سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با استفاده از اسکلت پیچ و مهره‌ای استاندارد؛

احداث واحدهای مسکونی مقاوم در زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: واحد‌های مسکونی مقاوم با استفاده از اسکلت پیچ و مهره‌ای استاندارد از سوی بنیاد مسکن استان زنجان احداث می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خواجه‌ای مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: علیرغم پیشرفت‌های اخیر در ساخت و ساز‌های مقاوم در روستا‌ها متاسفانه بدلیل گستردگی و پراکندگی روستا‌ها و وجود تعداد زیادی ساختمان‌های قدیمی و غیراصولی، معمولا پس از وقوع حوادث‌های شدید، آسیب‌های زیادی درسطح روستا‌ها بوجود می‌آید که در این راستا، بنیاد مسکن استان برای جلوگیری از این حوادث و احداث واحد‌های مسکونی مقاوم، اسکلت پیچ و مهره‌ای استاندارد در کوتاهترین زمان ممکن را تولید می‌کند.

خواجه‌ای ادامه داد: یکی از ویژگی‌های شیوه‌های ساخت و ساز که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود استفاده از اسکلت فلزی پیچ و مهره است که نصب سریع و آسان، استاندارد بودن، مقاومت مناسب، هزینه کم از دیگر مزایای این نوع ساخت و ساز است.

او خاطر نشان کرد: کیفیت ساخت اسکلت‌های پیچ و مهره‌ای از درجه بالاتری نسبت به اسکلت‌های بتنی و جوشی برخورداراست چرا که کلیه عملیات ساخت این نوع اسکلت‌ها در محل کارخانه و به دور از عوامل محیطی مخرب انجام میگیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه در حال حاظر، بنیاد مسکن استان، بیش از ۱۰۰ اسکلت پیچ و مهره برای ساخت و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی در روستای مرصع شهرستان زنجان تولید و و تحویل داده است، گفت: متقاضیان با مراجعه به بنیاد مسکن می‌توانند درخواست اسکلت پیچ و مهره کرده و با تحویل این اسکلت، برای ۶۰ متر مربع ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و هشت میلیون تومان نیز بلاعوض برای احداث واحدمسکونی مقاوم در یافت نمایند.

مهندس خواجه‌ای تصریح کرد: با توجه به مطالعات انجام شده، ۱۵۳ روستا در استان زنجان روی گسل بوده و بیش از ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی نیز در این روستا‌ها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا ۵ هزار و ۲۵۹ واحد مسکونی که ۲۸ درصد واحد‌ها را شامل می‌شود، مقاوم سازی شده اند.
 
او یادآور شد: تاکنون بیش از ۵۳ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی استان معادل ۴۹ هزار و ۵۸۲ واحد در مقابل زلزله مقاوم‌سازی شده اند و برای مابقی نیز نیازمند همکاری بیشتر بانک‌های عامل و استقبال روستائیان از طرح مقاوم سازی منازل روستایی هستیم.
 
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.