیس‌جمهور این کشور خواستند در خصوص تصمیم خود مبنی بر کاهش تعداد سربازان آمریکایی مستقر در آلمان تجدید نظر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گروهی از نمایندگاه جمهوریخواه کنگره آمریکا از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، خواستند تا در تصمیم خود مبنی بر کاهش تعداد سربازان آمریکایی در آلمان تجدید نظر کند.

سی‌ان‌ان نیز با انتشار این خبر نوشت جمعی از جمهوریخواهان کنگره به رهبری «مایکل مک‌کول» و «آدام کینزینگر» نامه‌ای تهیه کرده‌اند و در آن از ترامپ خواسته‌اند تا در تصمیم خود مبنی بر کاهش تعداد سربازان آمریکایی در آلمان از ۳۴ هزار ۵۰۰ نفر به ۲۵ هزار نفر تجدید نظر کند.

در این نامه، نمایندگان استدلال می‌کنند که چنین اقدامی ممکن است توانایی واشنگتن را در جلوگیری از اجرای فعالیت‌های بدخواهانه روسیه در اروپا به شدت تحت تاثیر قرار دهد و اتحاد پیمان آتلانتیک شمالی را از میان می‌برد. جمهویخواهان در نامه خود نوشتند «زمان آن نیست که دست به اقدامی بزنیم که پوتین اعتبار بازدارنده ناتو را زیر سوال ببرد و یا متحدان و شرکای ما در ناتو نسبت به تعهد آمریکا در تامین امنیت جمعی تردید کنند.»

در این نامه ادعا شده است که چین و روسیه سعی خواهند کرد از این اقدام برای تضعیف ناتو و ایجاد تفرقه میان اروپا و آمریکا استفاده کنند. به اعتقاد این نمایندگان این تلاش‌ها بخشی از «رقابت قدرت‌های بزرگ جهانی» است.

ترامپ تهدید کرده است شمار نظامیان آمریکا در آلمان را کاهش خواهد داد. او در این خصوص گفت: آلمان به عنوان بزرگترین عضو اروپایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید هزینه‌های بیشتر از این سازمان را تامین کند. اگر آلمان هزینه‌های نظامی خود در ناتو را افزایش ندهد ما آمادگی داریم شمار نظامیان خود در این کشور را کاهش دهیم.

سازمان ناتو از اعضای خود خواسته است دستکم معادل ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود هزینه نظامی کنند. اقدامی که بیشتر کشور‌های اروپایی از انجام آن سر باز می‌زنند. آلمان در سال میلادی گذشته تنها ۱.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی اش را هزینه نظامی کرد و همین مسئله به بهانه‌ای برای رئیس جمهور آمریکا برای کاهش تعداد نظامیان خود در این کشور تبدیل شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.