سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلافگی مردم شهرستان نیکشهر از قطعی مکرر اینترنت و خطوط تلفن همراه

قطعی چند روزه اینترنت و خطوط تلفن همراه زندگی روزه مره مردم شهرستان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان را مختل کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علی رغم اینکه در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی در استان سیستان و بلوچستان برای توسعه شبکه‌های مخابراتی صورت گرفته است تا جایی که اپراتور‌های مخابراتی در نقاط دور افتاده استان مشغول به فعالیت و خدمات رسانی هستند.

متاسفانه مشکل قطعی‌های مکرر تلفن همراه و اینترنت در برخی از شهرستان‌های جنوبی استان باعث نارضایتی و گلایه مندی مردم شهری و روستایی شده است.

در چند روز اخیر در پی وزش باد‌های شدید موسمی در جنوب استان، ارتباطات مخابراتی در برخی از نقاط شهرستان نیکشهر بیش از ۷۲ ساعت قطع بوده است که این امر باعث اختلال در زندگی روزه مره مردم و به بار آوردن خسارت‌های مالی به اقشار کم در آمد و مردم روستایی شده است.

دانشجویان نیکشهری به خبرنگار ما  می‌گویند: پس از قرمز شدن وضعیت نیکشهر در پی شیوع ویروس کرونا، تمامی امتحانات حضوری در دانشگاه‌های این شهرستان لغو شده است و برگزاری مجازی امتحانات پایان ترم با توجه به قطعی مکرر خطوط تلفن همراه و اینترنت در برخی از نقاط باعث نگران اکثریت دانشجویان شده است.

بشیر احمد رئیسی زاده معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان نیکشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:با وجود اینکه زیر ساخت‌های ارتباطی در اکثر روستا‌های شهرستان نیکشهر فراهم شده است، ولی متاسفانه هوایی بودن فیبر‌های ارتباطی باعث شده است که با کوچک‌ترین ناپایداری جوی خطوط تلفن همراه در برخی نقاط قطع شود

او  افزود: در حال حاضر در سطح شهرستان نیکشهر فقط ۲۸ درصد فیبر‌های مخابراتی زمینی هستند و ۷۲ درصد دیگر به صورت هوایی می‌باشند که با زمینی کردن آن‌ها به میزان زیادی قطعی‌های خطوط تلفن همراه و اینترنت کاهش خواهد یافت.

شهروندی از بخش بنت شهرستان نیکشهر نیز به خبرنگارما گفت: قطعی خطوط تلفن همراه در چند روز اخیر در بخش بزرگ بنت باعث سردرگمی مردم شده است و مردم مجبور هستند برای پیگیری امورات روزانه خود در روز‌های سخت کرونایی به مرکز شهرستان بروند.

احسان رئیسی بخشدار بنت با اشاره به قطعی‌های مکرر خطوط تلفن همراه در بخش بنت افزود: متاسفانه به دلیل نبود زیر ساخت‌های مقام ارتباطی در بخش بنت ما شاهد قطعی‌های مکرر خطوط ارتباطی در شهر بنت و نقاط روستایی آن هستیم

او گفت: بخش بنت با توجه به تراکم جمعیتی بالا و وسعت فضای جغرافیایی آن نیازمند برخورداری از خطوط پایدار و مقاوم است که می‌طلبد مسئولین استانی نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشند.

حاتم کدخدا دهیار روستای آبگاه بخش مرکزی شهرستان نیکشهر نیز در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، از قطعی چهار روزه خطوط تلفن همراه در این منطقه خبر داد و افزود: ارتباط مخابراتی این منطقه با جمعیتی بالغ بر ۸۰۰۰ نفر در پی وزش باد‌های شدید و نبود زیر ساخت‌های مناسب چهار روز به طور کامل قطع شده است.

او گفت: مسئولین باید به این نکته توجه ضروری داشته باشند که قطعی تلفن همراه و اینترنت در نقاط روستایی با توجه به ضعف اقتصادی و معیشتی مردم می‌تواند زیان‌های مالی زیادی را متوجه این مردم کند.

نیک محمد بلوچ زهی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  در مورد قطعی‌های خطوط تلفن همراه در برخی از نقاط جنوب استان اظهار داشت: در پی بارش شدید باران همراه با تگرگ و وزش باد‌های شدید موسمی در برخی از نقاط جنوبی که باعث آسیب رساندن به فیبر‌های ارتباطی شده بود، منجر به قطعی خطوط تلفن همراه و اینترنت در برخی نقاط شده است.

او گفت: در پی وقوع این پدیده طبیعی فیبر‌های ارتباطی مناطق اسپکه به مسکوتان، فنوج به کتیچ، جلگه چاه هاشم، نقاطی از بخش بنت، و منطقه آبگاه و کوچینک از شهرستان نیکشهر آسیب دیده است.


بیشتر بخوانید:


بلوچ زهی افزود: در ساعات اولیه نیرو‌های نگه داری مخابرات شروع به نرمال کردن خطوط ارتباطی کرده اند که با توجه به بعد مسافت، پراکندگی مناطق و صعب العبور بودن برخی از مناطق به دلیل طغیان رودخانه‌های فصلی برقراری خطوط ارتباطی با تاخیر انجام شده است.

مدیر کل ارتباطات استان گفت: خوشبختانه با تلاش نیرو‌های فنی مخابرات خطوط ارتباطی فنوج دیروز، بنت پری شب، کتیچ و منطقه آبگاه و کوچینک صبح امروز برقرار شده است و باقی مانده نیرو‌ها به منطقه جلگه چاه هاشم اعزام شده اند.

قطعی فیبر‌های ارتباطی در شهرستان نیکشهر و برخی دیگر از نقاطی جنوبی استان به قصه پر غصه و تکراری مردم تبدیل شده است که می‌طلبد مسئولین استان چاره‌ای بلند مدت برای حل این معضل بیندیشند.

گزارش از مصطفی سابکزئی

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.