سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبرسانی سیار به ۴۰ روستای چهارمحال و بختیاری

هم اکنون ۴۰ روستای استان چهارمحال و بختیاری آبرسانی سیار می‌شود و منابع آب ۳۰ روستای دیگر نیز بسیار کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سهراب بهرامی سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۷۰ روستا با تنش آبی مواجه است گفت: با ورود به فصل تابستان و کمبود منابع آب زیرزمینی، تأمین آب ۷۰ روستای استان با چالش مواجه شده و این تعداد با گرم‌تر شدن هوا افزایش نیز می‌یابد.

او افزود: هم اکنون ۴۰ روستای استان آبرسانی سیار می‌شود و منابع آب ۳۰ روستای دیگر نیز بسیار کاهش یافته و با مشکل تأمین آب مواجه است.


بیشتر بخوانید: بحران بی آبی و اَبَرچالشی که چندان دور از وقوع نیست/ خودسوزی دشت‌ها، پیامد خشکسالی


بهرامی اضافه کرد: در صورت مصرف نادرست آب و از سوی دیگر گرم‌تر شدن هوا و افت آب‌های زیرزمینی، تعداد روستا‌های دارای تنش آبی افزایش پیدا می‌کند به طوری که در تابستان پارسال ۱۲۰ روستا با مشکل تأمین آب مواجه شد.

او با بیان اینکه ۸۰ درصد آب مصرفی روستا‌های استان از منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شود ادامه داد: این موضوع با توجه به خشکسالی‌های یک دهه اخیر و افت شدید آب‌های زیرزمینی، تأمین آب روستا‌ها را با چالش جدی مواجه کرده است، که برای رفع موقتی آن اجاره چاه، آبرسانی سیار و حفر چاه‌های جدید در دستور کار قرار گرفته است.

بهرامی گفت: بیشترین روستا‌هایی که در استان با مشکل تأمین آب مواجه هستند در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا واقع شده اند.

او با بیان اینکه این شرکت به ۶۱۲ روستای استان خدمات آبرسانی ارائه می‌دهد افزود: این در حالی است که تنها برای ۵۰۰ روستا قبض آب صادر می‌شود که جمعیتی افزون بر ۳۱۷ هزار نفر را در خود جای داده است.

بهرامی با اشاره به هفته صرفه جویی آب که از اول تا ۷ تیرماه نامگذاری شده است اضافه کرد: انتظار می‌رود روستاییان در مدیریت مصرف آب همکاری بیشتری را با این شرکت داشته باشند و از آب شرب برای مصارفی نظیر آبیاری باغ و باغچه، احداث بنا و کشت صیفی‌جات بپرهیزند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.