سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واحد‌ سی‌تی‌اسکن بیمارستان شهدای یافت آباد راه‌اندازی شد

واحد‌های سی‌تی‌اسکن و اندوسکوپی بیمارستان شهدای یافت آباد تهران با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و مسئولان بیمارستان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، امید براتی رئیس بیمارستان شهدای یافت آباد در مراسم افتتاح بخش‌های سی‌تی‌اسکن و اندوسکوپی بیمارستان، اظهار کرد: حدود ۱۸ سال است که بیمارستان شهدای یافت آباد با کمبود امکانات به خصوص دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن و اندوسکوپی مواجه بوده که امروزه با حمایت هیات امنای ارزی وزارت بهداشت حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای تهیه دستگاه سی‌تی‌اسکن و یک میلیارد تومان جهت تهیه دستگاه اندوسکوپی هزینه شده است.

براتی گفت: تحریم و کمبود منابع مالی سبب شد تا تهیه دستگاه سی‌تی‌اسکن برای بیمارستان شهدای یافت آباد بسیار طولانی شود.

او تصریح کرد: حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هم برای بازسازی بخش داخلی بیمارستان هزینه شده است. با توجه به بازسازی بیمارستان و راه اندازی واحد‌های سی‌تی‌اسکن و اندوسکوپی، بیماران این منطقه از این بعد نیاز به مراجعه به سایر مراکز درمانی ندارند.

مراجعه روزانه ۵۰۰ نفر به بیمارستان شهدای یافت آباد در روزهای کرونایی

براتی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار نفر بیمار تحت پوشش بیمارستان شهدای یافت آباد هستند. همچنین روزانه حدود ۲۰۰ مراجعه کننده سرپایی داشتیم که بین ۱۵ تا ۲۰ نفر بستری می‌شدند، اما با شیوع کرونا مراجعات بیمارستان به ۵۰۰ نفر در روز افزایش یافته است.

بیمارستان شهدای یافت آباد تنها مرکز درمانی دولتی منطقه است

در ادامه جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: بیمارستان شهدای یافت آباد از جمله مراکز درمانی جنوب غرب و غرب تهران است که امروز موفق به دریافت دستگاه سی‌تی‌اسکن با همکاری هیات امنای ارزی وزارت بهداشت و خیرین شده است.

او بیان کرد: بیمارستان شهدای یافت آباد تنها مرکز درمانی دولتی در این منطقه است که با تعرفه دولتی به بیماران خدمت رسانی می کند.

کوهپایه زاده در پایان گفت: امیدواریم که هرچه زودتر بتوانیم بیمارستان‌های کم برخوردار را تجهیز کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.