سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلخوش اباتری در صحن علنی مطرح کرد؛

انتقاد از ضعف وزارت جهاد کشاورزی در بخش آبخیزداری

نماینده مردم صومعه سرا گفت: وزارت جهاد کشاورزی در بخش آبخیزداری در کل استان‌ها بسیار ضعیف عمل می‌کند.

به گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید کاظم دلخوش اباتری، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس در صحن علنی امروز (یکشنبه، یکم تیر) مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان فردی که در یکی از استان های کشاورزی زندگی می‌کنم، از طرف همکاران خود در استان‌های شمالی چند سوال را از آقای خاوازی دارم؛ متاسفانه  در بخش کشاورزی کوتاهی‌هایی شده و از طرفی هم زیر مجموعه و شاخه‌های زیر مجموعه کشاورزی بسیار زیاد است که در برخی کشور‌ها هرکدام از این زیر مجموعه‌ها خود یک وزارتخانه است.

او خطاب به وزیر جهاد و کشاورزی اضافه کرد: در مورد بحث آبخیزداری در کل استان‌ها وزارت جهاد و کشاورزی بسیار ضعیف عمل می‌کند، بنابراین عدم توجه به آبخیزداری منجر به وقوع سیل در استان‌های مختلف کشور و مشکلات مردم می‌شود، آقای وزیر در بخش آبخیزداری به خصوص در استان‌های شمالی کشور چه کاری کرده‌اید؟ 

دلخوش با بیان اینکه صنعت ابریشم ما به خاک نشسته است، گفت: ابریشمی که ۱۵۰ سال پیش بزرگترین صنعت ما در تولید کشور بود، امروز به خاک نشسته است و تعداد زیادی از کارگر‌ها سرگردان هستند، در این بخش چه کردید؟ چرا حقوق این افراد داده نمی‌شود؟ چرا به بخش ابریشم توجه نمی شود؟

نماینده مردم صومعه سرا با اشاره بند (ق) در قانون برنامه و قوانین سال‌های گذشته آورده شده که تبدیل پمپاژ‌های گازوئیلی به برقی هیچ کاری نکردید، علی رغم اینکه قرار بود وزارت جهاد، وزارت نیرو و وزارت نفت در این خصوص اقدام عملی کنند.

او با اشاره به واردات بی رویه برنج گفت: هزینه کشاورزان چند برابر شده است و در تولید برنج دچار مشکل شده اند و هزینه ها بالاست، از طرفی در فصلی که نباید واردات برنج انجام شود، این کار انجام می‌شود، چای سنواتی ما روی زمین خوابیده و ۲۰ سال انبار‌های تعاون روستایی پر از چای سنواتی است و وزرات جهاد  تعیین تکلیف نکرده اند.

دلخوش با تاکید بر اینکه صنعت مرغداری بیچاره شده است، گفت: مرغداران جوجه‌های تولیدی را دفن می‌کنند، لذا قیمت مرغ هر روز نوسان دارد.

نماینده مردم صومعه سرا تصریح کرد: در بخش میوه و باغات به موقع کمک نمی‌شود، همچنین در زمینه سردخانه‌ها در استان‌ها و شهره‌های مختلف دچار کمبود هستیم، به این موارد پاسخ دهید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.