سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأکید بر رسیدگی به امور مربوط به بیماران خاص

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، بر رسیدگی به امور مربوط به بیماران خاص تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست پیگیری مشکلات بیماران خاص با انتقاد از ناهماهنگی دستگاه‌های مربوطه در ساماندهی بیماران خاص این استان گفت: تهیه بانک اطلاعاتی که از دو سال گذشته به منظور ساماندهی بیماران خاص در دستور کار قرار گرفته تکمیل نشده است.

او افزود: رسیدگی به بسیاری از امور مربوط به بیماران خاص نظیر تعداد بیماران، میزان داروی مورد نیاز، تسهیلات اشتغالزایی و رفع مسائل و مشکلات این قشر در گرو تکمیل این بانک اطلاعاتی است که می‌طلبد در تکمیل آن تسریع شود.


بیشتر بخوانید: ضرورت حساس کردن خانواده‌ها در خصوص آسیب‌های اجتماعی


مردانی کمبود دارو و پزشک را از مهمترین مشکلات بیماران خاص استان اعلام و اضافه کرد: رفع این مشکلات نیازمند تعامل و هم‌افزایی دانشگاه علوم پزشکی، سازمان‌های مردم نهاد و خیرین است.

او ادامه داد: باید مسئولان و دستگاه‌های مربوطه تمام تلاش خود را به کار گیرند تا با حفظ آبرو و شان بیماران، نیاز آن‌ها را پاسخگو بوده و از درد و رنج آن‌ها بکاهند.

مردانی، پیشگیری را در اولویت برنامه‌های حوزه سلامت دانست و گفت: بر اساس شعار همیشگی پیشگیری بهتر از درمان است با فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی مناسب و گسترده می‌توان از شیوع بیماری در استان پیشگیری کرد و هزینه‌های درمان را کاهش داد.

او در خصوص تأمین دارو برای بیماران خاص در کوتاه‌ترین زمان نیز افزود: در این خصوص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی با داروخانه‌های متولی هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.