سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در تذکر پیش از دستور صورت گرفت؛

انتقاد نظری از استاندارد دوگانه شهردار منطقه یک برای ملک جماران

عضو شورای شهر گفت: جای سوال است که شهردار منطقه یک چطور هم باغ بودن ملک جماران را تأیید کرده و هم اخیرا بیانیه‌ای صادر کرده که این ملک باغ نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بشیر حجت نظری عضو شورای شهر تهران صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در دویست و بیست و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران ضمن گرامی داشت یاد و خاطره دکتر علی شریعتی و شهید مصطفی چمران که چند روز پیش سالروز آسمانی شدن آن‌ها بود، گفت: ای‌کاش ویروس کرونا این طور در کشور ما جولان نداده بود و ما می‌توانستیم برنامه‌های تابستانی شهر تهران را مطابق برنامه‌ریزی‌های پیشین انجام دهیم، برنامه‌هایی که شاید اگر اوضاع زودتر از موعد عادی‌سازی نمی‌شد، امروز قابلیت اجرا داشتند.

عضو شورای شهر تهران گفت: مخاطب تذکر امروز بنده شاید همه مسئولان محترم هستند، مسئولانی که باید بدانند حداقل شورای شهر پنجم، در جایی که حق مردم در میان باشد، تعارفی با آنان ندارد و پیگیری تخلفات را صرف نظر از مقام و منصب و همسویی سیاسی و ... انجام خواهند داد.

او ادامه داد: مسئولانی که به درستی یا به غلط، به الگویی برای رفتار مردم تبدیل شده‌اند و بسیاری از رفتار‌های شهروندان متأثر از آنان انجام می‌شود، یعنی مصداق بارز الناس علی دین ملوکهم.

حجت نظری ادامه داد: در آخرین نمونه که گویا چندان هم جدید نیست، موضوع پر سر و صدای ساخت و ساز در محله جماران است که به نهاد ریاست جمهوری مربوط می‌شود، مدارک و اسناد موجود نشان می‌دهد که ملک مذکور از سال ۷۵ در مالکیت نهاد ریاست جمهوری بوده است.

حجت نظری با تأکید بر اینکه تخلف دیگر مربوط به درختان این ملک ۱۰۵۶ متری است، تصریح کرد: برابر تصاویر هوایی موجود، این ملک در سال ۱۳۹۲ (تصویر روی اسلاید) پر از درخت بوده است، اما سال بعد یعنی در سال ۱۳۹۳ که عملیات گودبرداری در آن آغاز شده، دیگر اثری از درختان در این ملک دیده نمی‌شود.

او با اشاره به پی‌نوشت رأی کمیسیون ماده هفت آیین نامه اجرایی قانون حفظ و گسترش فضای سبز که در تاریخ سوم خرداد ماه امسال صادر شده و امضای شهردار منطقه یک نیز پای آن آمده است، گفت: «قید سند ششدانگ باغ عمارت است و این صراحت در آیین نامهِ قانون، به عنوان باغ شناخته می‌شود. به همین دلیل نیز عدم در نظر گرفتن قطع عمده درختان و ادعای تایید نقشه بدون قطع درخت و غیر باغ اعلام کردن ملک، تخلف محسوب می‌شود».

او افزود: حال جای سوال است که شهردار منطقه یک چطور هم باغ بودن این ملک را تأیید کرده و هم اخیرا بیانیه‌ای رسانه‌ای صادر کرده که ملک باغ نیست.

حجت نظری ادامه داد: کلیت این امر البته با توجه به زمان اجرای گودبرداری در سال ۹۳ در دوران مدیریت شهری سابق انجام شده و امیدوارم مسئولان وقت نسبت به آن پاسخگو باشند.

او با بیان اینکه متأسفانه در پی همین تخلف نیز از هفت اصله درخت مجاور ملک، سه اصله درخت چنار خشک شده است و از ۳۲ اصله درخت داخل ملک نیز تنها سه اصله درخت چنار باقی مانده است. اقدامی که بسیار نگران کننده است و حتی اگر عوارض مربوط به آن نیز پرداخت شده باشد، باز جای این سوال وجود دارد که وقتی مردم، دولتمردان خود را این گونه ببینید، چطور با درختان و محیط زیست شهرشان رفتار خواهند کرد؟

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: از شهرداری تهران می‌خواهم که در برابر تخلفات، حتی به اندازه یک متر و یک وجب نیز عقب نشینی نکند و اتفاقا اگر تخلفی از سوی نهادی دولتی یا دستگاهی مسئول سرزده، باید با جدیت بیشتری آن را دنبال کنند. دوم اینکه دولت نیز زودتر تکلیف این ملک را مشخص و اعلام کند که اساسا دلیل ساخت چنین بنایی پس از حدود شش سال توقف پروژه چه بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.