سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

۳۵ تخت خالی آی سی یو در هرمزگان داریم/ بحث تعطیلی و قرنطینه استان صحت ندارد

حسین فرشیدی گفت: اکنون ۳۵ تخت خالی آی سی یو در بیمارستان‌های استان هرمزگان وجود دارد و نیازی به اعزام بیمار به بیمارستان‌های استان‌های معین نداریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: به زودی ۱۴ تخت آی‌سی یو به ظرفیت بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اضافه خواهد شد.

حسین فرشیدی افزود: اکنون ۳۵ تخت خالی آی سی یو در بیمارستان‌های استان هرمزگان وجود دارد و نیازی به اعزام بیماران به بیمارستان‌های استان‌های معین نداریم.

فرشیدی با اشاره به اینکه آمار مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا در روز‌های اخیر ربطی به کمبود تخت آی سی یو ندارد، گفت: کل بیماران بستری شده مبتلا به کرونا در بیمارستان کودکان بندرعباس نیز ۳۲ نفر بوده اند که از این تعداد یک کودک ۱۱ ماهه و یک دختر ۱۰ ساله جان خود را از دست داده اند.

او با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ نفر از کادر بهداشت و درمان هرمزگان نیز به کرونا مبتلا شده اند، افزود: ۴۰درصد از آن‌ها پس از بهبودی به محل کار خود بازگشته‌اند و بقیه افراد نیز در حال تکمیل دوره درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و بهسازی بیمارستان‌های استان تخصیص یافته است و بیمارستان شریعتی بندرعباس نیز پس از تجهیز شدن به زودی به صورت موقت آغاز به کار خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


فرشیدی افزود: برای مناطق صعب‌العبور شهرستان بشاگرد نیز سه دستگاه آمبولانس ویژه در نظر گرفته شده است.

او گفت: در زمینه کمبود نیروی انسانی نیز بر اساس قولی که از رئیس سازمان برنامه و بودجه گرفته ایم، ۶۰۰ نفر نیروی جدید در مراکز درمانی استان جذب خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: موضوع تعطیلی و قرنطینه دو هفته‌ای هرمزگان مطرح نیست، بلکه پیشنهادات دیگری از طرف استاندار هرمزگان به ستاد ملی کرونا ارائه شده است و تا زمان تصمیم‌گیری این ستاد نمی‌توانیم در این خصوص اظهارنظر کنیم.

فرشیدی در خصوص روند پلاسما درمانی در استان نیز گفت: پلاسما درمانی بر روی بیش از ۱۰نفر در استان انجام شده و برای ادامه این روند، کمیته علمی دانشگاه علوم پزشکی باید مشخص کند که پلاسما درمانی بر روی چه افراد دیگری انجام شود.

استان هرمزگان در وضعیت بحرانی و قرمز بیماری کرونا قرار دارد و تاکنون ۲۰۱ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.