سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد از وضعیت اداره مساجد از سوی هیئت امنا

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از وضعیت اداره مساجد از سوی هیئت امنا و ائمه جماعات انتقاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حجت الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به عدم برخورداری برخی از مساجد استان از هیئت امنا و امامان جماعت توانمند، گفت : متاسفانه دیده شده هیئت امنای برخی مساجد کمترین توجهی به مسائل و مشکلات مردم ندارند.

او گفت : هیئت امنایی که به دنبال رفع مسائل و مشکلات محله نباشد و یا ائمه جماعتی که فقط در زمان اقامه نماز به مسجد آمده و بلافاصله پس از اقامه نماز مسجد را ترک می‌کند، چگونه می‌تواند در ایجاد مسجدی در طراز مسجد اسلامی موفق عمل کند.

احمدی افزود: اگر اداره کنندگان امور مساجد خود را خادم مردم بدانند و برای رفع مشکلات آن‌ها اقدام کنند، می‌توانند ادعا کنند که به وظیفه خود در قبال مساجد عمل کرده‌اند.

او افزود: مردم برای حضور در مساجدی که هیئت امنا و ائمه جماعات خوب دارند ترغیب و از حضور در مساجد غیرفعال فراری می‌شوند و این مهم ضرورت توجه بیشتر به اداره امور مساجد را نشان می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح "امام محله" با هدف نزدیک کردن مساجد به کارکرد‌های اولیه آنها، گفت: مساجد در صدر اسلام محور صلح و آشتی و محلی برای رفع مشکلات مردم بودند. مساجد در صدر اسلام با هدف حل مشکلات مردم فعالیت می‌کرده‌اند و محل رفع مسائل و مشکلات مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... بودند.

او با بیان اینکه مساجد در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و حتی دوران جنگ تحمیلی مثل مساجد صدر اسلام اداره می‌شدند، ادامه داد: مساجد باید به کارکرد‌های اولیه خود بازگردند.

احمدی با بیان اینکه شهرستان کرمانشاه ۱۱۰ مسجد دارد، گفت: در استان ۱۰۸۰ مسجد داریم .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.