سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارجاع ۴۶ هزار و ۱۱۴ پرونده به پزشکی قانونی لرستان

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: در سال گذشته ۴۶ هزار و ۱۱۴ پرونده به پزشکی قانونی استان ارجاع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،حمیدرضا نظیفی با بیان اینکه یک سوم پرونده‌های دادگستری استان به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود، افزود: اکنون به جز شهرستان‌های سلسله و پلدختر در بقیه شهرستان‌های استان ساختمان پزشکی قانونی احداث شده که در صورت مساعدت مسئولان این شهرستان‌ها به زودی در این شهر‌ها نیز نسبت به احداث ساختمان پزشکی قانونی اقدام می‌شود.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد کارکنان پزشکی قانونی استان دارای مدرک دکتری و بالاتر هستند و سالیانه به طور متوسط ۵۰ هزار پرونده در پزشکی قانونی استان بررسی می‌شود.

نظیفی اظهارداشت: از مجموع پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی استان در سال گذشته حدود ۹۲ تحت معاینات سرپایی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین ۳.۵ درصد از پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی مربوط به معاینات اجساد، ۳.۳ درصد از پرونده‌ها به آزمایشگاه ارجاع و ۱.۲ درصد پرونده‌ها نیز در کمیسیون‌های پزشکی قانونی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه تعداد کل پرونده‌های معاینات سرپایی در استان در سال گذشته، ۴۲ هزار و ۴۴۲ مورد بوده که نسبت به سال ۹۷ حدود ۳.۷ درصد کاهش یافته ونرخ استان در کشور در این رابطه ۱۳ است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: تعداد کل معاینات اجساد در سال گدشته هزار و ۶۵۰ مورد بوده که این آمار نسبت به سال ۹۷، ۱۴ درصد افزایش یافته است.

نظیفی گفت: تعداد متوفیان ناشی از حوادث رانندگی در استان در سال گذشته ۵۲۳ نفر بوده که نسبت به سال ۹۷ که ۴۷۳ نفر بوده، ۱۰.۵ درصد افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: تعداد کل مصدومان ناشی از حوادث رانندگی لرستان در سال گذشته، ۱۰ هزار و ۴۹۴ نفر بوده که نسبت به سال ۹۷، حدود۶ درصد کاهش یافته است.

نظیفی اضافه کرد: تعداد مصدومان ناشی از نزاع در استان در سال گذشته۱۳ هزار و ۷۲۱ نفر بود که این عدد نسبت به سال ۹۷، چهار درصد افزایش داشته است و نرخ لرستان در این زمینه سیزدهم کشور است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان افزود: ۶۰ درصد از پرونده‌های معاینات سرپایی در پزشکی قانونی لرستان مربوط به مصدومان ناشی از حوادث رانندگی و نزاع است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۱۲۶ مورد مجوز سقط جنین در استان صادر شده است.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.