سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هر چه دانش حقوقی بالا باشد، اختلافات کمتر است

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت افزایش دانش حقوقی مردم، گفت : هر چه دانش حقوقی بالا باشد، اختلافات کمتر است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پرویز توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : معمولا افراد به دلیل ارتکاب جرم و مسائل حقوقی به دادگستری مراجعه می‌کنند.

او یکی از دلایل اختلاف را عدم آگاهی مردم به دانش حقوقی دانست و گفت : باید آگاهی کافی نسبت به روابط و قرداد‌های حقوقی داشته باشیم تا منتهی به اختلاف نشود، قرارداد‌ها وقتی ابهام دارند منجر به تشکیل پرونده می‌شوند و پیگیری این پرونده‌ها نیز زمان‌بر و هزینه‌بر است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تاکید بر ضرورت افزایش دانش حقوقی مردم، افزود: هر چه دانش حقوقی بالا باشد قرارداد روشن تنظیم می‌شود در نتیجه اختلافی ایجاد نمی‌شود و اگر هم اختلافی باشد امکان تضییع حق کم‌تر است.

او بحث سازش را در اولویت تمامی پرونده‌ها قضایی دانست و افزود: اگر مردم همکاری داشته باشند، اختلافات از طریق سازش حل و فصل می‌شود در این راستا ظرفیت سازش در سطح استان را بسیار بزرگ می‌بینیم و برنامه داریم از ظرفیت تمام مردم برای سازش در هر دعاوی کیفری و حقوقی استفاده کنیم.

توسلی‌زاده از سرقت، جرائم علیه تمامیت جسمانی (ضرب و جرح، تصادفات و..)، جرائم مواد مخدر، اختلافات ملکی و جرائم مانند کلاهبرداری و خیانت در امانت، به‌عنوان پنج جرم اول استان یاد کرد و ادامه داد: نباید به هر کسی به راحتی اعتماد کرد، اعتماد‌های بی‌پایه و اساس سبب تشکیل پرونده‌هایی می‌شود.

او گفت: تا می‌توانیم سازش کنیم، گذشت کنیم اختلافات را حل و فصل کنیم در اختلافات خانوادگی که منجر به طلاق می‌شود، زوجین هنگام جدایی به عواقب آن فکر کنند که این متارکه چه هزینه‌های برای خود و فرزندان آن‌ها دارد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.