سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان عملیات مبارزه با آفت سن گندم در زنجان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:عملیات مبارزه با آفت سن غلات در مزارع گندم و جو استان زنجان با موفقیت در حال اتمام است.

نبی اله بختکی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت:مبارزه با آفات در باغ‌ها و کشت زار‌های استان زنجان  هر ساله انجام می‌شود، که توجه به این امر مهم باعث ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی و کاهش خسارت  آفات می‌شود.

او افزود: امسال با تشکیل شبکه پایش و ردیابی سن غلات در طول فصل زراعی و نظارت‌های مستمر کارشناسان این شبکه در ۱۴۸ هزار هکتار از اراضی گندم و جو این شهرستان عملیات سمپاشی علیه آفت سن (مادر و پوره)  انجام شد.

 بختکی با اشاره به اینکه اغلب کشاورزان هر سال در مبارزه با آفات سن همکاری خوبی دارند افزود: امسال هم همکاری اکثر کشاورزان موجب شد که عملیات مبارزه علیه سن غلات با موفقیت همراه باشد و کیفیت گندم تولیدی  افزایش یابد.
 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: سطح مبارزه با سن مادر  تا سطح ۳۰ هزار هکتار بوده و مبارزه با سن پوره در سطح ۱۱۸ هزار هکتار انجام  شده است.
 
او اظهار داشت: با تلاش کارشناسان و افزایش آگاهی و حساسیت کشاورزان نسبت به عملیات زراعی و مبارزه به موقع با آفات می‌توان در راستای تولید محصول با کیفیت و رشد و توسعه بخش کشاورزی گام‌های خوبی را برداشت.
 
انتهای پیام/ن
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.