سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۷۰ زندانی در ایام شیوع کرونا به مرخصی رفتند

کرونا ۹۷۰ زندانی در استان چهارمحال و بختیاری در ایام شیوع کرونا به مرخصی رفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمیدرضا حیدری مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در بین زندانیان و کارکنان زندان گزارش نشده است.

او با اشاره به اینکه سه زندان در شهر بروجن، لردگان و شهرکرد فعال است افزود: با دستور مقام قضایی و به منظور کنترل بیماری کرونا ۹۷۰ زندانی در استان در ایام شیوع کرونا به مرخصی رفتند.


بیشتر بخوانید: آزادی ۸۱ زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری


حیدری هم به اجرای قوانین و دستورالعمل بهداشتی در زندان، ضدعفونی کردن روزانه زندان‌ها و کنترل ورود خروج زندانیان اشاره کرد.

او ادامه داد: در یکسال گذشته ۳۰ محفل انس با قرآن در زندان‌های استان برگزار و سه هزار و ۷۷۸ زندانی از برنامه‌های فرهنگی بهره‌مند شدند.

حیدری گفت: در یکسال گذشته یک هزار و ۴۹۶ زندانی در استان در راستای ایجاد اشتغال از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند و ۸۰۰ نفر موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.

او از ایجاد اشتغال برای ۴۰۵ زندانی در استان خبر داد و افزود: ایجاد اشتغال و مهارت‌آموزی از راه‌های کاهش بازگشت به جرم پس از آزادی از زندان و بازگشت مجدد به زندان است.

حیدری، از کاهش چهار درصدی ورودی به زندان‌های استان در یکسال گذشته خبر داد و اضافه کرد: در راستای کاهش آمار زندانیان جرایم کیفری شش درصد آمار زندانیان و ۱۱ درصد آمار تحت تعقیب کاهش پیدا کرد.

او ادامه داد: در یکسال گذشته یک هزار و ۹۰ زندانی از رای آزادی مشروط، عفو و تخفیف مجازات بهره‌مند شدند.

حیدری به آزادسازی ۱۱۲ زندانی جرایم غیرعمد با کمک خیران و ستاد دیه در سال ۹۸ در استان اشاره کرد و گفت: ۴۷۰ خانواده زندانی نیازمند نیز در یکسال گذشته از خدمات انجمن حمایت از خانواده زندانیان بهره‌مند گردیدند.

او افزود: بیشترین آمار زندانیان استان در حوزه مواد مخدر، سرقت و خرید مال غیر، محکومیت مالی هستند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.