سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعامل صنعت و دانشگاه گامی در مسیر رفع مشکلات تولید

معاون سیاسی استاندار سمنان گفت: نیاز است تا از دانشگاه برای حل مسائل موجود در صنعت و تولید و از ظرفیت صنعت برای مباحث اصلی و کاربردی صنعتی و تولیدی بهره ببریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب‌الله خجسته پور در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری سمنان و دانشگاه جامع علمی کاربردی  بابیان اینکه نیاز است تا از دانشگاه برای حل مسائل موجود در صنعت و تولید و از ظرفیت صنعت برای آشنایی دانشجویان با موارد و مباحث اصلی و کاربردی صنعتی و تولیدی بهره ببریم،گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان یکی از دانشگاه‌های نسل جدید در کشور شناخته شده که به دنبال ایجاد ارتباط بین علم و کاربرد آن در حوزه‌های صنعتی و معدنی است.

او افزود: این دانشگاه یکی از پایگاه‌های اصلی و تأثیر گذار در تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه است و در راستای ارتقا سطح علمی کارکنان دستگاه‌های اجرایی، برگزاری دوره‌های پودمانی، کوتاه‌مدت و ضمن خدمت می‌تواند تأثیر مطلوبی داشته باشد.

خجسته پور اظهار داشت: اتاق حل مساله نیز یکی دیگر از مواردی است که در راستای ارتباط بهتر بین دانشگاه و صنعت راه اندازی شده که دانشگاه علمی کاربردی نیز می‌توان در این مهم تأثیر به سزایی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان اینکه این ظرفیت در استان وجود دارد تا بتوانیم مراکز دانشگاه علمی کاربردی و برگزاری دوره‌های پودمانی و کوتاه‌مدت را گسترش دهیم، ابراز داشت: نسبت تعداد دانشجو به جمعیت در استان بسیار بالا است و باید از این ظرفیت بهترین استفاده شود.

او با بیان اینکه دوره‌های پودمانی و کوتاه مدت می‌تواند در راستای ارتقا و افزایش توان و بهره‌وری کارگران در صنعت نیز بسیار تأثیر گذار باشد،بیان کرد: سمنان یک استان صنعتی است و تلاش و اهتمام بسیار خوبی برای برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه در این استان صورت گرفته است.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.