سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کم توجهی به توصیه های کرونایی نگران کننده است/ هشدار های کرونایی را جدی بگیرید

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کم‌توجهی‌ها و بی‌توجهی‌های گروهی جامعه نسبت به توصیه‌ها و هشدار‌های کرونایی نگران‌کننده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید کاظم فرهمند قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیمایش ملی ویروس کرونا مطالعه‌ای است که با هدف پایش میزان آگاهی، خطر درک شده، رفتار‌های بهداشتی پیشگیرانه، مؤلفه‌های روانشناختی و نیاز‌های ضروری درخصوص ویروس کرونا  به مدت ۸ هفته متوالی طراحی شده و از فروردین ماه امسال در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در حال اجرا است.

او افزود: پرسشنامه این مطالعه الگوی بومی‌سازی شده و توسط دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت برای استفاده توسط همه کشور‌ها توصیه شده که در کشور ایران از اواسط فروردین ماه در دو قالب برخط " آنلاین" و تلفنی در حال اجرا است.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد محدوده سنی پاسخ‌دهندگان را ۱۸ تا ۹۰ سال ذکر کرد و ادامه داد: بر اساس نتایج به‌دست آمده در هفته‌های اول پیمایش اکثر قریب به اتفاق پاسخ‌دهندگان آگاهی خوبی از اقدامات مهم مؤثر در پیشگیری از کرونا داشتند، به این ترتیب که در مورد هریک از اقدامات پیشگیرانه افراد با درصد‌های مشخص شده پاسخ صحیح دادند.


بیشتر بخوانید:  وضعیت قرمز کرونا در خراسان رضوی

فرهمند بیان کرد: علاوه بر آگاهی از اقدامات پیشگیرانه، مردم عملکرد خوبی هم از نظر اقدامات مؤثر در پیشگیری از کرونا داشتند، به این ترتیب که در مورد هریک از اقدامات پیشگیرانه افراد با درصد‌های مشخص شده اظهار داشتند که اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهند.

او ضمن ابراز نگرانی از کم‌توجهی‌ها و بی‌توجهی‌های مردم نسبت به توصیه‌ها و هشدار‌های کرونایی به ویژه در هفته‌های اخیر، تصریح کرد: بر اساس نتایج این پیمایش  خطر درک شده، رفتار‌های بهداشتی پیشگیرانه، متاسفانه در خرداد ماه با عنایت به اینکه آگاهی مردم ایران نسبت به علائم و نحوه انتقال بیماری کرونا بسیار بالا است، اما با این وجود خطر و شدت خطر درک شده مردم نسبت به ابتلای به این بیماری با توجه به شناخت موجود از آن پایین است.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: و میزان این نگرانی با توجه به کاهش قابل توجه همکاری‌های مردم با خادمان حوزه سلامت در بحث مبارزه با کرونا و افزایش آمار مبتلایان بیش از پیش شدت یافته است.
 
فرهمند اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم با جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی اعلام شده همکاری کامل را با متولیان سلامت داشته باشند تا ضمن برخورداری خود و عزیزانشان از سلامت، به شکست کرونا در کشور کمک نمایند.
 
انتهای پیام//ف.ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.