سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش بیش از ۹ درصدی تصادفات منجر به فوت در استان اردبیل

مدیر کل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در تصادفات منجر به فوت یش از ۹ درصد کاهش داشته است.

حامد پورعزیز، مدیر کل پزشکی قانونی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: درسال ۹۸ تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای در استان اردبیل ۲۰۹ مورد بوده که نسبت به سال ۹۷ کاهش ۹ونیم درصد داشته است.

او با بیان اینکه نسبت به جمعیت استان از بابت نزاع در رتبه نخست کشور قرار داریم، اظهار کرد: در سال ۹۷ مراجعه به بخش معاینات بالینی ۳۴ هزار و ۵۷۱ مورد بود که در سال ۹۸ این رقم با کاهش ۲.۸ درصدی به ۳۳ هزار و ۶۰۳ مورد کاهش یافت که از این نظر استان اردبیل دارای رتبه ۷ کشوری است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل عنوان کرد: پزشکی قانونی در عرصه خدمت رسانی به مردم در زمینه ۴۰ نوع فعالیت مشغول کار است که از آن جمله می‌توان به نزاع، تصادفات، محجوریت، معاینات مخصوص زنان، معاینات کودک آزاری، درخواست سقط جنین و سایر موارد اشاره کرد.

پور عزیز در خصوص حوادث ناشی از کار نیز گفت: طبق آمار‌های به دست آمده در سال ۹۷، ۵۲۲ مورد حادثه ناشی از کار منجر به مجروحیت در پزشکی قانونی رسیدگی شده که این رقم با افزایش ۷.۵ درصدی در سال ۹۸ به ۵۶۰ مورد رسید که از این نظر نیز در جایگاه دهم کشوری قرار داریم.

او افزود: در خصوص حوادث ناشی از کار منجر به فوت متأسفانه افزایش آمار داشتیم چنانچه در سال ۹۷ طبق آمار ۱۷ مورد فوتی گزارش شده که با رشد ۷۰ درصدی این رقم در سال ۹۸ به ۲۹ مورد افزایش یافت و رتبه ۱۲ کشوری در این مورد به استان اردبیل اختصاص دارد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.