سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشایی سینماهای استان اصفهان از فردا

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت:تمامی سینماهای استان اصفهان برای بازگشایی اعلام آمادگی کرده‌اند و فردا شاهد بازگشایی سینماها خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدعلی جعفری معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: تمامی سینما‌های استان برای بازگشایی اعلام آمادگی کرده‌اند و روز چهارشنبه شاهد بازگشایی سینما‌ها خواهیم بود. در ابتدا قرار بود سینما‌ها روز یک‌شنبه بازگشایی شوند که با توجه به بروز مشکلاتی در سامانه فروش بلیت، این اقدام به چهارشنبه موکول شد.


بیشتربخوانید:سینما‌های اصفهان آماده بازگشایی سالن‌های سینمایی هستند




او با تایید افزایش هزینه بلیت سینما‌ها در سال جاری گفت: متاسفانه امروز شاهد افزایش قیمت تمامی کالا‌ها و خدمات هستیم و این تورم و گرانی بر روی بلیت‌های سینما نیز اثرگذار است؛ ضمن آنکه بازگشایی سینما‌ها به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مدیران سینما‌ها و مردم انجام می‌گیرد، برای مثال سینماداران موظف هستند در هر نوبت به طور کامل سالن‌ها را ضد عفونی کنند و کارکنان سینما نیز باید تمام مدت ماسک و دستکش در اختیار داشته باشند، بنابراین هزینه نگهداری سینما‌ها نسبت به گذشته افزایش یافته که تأثیر خود را بر روی قیمت بلیت‌ها می‌گذارد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از یک سو و کاهش ظرفیت سالن‌ها به ۵۰ درصد از سویی دیگر، هزینه‌هایی را برای سینماداران در بر دارد که بخشی از آن به ناچار با افزایش قیمت بلیت‌ها تأمین می‌شود. ضمن اینکه هر ساله شاهد افزایش قیمت بلیت‌های سینما نیز بوده‌ایم و امسال هم درب‌های سینما‌ها برای نخستین بار گشوده خواهند شد.

او با بیان اینکه در روز‌های نخست بازگشایی انتظار استقبال بالایی از سوی مردم نداریم، گفت: همه سینما‌های استان برای بازگشایی اعلام آمادگی کرده‌اند، اما ادامه کار آن‌ها منوط به استقبال مردم است. در صورتی‌که آمار مخاطبان در برخی سینما‌ها مطابق انتظار نباشد، ممکن است آن واحد سینمایی بار دیگر تعطیل اعلام شود. امیدوار هستیم مردم با رعایت تمام موازین بهداشتی بار دیگر از سینما‌ها استقبال کنند تا شاهد رونق دوباره این صنعت باشیم.

جعفری با بیان اینکه قیمت بلیت هر سینما مطابق با رتبه مشخص شده آن سینما تعیین می‌شود، تصریح کرد: سینما‌های کشور به چند رتبه تقسیم بندی می‌شوند که این رتبه بندی شامل سینما‌های مدرن، ممتاز، درجه یک و ... است که هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند. بهترین سینما‌ها که معمولاً هزینه بلیت بیشتری هم دارند، سینما‌های مدرن هستند که دارای برخی ویژگی‌های خاص مانند پارکینگ و کیفیت بالای پخش فیلم و صدا هستند. هزینه بلیط این دسته از سینما‌ها ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۱۸ هزار تومانی هستیم.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.