سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس یکی از استان‌های پیشتاز در امداد هوایی

رئیس اورژانس فارس گفت: استان فارس با داشتن پنج فروند بالگرد اورژانس پیش‌بیمارستانی یکی از استان‌های پیشتاز در زمینه امداد هوایی برای بیماران و مصدومان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد مرادیان مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فرایند اعزام بالگرد در مرکز فرماندهی اورژانس ۱۱۵ فارس واقع در شهر شیراز، مدیریت می شود و برای درخواست اعزام بالگرد نیاز به تماس جداگانه هم استانی ها و مددجویان نیست، هر زمان که فردی با ۱۱۵ تماس بگیرد یا نیاز به انتقال یک بیمار از بیمارستانی به فاصله دوردست باشد، نزدیک ترین بالگرد به محل اعزام می شود و مصدومان را به مراکز درمانی منتقل می کند.

او اظهار کرد: تمام بالگردهای اورژانس هوایی مجهز به تجهیزات پیشرفته پزشکی هستند و گرچه ارایه خدمات درمانی در فضای هلی کوپتر بسیار دشوار است، اما تکنسین های ماهر و آموزش دیده در بالگرد حضور دارند و در صورتی که نیاز به خدمات فوریت پزشکی در زمان انتقال باشد، به بیمار ارایه می شود و در صورت نیاز با پزشک مرکز اورژانس در زمینه مسایل پزشکی مشورت می شود.

مرادیان افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴۶ سورتی پرواز در استان انجام شده که ۱۶ مورد مربوط به بالگرد شیراز، هفت مورد مربوط به بالگرد داراب، هفت مورد مربوط به بالگرد آباده، هفت مورد بالگرد جهرم و ۹ سورتی پرواز نیز بالگرد لار بوده است و چهل و ششمین مورد نیز با پرواز بالگرد داراب برای انتقال یک بیمار بدحال و دچار کاهش سطح هوشیاری از شهرستان داراب به شیراز انجام شد.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه ادامه داد: با توجه به پهناور بودن استان فارس و زمان انتقال بیماران از شهرهای دوردست به شیراز و شهرهای مقصد وجود این بالگردها کمک زیادی به کاهش زمان رسیدن بیماران به درمان نهایی و ارایه خدمات پیش بیمارستانی کرده است.

مرادیان یکی از شاخص ترین پروازهای اورژانس هوایی فارس را مربوط به نوجوانی از آباده طشک عنوان کرد که دست او از شانه دچار قطع کامل شده بود و توضیح داد: این نوجوان در آخرین دقایقی که شانس پیوند داشت با بالگرد به شیراز منتقل شد و کار پیوند برای او انجام شد که بر اساس آخرین اطلاعات، پیوند موفقی بوده و در حال حاضر در حال دریافت خدمات فیزوتراپی و خدمات درمانی پس از پیوند است.

لازم به ذکر است تمامی خدمات بالگرد مانند سایر خدمات اورژانس ۱۱۵ رایگان است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.