سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه اول بانوان خراسان جنوبی برای اهدای خون در کشور

بانوان خراسان جنوبی ، رتبه اول کشور را در اهدای خون کسب کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، میری مقدم مدیرکل انتقال خون استان گفت: تعداد بانوان اهدا کننده خون در خراسان جنوبی از ۳۰۲ نفر در سه ماه نخست سال گذشته به ۴۱۸ نفر در سه ماه نخست امسال افزایش یافت که برابر با ۹ درصد اهداکنندگان امسال هستند.

او با بیان اینکه خانم‌ها نیمی از جمعیت استان را تشکیل میدهند، افزود: این افراد می‌توانند درصد بیشتری از اهداکنندگان را تشکیل دهند که نیازمند مشارکت بیشتر آنان در این امر خداپسندانه هستیم.

میری مقدم گفت: مردم استان در سه ماه نخست امسال ۴ هزار و ۶۷۸ واحد خون اهدا کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۷ درصد کاهش دارد.

مدیرکل انتقال خون استان گفت: تعداد اهداکنندگان در فروردین امسال، افزایش خوبی داشت، اما در اردیبهشت و خرداد بصورت قابل توجهی کاهش یافت.


بیشتر بخوانید


میری مقدم بیشترین گروه خونی اهدا شده از ابتدای امسال را O مثبت و کمترین گروه خونی را AB منفی اعلام کرد و افزود: از آغاز امسال ۶ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی بین مراکز درمانی استان توزیع شد.

او از مردم برای مشارکت در اهدای خون در همه گروه‌های خونی دعوت کرد و گفت: مرکز خونگیری بیرجند واقع در میدان جانبازان علاوه بر روز‌های هفته و در ساعت اداری، عصر روز‌های یکشنبه و چهارشنبه هم فعالیت می‌کند.

همچنین مرکز خونگیری طبس در ساعات اداری هفته و مرکز فردوس صبح یکشنبه و چهارشنبه برای خونگیری فعال است.

مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه ساختمان مرکز خونگیری قاین نیز تکمیل و تمام تجهیزات آن مستقر شده است افزود: متاسفانه این مرکز به دلیل نبود نیروی انسانی فعال نیست و منتظر جذب نیرو هستیم.

انتهای پیام / ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.