سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر دفتر لایروبی و ماشین‌آلات سازمان آب و برق خوزستان:

لایروبی رودخانه کارون حذف یکی از بزرگترین جزایر را رقم می‌زند

عباس پور گفت: حذف یکی از بزرگترین جزایر رودخانه کارون در مقطع اهواز با لایروبی این رودخانه صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیامک عباس پور مدیر دفتر لایروبی و ماشین‌آلات سازمان آب و برق خوزستان گفت: حذف یکی از بزرگترین جزایر رودخانه کارون در مقطع اهواز تا ۲ ماه آینده با انجام لایروبی محقق می‌شود.

او بیان داشت: این عملیات به دلایل فنی و جابه‌جایی دستگاه لایروب از ساحل چپ به سمت راست با هدف حذف جزیره‌های موجود در آن آغاز شده است.

عباس پور افزود: جزیره‌ای که اکنون در رودخانه کارون در مقطع اهواز نیازمند لایروبی است و منظره خوبی ندارد، جزیره‌ای است که از بالادست تا پایین‌دست پل پنجم اهواز امتداد دارد و در صورتی که اعتبارات اجازه دهد، عملیات لایروبی در جزایر زیر پل کابلی نیز آغاز خواهد شد تا مناظر این مقطع از رودخانه کارون نیز مانند گذشته دیدنی و زیبا شود.

مدیر دفتر لایروبی و ماشین‌آلات سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: کل حجم عملیات خاک‌برداری حدود ۴۵۰ هزار مترمکعب است که برای حذف این جزیره انجام می‌شود. با توجه به اینکه این جزیره پس از پل پنجم به سمت پل کابلی امتداد پیدا می‌کند، عملیات لایروبی به سمت این پل ادامه خواهد یافت.

این مقام مسئول ادامه داد: از محل اعتبارات طرح ساماندهی رودخانه کارون در سال گذشته، دولت یک ریال هم به سازمان آب و برق تخصیص نداده است و این مساله باعث شده کار لایروبی با اعتبارات داخلی سازمان انجام شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.