سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمپاشی بیش از ۲۰۰ هزار دام برای پیشگیری از تب کنگو

معاون سلامت دامپزشکی گلستان از سمپاشی بیش از ۲۰۰ هزار دام سبک و سنگین برای پیشگیری از تب کریمه کنگو در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  محسن عبدالوند معاون سلامت دامپزشکی گلستان گفت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، دامداران استان در صورت لزوم، طی چند مرحله، ضمن بهسازی اماکن دامی خود، باخرید سم از داروخانه‌های دامپزشکی، دام‌ها و جایگاه‌های نگهداری آن‌ها را به صورت دوره‌ای در فصل گرما (از اردیبهشت تا مهر ماه هر سال) با سموم مخصوص دامی سمپاشی کنند.

او ادامه داد:این اداره کل دام‌های استان را طی یک مرحله سمپاشی رایگان انجام می‌دهد که تاکنون این اداره کل، در جا‌هایی که احتمال رخداد بیماری وجود داشت اقدام به سمپاشی ۱۲ هزار و ۹۱۱ راس گاو و گوساله و نیز ۱۸۸ هزار و ۴۲۰ راس گوسفند واقدام به سمپاشی ۳۳۱ هزار و ۲۵۰ متر مربع جایگاه دام با سموم یارانه‌ای و به صورت رایگان کرده است.

عبدالوند افزود: این اقدامات به منظور مبارزه با انگل‌های خارجی و کنه‌های دامی انجام شده و همچنین با انجام این اقدامات، دامداران استان با آموزش عملی از مزایای مبارزه با کنه‌های دامی آگاهی یافتند.

عبدالوند همچنین گفت: سال گذشته نیز در مجموع ۷۱۹ هزار و ۸۸۳ راس دام سبک و سنگین و ۱ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۸۱۹ متر مربع جایگاه دامی سم پاشی شد.

او با بیان اینکه، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های خطرناکی است که از دام به انسان منتقل می‌شود، افزود: این بیماری از طریق گزش انواع کنه‌های دامی، تماس با حیوان آلوده و لاشه آن و ترشحات بدن افراد آلوده ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.