سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برزگر: دلتنگ تمرین بر روی پیست شمشیربازی هستم

عضو تیم ملی شمشیربازی گفت: در طول مدت تعطیلی اردو‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا سخت دلتنگ تمرین بر روی پیست شمشیربازی شده ام.

پریماه برزگر عضو تیم ملی شمشیربازی در اسلحه سابر در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره نحوه ورودش به رشته شمشیربازی اظهار کرد: به صورت اتفاقی وارد رشته شمشیربازی شدم، قبل از شمشیربازی در  رشته اسکیت مشغول بودم که در حین بازی آسیب دیدم و بعد از آن خانواده ام با فعالیتم در این رشته ورزشی مخالفت کردند. در همان سالنی که اسکیت بازی می‌کردم، شمشیربازی نیز به تازگی راه اندازی شده بود که مربی شمشیربازی پیشنهاد فعایت در رشته شمشیربازی را به من داد و وارد شمشیربازی در اسلحه فلوره شدم. مدتی در این اسلحه مشغول بودم، اما به دلیل اینکه به اسلحه سابر علاقه داشتم وارد اسلحه سابر شدم.

او افزود: حدود ۱۴ سال پیش وارد رشته شمشیربازی شدم و ده سال است که عضو تیم ملی شمشیربازی در اسلحه سابر هستم. از رده سنی نوجوانان وارد رشته شمشیربازی شدم و به رده جوانان و اکنون نیز بزرگسالان راه یافته ام. اولین مسابقه‌ای که در اسلحه سابر شرکت کردم، المپیاد نوجوانان و جوانان سال ۸۸ در اصفهان بود که در آنجا مدال طلا را کسب کردم و وارد تیم ملی شدم. مدال‌های زیادی را در مسابقات بین المللی و مسابقات کاپ آزاد و کشوری کسب کردم. از مهم‌ترین مدال‌هایی که تا کنون به دست آورده ام در مسابقات قهرمانی آسیا با هم تیمی هایم در کشور برزیل موفق به کسب مدال نقره شدیم. با توجه به سختی رقابت‌های رشته شمشیربازی تمام تلاشم را کرده ام تا صاحب مدال شوم.

برزگر ادامه داد: هر ورزشکاری هدف دارد که به بهترین جایگاه برسد، من هم مانند دیگر ورزشکاران هدف دارم به بهترین جایگاه در رشته شمشیربازی برسم و تمام تلاشم را نیز برای موفقیتم می‌کنم.

عضو تیم ملی شمشیربازی درباره برگزاری مسابقات شمشیربازی گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اردو‌ها در اردو‌ها حضور داشتم برای آمادگی در مسابقات زون آسیا و کسب سهمیه المپیک و همچنین مسابقات قهرمانی آسیا که در کره جنوبی قرار بود برگزار شود، تمرین می کردم که با لغو مسابقات و جابجایی تاریخ رقابت‌ها فعلا مسابقه‌ای در پیش نداریم، فدراسیون جهانی شمشیربازی هم هنوز تقویمی برای مسابقات تشکیل نداده است.

برزگر ادامه داد: از همان زمان لغو مسابقات و تعطیلی اردو‌ها تا جایی که امکان داشت  تمرینات بدنسازی ام را در خانه انجام می‌دادم تا آمادگی جسمانی ام حفظ شود. اکنون نیز با بازگشایی برخی باشگاه‌های ورزشی و سالن‌های ورزشی در یکی از سالن‌های بدنسازی هر روز صبح تمریناتم را با رعایت اصول و موازین بهداشتی انجام می‌دهم. همچنان در انتظار بازگشایی سالن شمشیربازی هستم تا بتوانم تمرینات تکنیکی خود را انجام دهم.

او با اشاره به تعویق زمان مسابقات افزود: هر روز از صبح تا بعد از ظهر تمرین داشتم و خود را برای حضور در مسابقات آماده می‌کردم. با این وقفه‌ای که برای مسابقات اتفاق افتاد بیشتر از لحاظ روحی آسیب دیدم، زیرا دیگر مثل قبل نمی‌توانستم طبق روال عادی ورزش کنم و همچنین نرفتنم بر روی پیست شمشیربازی در طول این مدت برایم سخت و ناراحت کننده است و دلتنگ تمرین بر روی پیست شمیربازی هستم .در طول این مدت برای پیشرفت در رشته ام تنها کاری که می‌توانستم انجام دهم تماشای فیلم مسابقات شمشیربازی و تمرین بدنسازی در خانه بود.

عضو تیم ملی شمشیربازی درباره شروع اردو‌های شمشیربازی گفت: تا جایی که اطلاع دارم هنوز مجوزی برای برگزاری اردو‌ها داده نشده است و همچنین تاریخ دقیقی برای برگزاری مسابقات اعلام نشده است. با توجه به این که آمار شیوع ویروس کرونا نیز روز به روز بیشتر می‌شود برای بیرون رفتن ترس دارم و نگران سلامتی ام هستم. امیدوارم هر چه زودتر این مشکل رفع شود تا مردم با آرامش خاطر زندگی کنند.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.