سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت ۱۰۹ نماینده جمهوری‌خواه از طرح اشغالگرایانه رژیم صهیونیستی

گروهی از نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره آمریکا طی نامه‌ای حمایت خود را از طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی اعلام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گروهی از نمایندگان جمهوری خواه کنگره آمریکا در نامه‌ای خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونستی از طرح تجاوزکارانه این رژیم برای الحاق کرانه باختری حمایت کردند.

در حالی که قرار است امروز جلسه‌ای در کاخ سفید با هدف بررسی طرح الحاق کرانه باختری برگزار شود، ۱۰۹ نماینده هم حزبی دونالد ترامپ در این نامه تاکید کردند رژیم صهیونیستی حق دارد صرف نظر از فشار‌های خارجی، تصمیمات حاکمیتی خود را در پیش بگیرد.

با توجه به مخالفت‌های گسترده بین المللی با طرح الحاق کرانه باختری، جمهوری خواهان کنگره نیز در نامه خود با اشاره به این مخالفت ها، نگرانی خود را در این خصوص اعلام کردند. جمهوری خواهان کنگره با این حال از تهدید رژیم صهیونیستی به عنوان اقدامی کوته بینانه یاد کردند. نمایندگان کنگره آمریکا در این نامه بر روابط دیرینه با تل‌آویو و داشتن ارزش‌های مشترک تاکید کردند.

جمهوری خواهان کنگره در این نامه از مقامات فلسطینی برای رد پیشنهاد مذاکره با رژیم صهیونیستی و نیز نپذیرفتن طرح ادعایی معامله قرن ترامپ انتقاد و اعلام کردند که فلسطینیان در صورتی که به دنبال آرامش هستند باید منافع امنیتی رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند.

جمهوری خواهان کنگره در پایان ابراز امیدواری کردند این طرح صلح و امنیت را برای منطقه به ارمغان بیاورد. این در حالی است که مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی مدتهاست در حال بررسی تبعات احتمالی طرح الحاق بوده و برخی نیرو‌های خود را در حالت آماده باش برای مقابله با درگیری‌های احتمالی با فلسطینیان قرار داده اند.

نامه نمایندگان جمهوری خواه در حالی ارائه شد که روز جمعه ۱۵۸ نماینده دموکرات با امضا نامه‌ای از رژیم صهیونیستی خواستند تا از اجرای طرح الحاق کرانه باختری خودداری کند. نمایندگان دموکرات آمریکا با ابراز نگرانی عمیق خود نسبت به اجرای طرح الحاق کرانه باختری، از رژیم صهیونیستی خواستند تا این اقدام را مورد بازبینی قرار دهد.

بنیامین نتانیاهو همزمان با تشکیل کابینه جدید، وعده داده تا برنامه الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را پیگیری کند. طرحی که در ابتدا دونالد ترامپ آن را در قالب «معامله قرن» مطرح کرد، طرحی کاملا صهیونیستی که طبق آن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود و بخش‌های بسیار دیگری به اراضی اشغالی افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.