سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۳ پروژه پیش آگاهی کشاورزی در جنوب کرمان

مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان از اجرای ۳ پروژه پیش آگاهی کرم سیب، کرم خراط و چوب خوار‌های خرما در جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید فرخی، مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان هدف از اجرای ۳ پروژه پیش آگاهی کرم سیب، کرم خراط و چوب خوار‌های خرما در جنوب کرمان را کاهش مصرف سموم، اعلام زمان به موقع مبارزه با آفات و ارائه راهکار‌های موثر کنترلی عنوان کرد و گفت: با توجه به وضعیت عوامل خسارت زا در منطقه جنوب کرمان، اجرای طرح‌های پیش آگاهی الزامی است.

او از اجرای طرح‌های پیش آگاهی کرم سیب و کرم خراط در بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت طی سال زراعی ۹۹-۹۸ خبر داد و افزود: در این طرح‌ها با نصب دیتالاگر و تله‌های فرمونی و برداشت داده‌های مربوطه و ارسال به دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات، اطلاعات لازم برای ارائه مدل پیش آگاهی به منظور تعیین بهترین زمان مبارزه با نسل‌های کرم سیب جمع آوری می‌شود.

فرخی تصریح کرد: ادامه اجرای این طرح در سال آینده، سبب ارائه مدل مبارزه می‌شود.

او به اجرای دستورالعمل‌های کنترلی آفات کرم خراط، چوب خوار خرما و انجام روش‌های مدیریتی و کنترلی طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان حفظ نباتات اشاره کرد و از اجرای تله‌های فرمونی، اخلال در جفت گیری، تقویت و تغذیه و آبیاری مناسب در ارتباط با طرح کرم خراط در موقعیت شهرستان جیرفت خبر داد.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان همچنین از اجرای برنامه‌های تقویت، هرس و تکریب، مبارزه شیمیایی، نصب تله نوری و آبیاری مطلوب در ارتباط با طرح چوب خوار نخیلات در شهرستان قلعه گنج خبر داد و بیان کرد: گزارش‌های مربوطه برای جمع بندی و نتیجه گیری به سازمان حفظ نباتات کشور ارسال شده است.

او تصریح کرد: طبق برنامه ابلاغی سازمان حفظ نباتات، این مدیریت اقدام به انتخاب کلینیک‌های توانمند به منظور ادامه اجرای طرح‌ها کرده تا نتایج مفید و قابل قبولی،  برای کاهش خسارت این عوامل به کشاورزان منطقه ارائه شود.

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.