سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحادیه اروپا: به همکاری اقتصادی با پکن ادامه می‌دهیم/ از وضعیت حقوق‌بشر در چین نگرانیم

سران اتحادیه اروپا اعلام کردند که در نشست مجازی با سران چین در رابطه با حجم گسترده‌ای از مطالب از جمله ادامه همکاری‌های اقتصادی و اوضاع هنگ‌کنگ گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از سایت اتحادیه اروپا، اتحادیه اروپا و چین بیست و دومین اجلاس دو جانبه خود را از طریق ویدئو کنفرانس در روز دوشنبه برگزار کردند.

چارلز میشل رئیس اتحادیه اروپا، اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این نشست حضور داشتند. لی کیچیانگ نخست‌وزیر چین و همچنین شی جین‌ پینگ، رئیس جمهور چین هم در این نشست مجازی حضور داشتند. 

چارلز میشل در خصوص این نشست اظهار کرد: «روابط اتحادیه اروپا و چین در سال‌های اخیر متحول شده و وابستگی اقتصادی ما زیاد است. ما باید با هم در چالش‌های جهانی مانند تغییرات اقلیمی، تحقق اهداف توسعه پایدار و یا مقابله با ویروس کرونا همکاری کنیم».

رئیس اتحادیه اروپا در ادامه افزود: «اما در عین حال باید بپذیریم که دیدگاه ما در ارزش‌ها، سیستم‌های سیاسی یا رویکرد چند جانبه‌گرایی مشترک نیست. اتحادیه اروپا قاطعانه بر ارزش‌های خود تاکید دارد».

فون درلاین هم در این‌باره گفت: «همه‌گیری ویروس کرونا و تعدادی از چالش‌های مهم دو جانبه و چند جانبه برای اتحادیه اروپا اهمیت دارد. همکاری با چین در حوزه تجارت، آب و هوا و فناوری ضروری است. اما برای گسترش بیشتر روابط، چین باید رفتار قانون‌مندی از خود نشان دهند».

اتحادیه اروپا همچنین تعهدات مهم انجام شده در اجلاس سران این قاره و چین در سال ۲۰۱۹ را یادآوری کرد و بر لزوم اجرای دقیق این تعهدات تاکید کرد.

اتحادیه اروپا مجددا خواستار شرکت فوری چین در مذاکرات آتی در مورد یارانه‌های صنعتی در سازمان تجارت جهانی شد.

بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا درباره این نشست، این اجلاس همچنین فرصتی برای بحث در مورد اقتصاد دیجیتالی بوده است. اتحادیه اروپا گفته که که توسعه فن‌آوری‌های دیجیتال جدید باید همراه با امنیت سایبری باشد.

اتحادیه اروپا از چین خواسته که اقدامات قانونی موثرتری در مواجهه با چالش‌های جهانی انجام دهد. اروپا از پکن این را هم خواسته که اقدامات بیشتری در حوزه ارتقاء صلح، امنیت بین‌المللی و حمایت از توسعه پایدار به ویژه در آفریقا انجام دهد.

در این نشست مجازی درباره نحوه مقابله با شیوع ویروس کرونا در جهان هم بحث شد و  اتحادیه اروپا همچنین از چین خواست تا بازگشت اتباع اتحادیه اروپا به چین را تسهیل کند.

در خصوص هنگ‌کنگ، اتحادیه اروپا مجددا اتهامات تکراری غرب علیه پکن را به زبان آورد. سران اروپا از قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ انتقاد کردند و آن را  فشاری بر حقوق اساسی و آزادی‌های ساکنین هنگ‌کنگ دانستند. اتحادیه اروپا همچنین مدعی شد که از اوضاع حقوق بشر در چین احساس نگرانی می‌کند. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امین
۰۴:۱۴ ۰۳ تير ۱۳۹۹
بخدا میخوام از وقاحت این اروپایی ها سرمو بکوبم به دیوار!!!
+ شماها نگران حقوق بشر تو چین هستید؟؟؟؟
_مردم بدبخت آمریکا گه دارن کف خیابون توسط پلیس آمریکا کشته میشن چی؟ نگران حقوق بشر در آمریکا نی شید؟

نه-بگید چون چین دشمن اروپاست و متحد ایران ؛باید با هر ابزاری بزنیمش