سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاقد حدود و ثغور بودن برخی اراضی در دست کشاورزان لرستانی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: اسنادی که در زمان اصلاحات اراضی به کشاورزان و مالکین داده شده است فاقد حدود و ثغور هستند و این یکی از مشکلات ماست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اظهارداشت: یکی از سیاست‌های منابع طبیعی استان همکاری با کشاورزان برای کشت گیاهان دارویی و کاشت درختان مثمر در اراضی شیبدار بوده است.

او افزود: با همکاری جهاد کشاورزی استان در این راستا بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی شیبدار به مردم واگذار شده و این مهم در راستای تولید اشتغال بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اضافه کرد: منابع طبیعی استان آمادگی لازم برای همکاری با مردم و کشاورزان برای تامین نهاده‌ها، تسهیلات و واگذاری اراضی را دارد.

نجفی با اشاره به اینکه برای ممیزی اراضی ملی و مستثنیات گفت: در بحث مالکیت مردم و اراضی ملی در تمام استان ممیزی انجام شده و هیچ پلاکی نداریم که این مهم را نداشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان افزود: یک سری اراضی داریم که تحت عناوین اراضی ملی بوده و حاکمیت آن برعهده دولت و سازمان جنگل‌هاست.

او با اشاره به اینکه در قانون پنج وظیفه اصلی داریم که شامل حفاظت، اصلاح، احیا، توسعه و بهره براری از اراضی است، افزود: حدود و ثغور تمام اراضی ملی و مستثنیات در استان مشخص است.

نجفی عنوان کرد: حس طمع‌ورزی و سودجویی در استان سبب شده که افرادی همه ساله مبادرت به تصرف انفال و اراضی ملی کنند و باید جلوی این موضوع را بگیریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: اسنادی که در زمان اصلاحات اراضی به کشاورزان و مالکین داده شده است فاقد حدود و ثغور هستند و این یکی از مشکلات ماست.

او تصریح کرد: در صورت تعرض کشاورزان به منابع ملی و مستثنیات از طریق تشکیل پرونده در دستگاه قضایی با آنان برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.