سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانواده های قربانیان حمله به شفاخانه برچی، خواستار بازگشت پزشکان بدون مرز شدند

به دنبال اعلام پایان فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در شفاخانه صدبستر برچی در غرب کابل، شماری از خانواده‌های قربانیان حمله به این شفاخانه، خواستار از سرگیری فعالیت‌های پزشکان بدون مرز شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال اعلام پایان فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در شفاخانه صدبستر برچی در غرب کابل، شماری از خانواده‌های قربانیان حمله به این شفاخانه، خواستار از سرگیری فعالیت‌های پزشکان بدون مرز شدند.

این خانواده‌ها با شعارهای «لطفا اینجا را ترک نکنید»، «ما به حمایت شما ضرورت داریم»، «لطفا بمانید» و «مادران ما شایسته بهترین‌ها هستند» در برابر شفاخانه صدبستر برچی تجمع کردند و خواستار ادامه فعالیت این شفاخانه شدند.

شرکت کنندگان این گردهمایی می‌گویند که شهروندان دشت برچی به‌دلیل دسترسی محدود به خدمات صحی، نیازمند عرضه‌خدمات توسط سازمان پزشکان بدون مرز هستند.

گفتنی است که پزشکان بدون مرز پس از حمله مهاجمان انتحاری بر شفاخانه صدبستر دشت برچی، پس از شش سال، فعالیت خود در این شفاخانه را متوقف کرد.

مهاجمان مسلح در ۲۳ ثور/ اردیبهشت بر شفاخانه صدبستر برچی حمله کردند و این حمله بیش از ۴ ساعت ادامه یافت.

بر اساس آمار وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان، در این حمله ۲۴ نفر کشته و ۱۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند که شامل مادران، نوزادان و پرسنل صحی می‌شوند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.