سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حریرچی:

کرونا در برخی نقاط کشور شیوع پیدا کرد / عروسی و ترحیم پاشنه آشیل شیوع ویروس است

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: شاهد افزایش عروسی‌ها و ترحیم‌ها هستیم و یکی از پاشنه آشیل‌های کرونا همین مراسم عروسی و ترحیم متوفیان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با اشاره به شیوع بیماری کرونا در خراسان رضوی گفت: در حال حاضر با دوگانه معیشت و سلامت مردم به صورت همزمان مواجه هستیم و حداکثر تلاش دولت و ما، افزایش رونق معیشت و اقتصاد است.

قائم مقام وزیر بهداشت بیان کرد: بر این اساس دستورالعمل ما، انجام حداکثر فعالیت‌های اقتصادی با حداقل تجمعات است.

معاون‌کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خراسان رضوی از ابتدای شیوع بیماری کرونا در سطح کشور عملکرد بسیار قابل قبولی در پیشگیری و درمان این بیماری داشته است.

او افزود: مسئولان خراسان رضوی در ادامه این مسیر هر تصمیمی را اتخاذ کنند من به عنوان نماینده وزیر بهداشت پیگیری لازم را برای عملیاتی شدن آن دنبال خواهم کرد.

معاون‌کل وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه در مساجد و حرم‌های مطهر چهارگانه در سطح کشور به عنوان مکان‌هایی که بیشترین میزان رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی در آنجا رعایت می‌شود، ادامه داد: هنوز اطلاعات پزشکی در مورد ویروس کرونا ناقص است بنابراین باید همچنان با احتیاط حرکت کنیم.

پیشگامی خراسان رضوی در اجرای محدودیت‌های پیشگیرانه کرونا

علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در ادامه این نشست گفت: تمامی تلاش‌های لازم و ممکن برای مهار شیوع ویروس بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ در این استان صورت گرفته به طوری که خراسان رضوی در اجرا و اعمال محدودیت‌های پیشگیرانه از کرونا در کشور پیشگام بوده است.

او  افزود: نخستین راهبرد مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی برقراری محدودیت‌های ویژه و راهبرد دوم آزادی کسب و کار و دایر شدن صنوف است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: خوشبختانه مسئولان حرم مطهر رضوی پس از بازگشایی به خوبی پروتکل‌ها را رعایت کرده اند و فرآیند ضدعفونی اماکن را به خوبی انجام داده اند.
 
 
انتهای پیام// ف.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.